Permalänk
Medlem

Stationär dator sökes

Hallå där!

Söker en stationär dator för runt 5-6k, ska kunna hämtas på fredag vid löning. Datorn ska även finnas i småland eller vid angränsande län.

Jag tänkte något i stil med

CPU: I5/7 4000K Serien
GPU:Nvidia 700/900 eller AMD r9 200/300
RAM: 16GB inga krav på mhz
PSU: Inga direkta krav, så länge den orkar med att driva
HDD/SSD: SSD är ju att föredra men kan tänka mig en vanlig HDD
Chassi: Inga krav
MODERKORT:inga krav så länge de finns möjlighet att överklocka och kylningen på vrm finns.

5-6k är bara ett riktpris, har du tangentbord samt mus och skärm kan jag tänka mig att gå upp i pris. Kan möjligen åka längre ifall jag finner det intressant.

Ha en bra dag och tack för du tog din tid att läsa detta!
Mvh
Sebastian

Läs hela annonsen här

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem

@Fakkahe: hej, jag har en helt komplett PC som jag vill bli av med. allt är köpt i maj 2017 så de rätt nytt och självklart finns kvitto och kartonger/förpackningar kvar.

här är specsen
Chassi - Phanteks p400
Moderkort - Asus Prime B350 plus
Processor - AMD Ryzen 1500X 3.4 Ghz
Processorkylare - AMD Wraithcooler 2017
Grafikkort - MSI RX480 8GB Gaming X
RAM - Corsair Vengence 2666Mhz 8GB
SSD - Crucial 275GB MX300
HDD - 600Gb
Nätaggregat - E.V.G.A Supernova 750W
Windows 10

Skärm - Acer G247HYU WQHD
Mus - Razor Diamondback 2017
Asus Tangentbord
Högtalare - Logitech Z333

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heresh:

@Fakkahe: hej, jag har en helt komplett PC som jag vill bli av med. allt är köpt i maj 2017 så de rätt nytt och självklart finns kvitto och kartonger/förpackningar kvar.

här är specsen
Chassi - Phanteks p400
Moderkort - Asus Prime B350 plus
Processor - AMD Ryzen 1500X 3.4 Ghz
Processorkylare - AMD Wraithcooler 2017
Grafikkort - MSI RX480 8GB Gaming X
RAM - Corsair Vengence 2666Mhz 8GB
SSD - Crucial 275GB MX300
HDD - 600Gb
Nätaggregat - E.V.G.A Supernova 750W
Windows 10

Skärm - Acer G247HYU WQHD
Mus - Razor Diamondback 2017
Asus Tangentbord
Högtalare - Logitech Z333

Det låter självklart intressant, men det handlar mestadels om priset. Vad hade du i åtanke?

Mvh
Sebastian

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fakkahe:

Det låter självklart intressant, men det handlar mestadels om priset. Vad hade du i åtanke?

Mvh
Sebastian

jag tänkte mig 12 500 för allt, har även ett riktigt bra skrivbord som du kan köpa med för 500 spänn, kan gå ner mer vid en Snabb affär

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heresh:

jag tänkte mig 12 500 för allt, har även ett riktigt bra skrivbord som du kan köpa med för 500 spänn, kan gå ner mer vid en Snabb affär

Skickades från m.sweclockers.com

du får gärna lägga ett eget bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heresh:

jag tänkte mig 12 500 för allt, har även ett riktigt bra skrivbord som du kan köpa med för 500 spänn, kan gå ner mer vid en Snabb affär

Skickades från m.sweclockers.com

Tyvärr är detta alldeles för mycket för mig, jag kan max sträcka mig till 8 tusen. Antar att din setup inte ligger inom min budget tyvärr, men tack för visat intresse

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fakkahe:

Tyvärr är detta alldeles för mycket för mig, jag kan max sträcka mig till 8 tusen. Antar att din setup inte ligger inom min budget tyvärr, men tack för visat intresse

ja absolut, de va så lite, hoppas du hittar något

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Fakkahe: Tjena. Har en ca 3 år gammal ASUS ROG G20BM-NR001T. Helt okej dator fast att det var väldigt mycket överpris när jag köpte den för närmare 9000:-

CPU AMD FX 770K / 3.5 GHz
8 GB/ 16 GB DDR3 SDRAM
Grafikprocessor AMD Radeon R9 255
HDD 1X1 TB

Säljer den gärna för 6500. inkluderat,
Corsair Strafe RGB MX silent tangentbord
Logitech mus
Samsung skärm
Och en xtrfy musmatta