Ställa in w810i tid, dag och datum på den grå skärmen

Permalänk
Medlem

Ställa in w810i tid, dag och datum på den grå skärmen

Hej
Ni vet dom där gamla walkmantelefonerna.

Jag köpte en W810i på Tradera, mycket välvårdad och allt fungerar som det ska.
Komplett med låda och extra tillbehör.

Min fråga, om någon kommer ihåg något om den här "gamlingen"

Det jag undrar över är om det går att få telefonen att visa MER än bara tiden, när man trycker på den orangea knappen till vänster

Jag skulle gärna vilja se dag och datum samtidigt.

Tackar på förhand

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Medlem

Jag har en likadan och (mig veterligen) det enda som kan visas ytterligare vid den grå skärmen är ikoner för olästa meddelanden och missat samtal.

Permalänk
Medlem

jag uppskattar verkligen

Skrivet av Danielkm:

Jag har en likadan och (mig veterligen) det enda som kan visas ytterligare vid den grå skärmen är ikoner för olästa meddelanden och missat samtal.

Hej
Tusen tack för ditt svar, jag uppskattar verkligen att någon bryr sig om att svara på min fråga på en sådan här "musemodell"

Det var trist att man bara kan se klockan, faktiskt rätt dåligt tycker jag av Sony Ericsson..
Ibland vet man ju inte va det är för år knappt.....
För övrigt är jag mycket nöjd med telefonen, som jag köpte på Tradera till ett bra pris.

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawk:

Hej
Tusen tack för ditt svar, jag uppskattar verkligen att någon bryr sig om att svara på min fråga på en sådan här "musemodell"

Det var trist att man bara kan se klockan, faktiskt rätt dåligt tycker jag av Sony Ericsson..
Ibland vet man ju inte va det är för år knappt.....
För övrigt är jag mycket nöjd med telefonen, som jag köpte på Tradera till ett bra pris.

Vet inte om det går att addera fler funktioner till den skärmen, men det går att förstora klockan med hjälp av nåt hack minns jag.

Om du är inne på att ändra lite mer i den så kunde man ju ändra ljuddrivrutiner, kameradrivrutiner, lägga till saker i menyerna. Fanns rätt så mycket att pilla med i den telefonen. Iaf när jag använde den.

Helt klart den bästa telefonen jag haft!

Permalänk
Medlem

kul o se att det är fler än jag som sitter med denna underbara mobil! oj va den har fått stå ut med mycket utan att ge upp! Dock börjar nog batteriet ge sig nu efter, hmm.. 5år?

/A

Permalänk
Medlem

nytt batteri för 1 euro

Skrivet av woofes:

kul o se att det är fler än jag som sitter med denna underbara mobil! oj va den har fått stå ut med mycket utan att ge upp! Dock börjar nog batteriet ge sig nu efter, hmm.. 5år?

/A

Hej
Jag köpte ett nytt batteri för en euro !!! på eBay
2,99 euro i frakt
Funkar perfekt
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rt=nc&nma=true&item=320583664000&si=JWVIWrPCyHmPoF%252FtYYOAmtJnztY%253D&viewitem=

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawk:

Tackar för tipset!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av woofes:

Tackar för tipset!!

Om du skyndar dig, 45 minuter kvar...

OEM BST-37 battery Akku Sony Ericsson K750i W350 W600c bei eBay.de: Für Sony Ericsson (endet 06.11.10 21:11:28 MEZ)

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Medlem

Sitter också med w810i, den vita... jag köpte hösten 2006. Inte haft några problem, den har hakat upp sig kanske 10ggr åren jag haft den och det berodde alltid på självnedladdade spel från nätet.
Den har inte tappat färgen, gulnat eller tappat chromen. Fantastiskt!
Batteriet håller fortfarande några dagar fastän jag prat/sms och jag stänger ALDRIG av telefonen. Tror ja ska ta och avancera till den med ett 4gigabit minneskort, den 512mb original.. räcker väl, men hellre 100 än 10 album musik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raoberth:

Sitter också med w810i, den vita... jag köpte hösten 2006. Inte haft några problem, den har hakat upp sig kanske 10ggr åren jag haft den och det berodde alltid på självnedladdade spel från nätet.
Den har inte tappat färgen, gulnat eller tappat chromen. Fantastiskt!
Batteriet håller fortfarande några dagar fastän jag prat/sms och jag stänger ALDRIG av telefonen. Tror ja ska ta och avancera till den med ett 4gigabit minneskort, den 512mb original.. räcker väl, men hellre 100 än 10 album musik.

Kör fortfarande med samma telefon, 11år snart, vad är det för fel på mig...
Har någon en begagnad Samsun Alpha?

Permalänk
Medlem

Totalt offtopic, men jag kommer ihåg att jag letade anledningar till att byta ut min Nokia 6280 för att kunna köpa en w810, men det blev aldrig så, hade den ett tag till och fick en k810 från jobbet istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av H0gberg:

Vet inte om det går att addera fler funktioner till den skärmen, men det går att förstora klockan med hjälp av nåt hack minns jag.

Om du är inne på att ändra lite mer i den så kunde man ju ändra ljuddrivrutiner, kameradrivrutiner, lägga till saker i menyerna. Fanns rätt så mycket att pilla med i den telefonen. Iaf när jag använde den.

Helt klart den bästa telefonen jag haft!

På min slitna med "älskade" W880 så finns det dels en klocka på huvudskärmen som man kan ställa in att ha stor eller liten.
Dessutom finns det en inställning som kallas Viloskärmsklocka på/av.
Fast uppenbart måste man ha något hack för att göra den större.
Har själv ingen nytta av "viloskärmsklockan" eftersom skärmen är inställd att släckas innan viloskärmen kommer upp.

Lite Off-topic
Har ett 16GB m2 minneskort (till bredden fyld med mp3or) i W880 som är på gränsen av vad mobilen klarar. den är väldigt seg med att söka en speciell låt eller album/artist på kortet.
Tycker att min K850 är betydligt smidigare med 16GB m2 kort

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.