Passar vattenblock för 780/titan även till 1080?

Permalänk
Medlem

Passar vattenblock för 780/titan även till 1080?

Har sökt och sökt men hittar tyvärr inget.
Men vet nån om ett vattenblock till ett gammalt 780/titan passar till de nyare 1080-korten?

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

nej. vattenblocken är alltid designat speciell till korterna. och 780 och 1080 har inte samma layout.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

nej. vattenblocken är alltid designat speciell till korterna. och 780 och 1080 har inte samma layout.

Osäker på hur du menar nu. Mitt vattenblock passar både till ett 780 och ett GTX Titan - då det bygger på samma referenskort. Så visst kan de passa olika modeller. Finns exempelvis vattenblock som passar 1060, 1070, 1080 osv.

Däremot är 1080 ett nyare kort än 780. Så jag kan tänka mig att referenskortet ser annorlunda ut. Men hade varit kul att få det helt bekräftat.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

@Poison: Fullcover vattenblock passar generellt enbart de grafikkort som har samma PCB. Modellerna kan skilja så länge de delar samma PCB layout. Men generellt sett brukar det vara inom samma serie, exempelvis 1070 och 1080 varpå 1070 är en nerskalad 1080. Däremot passar inte sådana vattenblock till exempelvis 1080 Ti och i synnerlighet inte de olika varianterna som MSI, Asus, Zotac, EVGA osv. Då kan det skilja sig ännu mer än ett referenskort.

Visa signatur

CPU: Intel i9 7980XE @ 4.4 GHz | Moderkort: ASUS Rampage VI Extreme | Grafikkort: MSI 1080 Ti Seahawk EK X | RAM: Corsair Dominator Platinum 3000 MHz 64 GB @ 3466 MHz | Chassi: Phantek Enthoo Primo | Nätagg: Seasonic Prime 1000W Titanium | Kylning: Custom singel loop, 4 radiatorer och 2 pumpar | Skärm: LG 38UC99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nephitis:

@Poison: Fullcover vattenblock passar generellt enbart de grafikkort som har samma PCB. Modellerna kan skilja så länge de delar samma PCB layout. Men generellt sett brukar det vara inom samma serie, exempelvis 1070 och 1080 varpå 1070 är en nerskalad 1080. Däremot passar inte sådana vattenblock till exempelvis 1080 Ti och i synnerlighet inte de olika varianterna som MSI, Asus, Zotac, EVGA osv. Då kan det skilja sig ännu mer än ett referenskort.

Jag märkte det sen när jag väl börjar kolla på kylarblock. Tydligen skiljer sig PCBn även mellan tillverkarna också. Får bli ett nytt block helt enkelt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"