Hjälp? Corsair Gaming K95 RGB MX-Red eller Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed

Permalänk

Hjälp? Corsair Gaming K95 RGB MX-Red eller Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed

Hej!

Jag har funderat på köpa ett nytt tangentbord, men vad är skillnad mellan MX Red och MX speed?
Själv funderat på att byta från min Logitech G15.

https://www.inet.se/produkt/6100009/corsair-gaming-k95-rgb-mx... eller https://www.inet.se/produkt/6100238/corsair-gaming-k95-rgb-pl...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk
Medlem

Speed är "snabbare" än vanliga red.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

@ProBlackbird:
Red: Aktiveras vid 2,0mm nedtryckning, totalt 4,0mm "travel"
Speed: Aktiveras vid 1,2 mm nedtryckning, totalt 3,4 mm "Travel"

Permalänk
Medlem

Kolla om någon butik nära dig har de i lager. Var på Elgiganten vid kungens kurva för några månader sen och testade olika switchar, hittade min favorit på det viset.

Permalänk
Skrivet av anon257891:

@ProBlackbird:
Red: Aktiveras vid 2,0mm nedtryckning, totalt 4,0mm "travel"
Speed: Aktiveras vid 1,2 mm nedtryckning, totalt 3,4 mm "Travel"

Även om du säga detta jag är totalt nybörjare när de kommer sig av brytare. de jag förstår med detta att de blir lättare att trycka ner knappen, för att logitech g15 har inte detta val så de kommer kännas som en stor förändring med de bytet.
Vi får ser xD

Skrivet av VeerzDesigns:

Kolla om någon butik nära dig har de i lager. Var på Elgiganten vid kungens kurva för några månader sen och testade olika switchar, hittade min favorit på det viset.

Jag har dock funderat och besöka ett datorbutik och kollar vilka tangentbord som passar mig bäst, tyvärr i stan har vi inte så många datorbutiker, ska checka den i stan iallfall first.
Annars får jag åka ner till Helsingborg eller någonstans nära mig. xD

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk
Medlem

Skulle du bestämma dig för Corsair Gaming K95 RGB MX Red så har CDON nedsatt till 1490:- just nu http://cdon.se/hemelektronik/corsair-gaming-k95-rgb-cherry-mx...

Permalänk
Medlem

@ProBlackbird

Jag har K70 med bruna brytare hemma och K95 med röda på jobb. Båda två är skitnice, K95 är underbart när man använder en jäkla massa macron vilket jag gör.

Behöver du inte en massa macron hade jag köpt K95 platinum.

Men OM du inte gillar ljud från ditt tangentbord så hade jag även köpt ringar till tangenteterna för att tysta ned dem. Får en del blickar från mina kollegor när jag sitter och skriver i full fart.

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem

Har K95 Platinum och kör med MX Brown, dem är verkligen bäst för spel och skrivande.
Hade innan K65 LUX med MX Red och skriva med Reds var verkligen äckligt

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av ProBlackbird:

Hej!

Jag har funderat på köpa ett nytt tangentbord, men vad är skillnad mellan MX Red och MX speed?
Själv funderat på att byta från min Logitech G15.

https://www.inet.se/produkt/6100009/corsair-gaming-k95-rgb-mx... eller https://www.inet.se/produkt/6100238/corsair-gaming-k95-rgb-pl...

Skrivet av anon257891:

@ProBlackbird:
Red: Aktiveras vid 2,0mm nedtryckning, totalt 4,0mm "travel"
Speed: Aktiveras vid 1,2 mm nedtryckning, totalt 3,4 mm "Travel"

Precis som anon257891 skriver så är skillnanden mellan MX Red och MX Speed att Speed aktiveras tidigare, så den kommer kännas känsligare, du behöver inte trycka ner switchen lika mycket för att den ska aktiveras så att säga.

Notera att de två tangentborden du länkat är olika modeller, K95 RGB och K95 RGB Platinum.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk

Ja problemet är nu att jag aldrig har testat med ett mekaniskbrytare, kanske är brown för mig och dock har man funderat kanske de är för snabbt för mig med mx red eller mx speed.
Jag kommer snarast kolla i butiken i stan, har varit ganska lat nu för tiden .

Skrivet av Evanswachtz:

Har K95 Platinum och kör med MX Brown, dem är verkligen bäst för spel och skrivande.
Hade innan K65 LUX med MX Red och skriva med Reds var verkligen äckligt

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk
Medlem

Jag har ett K70 rapidfire alltså MX speed switchar och är toknöjd! Men det är ju väldigt individuellt vad man tycker om. Det jag kan säga är att det nästan räcker att ja tittar på en tangent så aktiveras den, har hänt flera gånger att jag slappnar av lite för mycket med handen över tangentbordet så har diverse tangenter aktiverats. Men jag tycker om att dom är så "snabba" om man inte gillar den typ av switch så är nog inte MX speed för dig 😀

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX Tempered glass, GPU: EVGA 1080ti FTW 3, CPU: Intel i7 8700k, CPU Kylare: Corsair H115i, SSD: Samsung 850 500GB X2, HDD: WD Black 2TB, PSU: Corsair RMx750W, Mobo: ASUS Maximus Hero X Z370, RAM: Corsair Vengence LED 16GB 3000MHz, Mus: Razer Basilisk, Tgb: Corsair K70 Rapidfire, OS: Win10