Permalänk

söker billig mus till laptop för max 300

Som sagt ska köpa en datormus till laptop,
Ingen dyr pjäs då det kommer vara mer casual gaming, men kommer spela lite fps, rpg. Annars vanlig surf och bildbehandling.
Men då jag sitter mycket och länge vid datorn ska den vara någorlunda ergonomisk.

Finns så många möss vilken rekommenderar ni?
Ju billigare ju bättre.

Är det storskillnad på de olika sensor teknikerna?
Samt bluetooth anslutning, 2,4ghz trådlös eller kabelbunden via usb kontakten?
Har alltid köpt kabelmöss skulle vara skönt med trådlös om det inte krävs 800krs möss för att precisionen ska bli lidande vill säga..
Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lee Sterling:

Som sagt ska köpa en datormus till laptop

Mediamarkt, nedsatt.
http://www.mediamarkt.se/sv/product/_logitech-gamingmus-g300s...

Permalänk

Slutsålt tyvärr. Andra tekommendationer?

Kom att tänka på om jag tänkt köra mkt linux är dey värt att köpa trådmus för att undvika trubbel med drivrutiner?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lee Sterling:

Slutsålt tyvärr. Andra tekommendationer?

Kom att tänka på om jag tänkt köra mkt linux är dey värt att köpa trådmus för att undvika trubbel med drivrutiner?

Skickades från m.sweclockers.com

Ah synd, den var inte slutsåld när jag länkade.

Har dålig koll på linux och bluetooth. Trådat är ju alltid det säkrare kortet.

Permalänk
Medlem

@Lee Sterling: Logitechs Unifying Receiver för trådlösa enheter fungerar smärtfritt i Linux. Däremot kan man ju fråga sig om det finns någon billig trådlös Logitech-mus som är värd att använda? Själv kör jag 3200x1800 på min laptop och tycker att en lite dyrare (relativt sett) mus med högre precision som det ändå inte tar år att flytta från kant till kant är en nödvändighet.

Du kan ju titta på de nya SteelSeries 310, Rival och Sensei, de borde inte vara så dyra? Just nu kör jag en Rival 700 själv som ju är 20-25g för tung för FPS egentligen, men kompenserar med mycket snabbt underlag (I-2/Icemat). Den är dock inte billig, tyvärr.

Edit: Här har du en länk till massvis med musrecensioner: Zy

Permalänk
Medlem

De nya steelseries musarna är onödigt dyra. Skulle föredra rival 100 som är både billig och bra!
https://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/227889-...

Visa signatur

CPU: i7 6700k @4,6GHz Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming
GPU Gtx 1070 SC Gaming OC
Hårddiskar WD Blue 2000gb, WB Blue 500gb, OCZ TL100 220 gb. OCZ TL100 128 gb.
PSU EVGA 1000 GQ 1000W
RAM 16GB Corsair LP 2400MHz