Vad för smartwatch ska jag ha?

Permalänk
Medlem

Vad för smartwatch ska jag ha?

Tjenare nu så sjunger min moto360 gen1 på sista versen då garantin har gått ut och batteriet bara random dör och går inte att starta utan laddaren.

har kollat lite på moto 360 gen2 46mm modellen då men är inte riktigt säker på vad jag ska ha någon här på swec som kanske har lite tips ?

Permalänk
Medlem

Inget apple fan?

Visa signatur

CPU: i7 6700k @4,6GHz Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming
GPU Gtx 1070 SC Gaming OC
Hårddiskar WD Blue 2000gb, WB Blue 500gb, OCZ TL100 220 gb. OCZ TL100 128 gb.
PSU EVGA 1000 GQ 1000W
RAM 16GB Corsair LP 2400MHz

Permalänk
Medlem

@Hannezi: tyvärr inte då jag har en Oneplus 3T och inte diggar apple

Permalänk
Medlem

@swe3633: aha, annars ska deras apple watch series 2 vara bra. Tyvärr så kan jag inte hjälpa dig med andra märken då jag inte har läst om dem.

Visa signatur

CPU: i7 6700k @4,6GHz Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming
GPU Gtx 1070 SC Gaming OC
Hårddiskar WD Blue 2000gb, WB Blue 500gb, OCZ TL100 220 gb. OCZ TL100 128 gb.
PSU EVGA 1000 GQ 1000W
RAM 16GB Corsair LP 2400MHz

Permalänk

skippa klockan, helt meningslöst i mina ögon.

ser inte riktigt poängen med en microskopisk display på armen som visar att man fått ett nytt sms till kostnad av att du måste ha BT på vilket suger ur batteriet fortare i telefonen.

ända fördelen jag kan komma på är väl isf som mediaknappar men det funkar ju knappen på hörlursladden minst lika bra till utan att dra extra ström.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Jag var i exakt din sits för ett tag sen, har en OnePlus 3T och hade 1 gen Moto 360 som valde att ge upp efter en tids märkliga batteridrains.
Efter ett tags letande körde jag på en Samsung gear S3 och oj vad jag tycker den gör ett bättre jobb på armen än Moto 360 gjorde under sin tjänstgöring. Om man tränar en del så är Spotify offline och trådlösa lurar direkt kopplat till klockan klockrent (höhö) så man inte behöver har telefonen med sig.
Det går väl lite rykten om att Gear s4 snart är på gång med. Kan vara värt att kolla på tycker jag.
Har du frågor om den är det bara hojta till.

Stavfel
Permalänk
Medlem

Köpte mig en Samsung gear S3 frontier när den släpptes och bättre klocka är svårt att finna på marknaden om man nu har ett stort behov av smartklocka.
Det ligger något i uttrycket man får vad man betalar för.

Permalänk
Medlem

Rockar en huawei watch fast den börjar ju bli lite gammal. Den har uppdaterats med android wear 2.0 och blev mycket rappare i animeringarna efter det. Tror att man får nästan samma prestanda i alla "nya" klockor idag så gå efter utseende

@Rouge of Darkness: Nu har han ju haft en smart klocka och vill ha en ny, vad tjänar det till att säga att det är värdelöst? Han och många andra gillar smarta klockor och bara för att du inte ser nyttan med det betyder inte att vi inte gör det

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness:

njaa är nog lite mer av ett fan än dig av klockan då jag använder den när jag cyklar till skolan (40min) för att sköta musik och cykel datan då jag är lite mer av ett logg freak

men iaf ska köpa en beggad moto gen2 för en spottstyver då jag såg den som mest intressant just nu på marknaden

P.S citera gärna nästa gång