Permalänk
Avstängd
Skrivet av Triton242:

Håller lite koll på dig i forumet, då jag också är SJUKT sugen på en 7820x beroende på vad nya coffylake 6c varianten kommer kosta.

Skickades från m.sweclockers.com

Sure thing :)!

Visa signatur

| AMD Ryzen Threadripper 3990X | ASUS RoG Zenith II Extreme Alpha TRX40 | MSI GeForce RTX 3090 Ventus 3X OC | Corsair AX1200i | G.Skill 32GB 3200MHz CL14 Flare X | ASUS RoG Strix Helios GX601 | Samsung 980 PRO Raid 0 |

Permalänk
Avstängd

Kan tilllägga att jag fick hem G-Skill TridentZ RGB 3600MHz idag och FPSen blev till min förvåning boostad rejält på CS-GO samt upplever inga microlaggs längre, Nu när allt är på plats så kan jag säga jag är grymt nöjd med skylake-X plattformen, Fruktansvärt kapabel plattform med prestanda så det räcker och blir över. Kan garanterat rekommendera denna plattformen till entusiaster och prestanda nördar Får 5/5 håriga Habbazutter

Visa signatur

| AMD Ryzen Threadripper 3990X | ASUS RoG Zenith II Extreme Alpha TRX40 | MSI GeForce RTX 3090 Ventus 3X OC | Corsair AX1200i | G.Skill 32GB 3200MHz CL14 Flare X | ASUS RoG Strix Helios GX601 | Samsung 980 PRO Raid 0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koolance94:

Kan tilllägga att jag fick hem G-Skill TridentZ RGB 3600MHz idag och FPSen blev till min förvåning boostad rejält på CS-GO samt upplever inga microlaggs längre, Nu när allt är på plats så kan jag säga jag är grymt nöjd med skylake-X plattformen, Fruktansvärt kapabel plattform med prestanda så det räcker och blir över. Kan garanterat rekommendera denna plattformen till entusiaster och prestanda nördar Får 5/5 håriga Habbazutter

Ja just den proppen har jag suget uppe för. Dock kommer jag vänta på Coffylake då jag i ärlighetens namn inte behöver 8 kärnor.
Dock är det en platform som där verkar finnas ganska mycket prestanda att hämta ur med klockning som inte sker genom att man trycker på Auto och sedan skryter för sina polare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Triton242:

Ja just den proppen har jag suget uppe för. Dock kommer jag vänta på Coffylake då jag i ärlighetens namn inte behöver 8 kärnor.
Dock är det en platform som där verkar finnas ganska mycket prestanda att hämta ur med klockning som inte sker genom att man trycker på Auto och sedan skryter för sina polare.

Nä den plattformen kommer nog ha mycket att erbjuda men ja känner mig nöjd med mitt köp Vem fan behöver 8 kärnor "egentligen" jävligt kul dock haha

Visa signatur

| AMD Ryzen Threadripper 3990X | ASUS RoG Zenith II Extreme Alpha TRX40 | MSI GeForce RTX 3090 Ventus 3X OC | Corsair AX1200i | G.Skill 32GB 3200MHz CL14 Flare X | ASUS RoG Strix Helios GX601 | Samsung 980 PRO Raid 0 |

Permalänk
Avstängd

https://ibb.co/jaHazk Här har vi pärlan. Har köpt Corsair RGB fläktar men får inte controllern förrän torsdag, då kommer det bli ös!

Visa signatur

| AMD Ryzen Threadripper 3990X | ASUS RoG Zenith II Extreme Alpha TRX40 | MSI GeForce RTX 3090 Ventus 3X OC | Corsair AX1200i | G.Skill 32GB 3200MHz CL14 Flare X | ASUS RoG Strix Helios GX601 | Samsung 980 PRO Raid 0 |

Permalänk
Medlem

Vad ligger tempen på? Och vilken kylare har du?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Som det redan är sagt, det är ingen spel CPU direkt. Grymt dyra FPS

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Ursäkta off topic men nyfikenheten tar över - vad är det för annat du ska göra där 8 kärnor och ett 1080 är mer lämpat? Ska du både spela och jobba med något särskilt på samma dator eller?

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!