Permalänk
Medlem

Iphone 5S

Den är en Iphone 5S Guld, 16 GB, olåst.

Det är i väldigt gott skick fysiskt. Det finns en väldigt liten repa på ena sidan.

Hemknappen funkar inte däremot, men allt annat fungerar perfekt på telefonen.

Hemknappen kan man fixa för runt 250 kr, men jag orkar bara inte göra det.

Säljer den för 500 kr eller bud.

Telefonen finns i Södertälje, kan mötas upp någonstans i Södra stockholm vid överrenskommelse.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

500kr + frakt

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem

500kr och möte söder om söder, eller 600kr frakt beroende på vad du föredrar.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk

Fungerar fingeravtrycksläsaren om man byter ut/fixar hemknappen? Är tveksam till det, då Touch ID för telefonen är kopplat till den specifika hemknappen som sitter i den från början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alg0Rhytm:

Fungerar fingeravtrycksläsaren om man byter ut/fixar hemknappen? Är tveksam till det, då Touch ID för telefonen är kopplat till den specifika hemknappen som sitter i den från början.

Troligen inte.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Ersättningshemknappar har inte touch-id funktion. När man startar telefonen kommer det ett upp meddelande att Touch-ID är inaktiverat, bara trycka ok så funkar telefonen som vanligt. Det går att flytta orginalhemknappar mellan telefoner men då får man ställa in toch-id igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bitfenix:

Ersättningshemknappar har inte touch-id funktion. När man startar telefonen kommer det ett upp meddelande att Touch-ID är inaktiverat, bara trycka ok så funkar telefonen som vanligt. Det går att flytta orginalhemknappar mellan telefoner men då får man ställa in toch-id igen.

Hemknappen är hårdvarukopplad till moderkortet, så nej det går inte att swappa originalhemknappar.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

@PointMan: Jag har flyttat hemknapp på 6an och det har fungerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bitfenix:

@PointMan: Jag har flyttat hemknapp på 6an och det har fungerat.

Fingeravtrycksscannern som är inbyggd i hemknappen är det jag menar är hårdvarukopplad till moderkortet. Hemknappen fungerar som vanligt oavsett vilken knapp du sätter dit.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Det sitter liten metallbricka bredvid hemknappen under metallplatta, tar man med den så fungerar touch id. Ville bara informera att det går att få med från original skärmen eftersom touch id är låst till skärmen. Byter nämligen skärmar på mobiler (främst iphone). Ursäktar att jag smutsade ner tråden.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Är det bara mobilen som ingår? Ingen laddare/kartong?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santia:

Är det bara mobilen som ingår? Ingen laddare/kartong?

Laddare ingår. Kartong ingår ej.

Sen som andra har konstaterat så kommer ej touch-id att fungera efter byte av hemknapp. Om det går att lösa på något sätt är inget jag vet något om. Om det går får eventuell köpare lösa det.

Ledande budet är möte och 500 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

500kr och möte söder om söder, eller 600kr frakt beroende på vad du föredrar.

Noterat. Högsta budet än så länge.

PM:a mig om fortsatt intresserad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Laddare ingår. Kartong ingår ej.

Sen som andra har konstaterat så kommer ej touch-id att fungera efter byte av hemknapp. Om det går att lösa på något sätt är inget jag vet något om. Om det går får eventuell köpare lösa det.

Ledande budet är möte och 500 kr.

PM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taft:

Det sitter liten metallbricka bredvid hemknappen under metallplatta, tar man med den så fungerar touch id. Ville bara informera att det går att få med från original skärmen eftersom touch id är låst till skärmen. Byter nämligen skärmar på mobiler (främst iphone). Ursäktar att jag smutsade ner tråden.

´Not to be rude,
Men om du säger att Touch-id är låst till skärmen ska du nog göra om/göra rätt,

Som tidigare talare så är Hemknappen(Touch-id) låst till kretskortet,
Hemknappen går att switcha men touch-id:et förblir inaktivt,

Lycka till i budgivningen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lill3n:

´Not to be rude,
Men om du säger att Touch-id är låst till skärmen ska du nog göra om/göra rätt,

Som tidigare talare så är Hemknappen(Touch-id) låst till kretskortet,
Hemknappen går att switcha men touch-id:et förblir inaktivt,

Lycka till i budgivningen!

Erm, jag har flera gånger bytt skärmar och fått med touch id. Ska vi diskutera visarens kan vi ta de via PM.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5