Permalänk
Medlem

Webbutveckling och databas

Hej. Jag har tänkt göra webbsida som liknar hitta.se och eniro men i mindre skara.

Jag har tillgång till

Webbsida
Webbhotell hos Loopia
Mysql
En mac dator.

Kan ni hjälpa med var och hur jag ska börja, eller länk med information.

Tackar

Permalänk
Medlem

kan ju vara bra att veta vilka språk du kan till att börja med

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelle:

kan ju vara bra att veta vilka språk du kan till att börja med

Inget😁.

Jag är mer intresserad lägga information i hemsidan. Tänkte inte koda något, det mesta existerar. lära mig php är nog måste

Är jag ute och cyklar kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassmy:

Inget😁.

Jag är mer intresserad lägga information i hemsidan. Tänkte inte koda något, det mesta existerar. lära mig php är nog måste

Är jag ute och cyklar kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Och hur ska vi hjälpa dig om vi inte ens vet vad du kan göra? Eller har tillgång till samt hur det ser ut och vad nu du har eller använder eller vill använda fungerar.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Och hur ska vi hjälpa dig om vi inte ens vet vad du kan göra? Eller har tillgång till samt hur det ser ut och vad nu du har eller använder eller vill använda fungerar.

Titta på första inlägget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Enligt ditt första inlägg så har du tillgång till "Hemsida", med den tillgången antar jag att sidan är färdig och det bara är att lägga till informationen. Så klicka på "Ny person" eller vad knappen nu heter på din hemsida och lägg in informationen på personerna du vill ska finnas med på din tjänst.

Om du vill ha ett bättre svar än det behöver du beskriva mer om hemsidan du har tillgång till, vad den gör, vad som saknas, bakomliggande teknik (om du t.ex. använder Wordpress, Drupal, Joomla, etc eller om det är byggt i PHP) och annat du tror är viktigt.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Tror att du ska börja med att läsa någon webbutvecklingskurs så att du har ett hum om vad du ska fråga efter.
För just nu känns det som vi inte kommer att göra annat än att försöka beskriva färgen gul för en blind.

Permalänk
Medlem

Jag förstår vad ni menar. Det är som att fråga hur långt är repet.

Jag har tagit åt mig rådet, ska läsa html css sen JavaScript.
Så jag förstår grunderna.

Återkommer snar framtid 😁

Skickades från m.sweclockers.com