Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Linkin Park - In The End till minne av Chester Bennington som gick bort idag.

http://www.bbc.com/news/world-us-canada-40676530

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mangee75:

Casey Grillo , världens bästa trummis om jag får välja

Helt klart bland toppen!

Gällande Kamelot sångare så var jag rädd när Roy slutade att det skulle vara allt för stora skor att fylla, både röstmässigt och textmässigt. Tycker dock Tommy helt klart har visat att hans kängor är av liknande kaliber och passar Kamelots stil, även om jag fortfarande saknar de mer välskrivna texterna från Roy.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Wintersuns nya album, The Forest Seasons. Schvajnigt bra!

Saknar också Khan även om Tommy gör det riktigt bra, men fan, Khan är Khan liksom.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Helt klart bland toppen!

Gällande Kamelot sångare så var jag rädd när Roy slutade att det skulle vara allt för stora skor att fylla, både röstmässigt och textmässigt. Tycker dock Tommy helt klart har visat att hans kängor är av liknande kaliber och passar Kamelots stil, även om jag fortfarande saknar de mer välskrivna texterna från Roy.

Håller med till 100%
Det va lite som när Kill Switch Engage gick tillbaka till original sångaren.
Jag tycker Howard Jones , store bror till Danko Jones är så mycket bättre än Jesse Leach medans många av mina kompisar tycker tvärtom.
Jag såg dom på KB i Malmö med Jesse och det va inte dåligt men inte lika bra som Howard.
Mvh / Mangee

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Icte:

Linkin Park - In The End till minne av Chester Bennington som gick bort idag.

Missade helt det här inlägget. Känns smått surrealistiskt då det inte ens var en månad sedan då jag såg dem på Bråvalla.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Gorillaz - Demon days. Trots att det senaste albumet var ganska torftigt är deras äldre verk unik och skön musik.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Missade helt det här inlägget. Känns smått surrealistiskt då det inte ens var en månad sedan då jag såg dem på Bråvalla.

Det är det :/ Hade verkligen velat se dem spela igen, senast var för några år sedan då de hade en koncert här i Stockholm. Men nu känns det som att det hela är över. Kommer aldrig bli detsamma utan Chester igen!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

The cranberries - no need to argue

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Temat från senaste Killer Instinct:

Orchids tema från samma spel:

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Arch Enemy!
https://www.youtube.com/watch?v=0gaVyhMevks&t=665s
Samtidigt som jag lirar World of Tanks

Permalänk
Medlem

"money for nothing and the chicks for free......"

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Icte:

Linkin Park - In The End till minne av Chester Bennington som gick bort idag.

http://www.bbc.com/news/world-us-canada-40676530

https://www.youtube.com/watch?v=eVTXPUF4Oz4

Oj, missade visst detta inlägg bland alla mina tabs. Riktigt trist att han gått bort, 41 är alldeles för tidigt med.
Nu är jag inget större Linkin Park-fan men deras musik var ändå något som definierade tidigt 2000-tal i mitt tycke. Mycket minnen kopplade kring musiken med.

Min favorit troligen:

Permalänk
Inaktiv

Depeche Mode vs The Doors vs Tears For Fears - Personal Roadhouse Shout (Djs From Mars Bootleg)

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Not again! Mick Gordon är ju för fan beroendeframkallande!
Det här är ditt fel!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Tangerine Dream - Stealing The Silver Cross
Lite old school syntmusik. Från kultklassikern The Keep, 1983. Ok, klassiker är väl att ta i kanske. Regissören Michael Mann har tagit avstånd ifrån filmen, och den har inte sett release ens på DVD vad jag känner till. Obs! videon spoilar filmen.

Permalänk

Return to the Sauce - Infected Mushroom (Psytrance)
Grymt bra album, mer likt deras album Army of mushrooms(2012) och mer av deras signatur psy-trance.

https://www.youtube.com/watch?v=fg1WoZOykUI

Visa signatur

🎮 → 7800X3D • EVGA RTX 2080s • 64GB DDR5 • Asus B650 • Corsair HX1000i
🖥️ → Skärm: Iiyama G-Master GB3461 - 34" 21:9 144hz • 🥽 → VR: Oculus Quest 2
🎧 → Logitech G933 🖱️ → Corsair Sabre RGB | ⌨️ → Corsair K70 Lux

Permalänk
Medlem

https://open.spotify.com/album/6yjOtm5b8PvMNXoh1N6Cfy

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk
Medlem

Alice In Chains - Nutshell
Grymt trevlig låt, härligt gitarrspel.
https://www.youtube.com/watch?v=RNswEM9DdI4

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB

Permalänk
Föredetting
Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.