Rensning - Moderkort, grafikkort, processorer, hörlurar

Permalänk

Rensning - Moderkort, grafikkort, processorer, hörlurar

Hej,

Har rensat förrådet och hittat lite saker som antagligen inte kommer användas längre.

Fnatic Duel TMA-2
Endast funktionstestad, fick den av en kompis men tyckte mina Astro A40 var bättre.

Asus GeForce GTX 580 1536MB DirectCU II - Jag vet inte, 400kr? Någonstans där antar jag.

Intel Core i5 750 - Samma som ovan ca? Kom med bud

Asus Z170-P D3 - LGA 1151 - Bud!

Gigabyte G1.SNIPER Z87 - LGA 1150 - Bud!
Några CPU-pinnar är böjda (se bild). Senaste gången den var i en dator så gick det felfritt.

Intel Core i5 - 4670k - DEFEKT
Jag försökte delidda den här i ett skruvstäd - processorn slant och en av de pyttesmå SMB-resistorna gick av (se bild). Har testat och den fungerar inte, har du en stadig hand så går det att limma/löda tillbaka, jag har det inte.

Allting finns i Luleå, kan skickas mot frakt.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Lev länge och prospera.

Permalänk
Avstängd

300kr + frakt för 580

Permalänk

Något riktpris på G1.SNIPER moderkortet? Slänger iväg ett startbud på 100;- annars, bor i samma stad så kan hämta upp det. Byta ut mitt Z87-K... för att kanske köra SLI senare... eller nått

Visa signatur

Louqe Ghost S1 | Ryzen 5 5600X | Asus RTX 3060 Ti | Asus ROG Strix B550-I | 16GB HyperX Fury 3600Mhz | Acer X34A

Permalänk

200 för mobo + frakt

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!

Permalänk
Medlem

Intel Core i5 - 4670k, har du resistorn kvar kan jag försöka laga den, och se om jag hittar ett hem till den. Men du får bara vad det kostar dig att skicka ner den... Fattigt, snålt, jag vet, men det kommer sluta med att (om jag alls kan laga den) jag ger bort den till någon som sitter med rätt plattform, och behöver en uppgradering för att deras barn ska kunna spela spel osv.

Hittar du någon som är villig att betala dig för den, ta det.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Avstängd

75 för processorn, den trasiga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Ligtningshaadow:

200 för mobo + frakt

Vilket av dem?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lev länge och prospera.

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Intel Core i5 - 4670k, har du resistorn kvar kan jag försöka laga den, och se om jag hittar ett hem till den. Men du får bara vad det kostar dig att skicka ner den... Fattigt, snålt, jag vet, men det kommer sluta med att (om jag alls kan laga den) jag ger bort den till någon som sitter med rätt plattform, och behöver en uppgradering för att deras barn ska kunna spela spel osv.

Hittar du någon som är villig att betala dig för den, ta det.

Ena benet var av så jag slängde resistorn men jag har sett att det finns den typen på bla Kjell och elfa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lev länge och prospera.

Permalänk
Visa signatur

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!

Permalänk

Är lite upptagen imorgon så: budstopp onsdag 18:00.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lev länge och prospera.

Permalänk
Medlem

Är det inte meningen att alla lödpunkter ska ha kapacitorer? Tycker din bild ser väldigt konstig ut om man jämför med andra bilder på 4670k?

Rätta mig om jag har fel, men tycker bara att det såg konstigt ut.

Visa signatur

5900X | ASUS Strix 3080 | ASUS Crosshair Dark Hero | 32 GB DDR4 G.Skill Trident Z RGB 3200mhz | Phanteks Enthoo 719 |

Permalänk

Börjar lite blygt på 300kr + frakt för GTX580.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk

@paranoiid: måste dra tillbaka mitt bud pga att jag skulle köpa en processor från en annan person som fick ett bättre bud

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!

Permalänk
Medlem

200kr för sniper

Permalänk
Medlem

300:- för Asus Z170-P & hämtas

Permalänk
Skrivet av Ragshnak:

Är det inte meningen att alla lödpunkter ska ha kapacitorer? Tycker din bild ser väldigt konstig ut om man jämför med andra bilder på 4670k? https://images.bit-tech.net/content_images/2013/06/intel-core-i5-4670k-haswell-cpu-review/4670k-1-1280x1024.jpg

Rätta mig om jag har fel, men tycker bara att det såg konstigt ut.

Det är fullt möjligt - är det kapacitorer kondensatorer? Trodde det var resistorer.

Jag hittade bara en av de små rackarna så jag antog att det bara var en men de är ju pyttesmå så resten kanske åkte in i dammsugaren.

Tar bort den från budlistan.

Visa signatur

Lev länge och prospera.

Permalänk
Skrivet av Lordkiller:

Börjar lite blygt på 300kr + frakt för GTX580.

300kr + frakt är redan budat högre upp.

Visa signatur

Lev länge och prospera.

Permalänk
Medlem

@paranoiid: Jag kan alltid ta den för en billig peng + frakt. kan alltid försöka löda bort lite kapacitorer från något ramminne och testa

Visa signatur

Jag äger minst en databehandlingsmaskin.

Permalänk

@Perkka: Absolut, vill du ha huvudvärken så

Visa signatur

Lev länge och prospera.

Permalänk
Medlem

En eller flera, det känns som om det inte riktigt spelar någon roll. Det kan vara rena feritklumpar, motstånd med väldigt varierande värden, kondensatorer, och dioder. Har man dem, och vet var de hör hemma är det oftast inte så svårt att få dem på plats igen. Men att gissa sig fram är ett mörker jag inte riktigt tror på. Pekka, lycka till.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Avstängd

Det är keramiska kondensatorer, och färgerna skiljer lite vilket tydligt visar att det är olika värden/batcher/tillverkare, alla är alltså inte samma. Det kan vara vad som helst bland hundratals olika värden. Enda sättet att fixa är att ha en till likadan processor och löda loss varje komponent en efter en och mäta upp dem, sen skaffa nya likadana och installera på samma ställen. Att bara löda dit slumpmässiga komponenter kommer inte att fungera.

Jag blir lite besviken över att folk har börjat skriva kapacitorer. Är det svenska språket på väg att dö ut? På engenska hette det condenser för några hundra år sen, men utvecklades senare till att heta capacitor. Gör vi samma sak här?

Permalänk
Skrivet av Lordkiller:

Börjar lite blygt på 300kr + frakt för GTX580.

Ok, andra killen har inte svarat på PM. Fortfarande intresserad?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lev länge och prospera.

Permalänk
Medlem

Bjuder 250kr+frakt för Gigabyte G1.SNIPER Z87, om den är kvar d.v.s.

Permalänk
Skrivet av Sebzor91:

Bjuder 250kr+frakt för Gigabyte G1.SNIPER Z87, om den är kvar d.v.s.

Det finns kvar

Visa signatur

Lev länge och prospera.