svenska affärer med ps vita?

Permalänk
Medlem

svenska affärer med ps vita?

Tja, jag är ganska sugen på att skaffa mig ett ps vita men det verkar ju inte finnas några svenska butiker som säljer den längre? Någon som har ett bra tips på nån affär som säljer senaste modellen för ett bra pris?

Permalänk
Medlem

Det är väl oftast på retro spelbutiker som oftast utgångna produkter säljes?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

@jsf: Du kan köpa ett Vita TV från Gamestop för 500kr. Sedan kan du enkelt jailbreaka den och ta bort whitelisten ifall du vill ha ett större utbud.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Det är väl oftast på retro spelbutiker som oftast utgångna produkter säljes?

men dom tillverkas väl fortfarande? Tror senaste modellen kom i 2016

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

@jsf: Du kan köpa ett Vita TV från Gamestop för 500kr. Sedan kan du enkelt jailbreaka den och ta bort whitelisten ifall du vill ha ett större utbud.

ne det är den handhållna jag letar efter.

Permalänk
Medlem

@jsf
Ingen verkar tyvärr sälja den i Sverige längre. Det finns bara två och en halv modeller, den första med OLED-skärm, med eller utan 3G och GPS, samt en senare "slim"-variant.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk

Vet ej exakt vilken version jag har av PS Vita men har tänkt sälja min + alla spel om begagnat är av intresse

Permalänk
Medlem

varför vill du ens köpa den? den är väl död...

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

varför vill du ens köpa den? den är väl död...

För att spela massa spel man har gått miste om, släpps förresten spel än idag till den. Kolla bara på Webhallen det är ett par kommande spel på väg.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack, men det vart att jag beställde ett vita slim från play asia till slut nu hoppas jag att jag inte behöver pröjsa tull för det också

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsf:

Tack, men det vart att jag beställde ett vita slim från play asia till slut nu hoppas jag att jag inte behöver pröjsa tull för det också

Skickades från m.sweclockers.com

Du vill ju köpa OLED-varianten och inte den nya. Och då är det endast retrospelsbutiker eller grupper på FB man kan köpa ifrån, tyvärr..

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsf:

Tack, men det vart att jag beställde ett vita slim från play asia till slut nu hoppas jag att jag inte behöver pröjsa tull för det också

Skickades från m.sweclockers.com

Tullen är det lilla problemet, det är momsen som är det jobbiga.

Vilken färg köpte du?
Är själv sugen på att importera ett Aqua Blue.

Du har även koll på att ett asiatiskt Vita använder cirkeln för att bekräfta?
Dvs. det kan hända i vissa spel att det står Press X to confirm men du måste trycka på cirkeln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mirre55:

Tullen är det lilla problemet, det är momsen som är det jobbiga.

Vilken färg köpte du?
Är själv sugen på att importera ett Aqua Blue.

Du har även koll på att ett asiatiskt Vita använder cirkeln för att bekräfta?
Dvs. det kan hända i vissa spel att det står Press X to confirm men du måste trycka på cirkeln.

Köpte den metallröda eftersom det var senaste modellen som släppts, tror det är japanskt och tydligen ska x och o vara omvänt på dom japanska. En sak jag inte tänkte på var laddaren men borde väl funka med en mobilladdare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaph:

Du vill ju köpa OLED-varianten och inte den nya. Och då är det endast retrospelsbutiker eller grupper på FB man kan köpa ifrån, tyvärr..

Äh jag klarar mig med en LCD skärm, spelar man inomhus ser det bra ut ändå. Slimmare och bättre batteritid är att föredra och mindre risk att den dör helt plötsligt en dag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En liten update. Så jag köpte mitt vita från play asia, fick det igår och vart skitnöjd. Idag får jag brev från tullen att jag måste pröjsa 634 spänn, nu känns det inte lika kul längre....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Den är inte död och funkar fint fortfarande. OLED är bättre skärm men inte med mycket och den nya är skönare att hålla längre tider.
Har man en PS4 och kanske PSN Plus så tycker jag det är hyfsat billigt och en del bra spel dyker upp ibland. Att styra PS4an på Vita funkar men använder det sällan.