Permalänk
Medlem

Koppla DNS-namn till subdomän?

Tjenare,

Jag kör en ASUSTOR-NAS med lite blandade appar som i sin tur gör att NAS:en har flera webbtjänster.
Nu är det så att jag skulle vilja koppla en domän som är direkt kopplad mot min nextcloud-tjänst som snurrar på NAS:en.

Problemet är att om jag surfar mot mitt publika IP så kommer jag till NAS:ens webbgränssnitt. Man måste manuellt ange subdomänen /nextcloud för att komma till Nextclouds webbgränssnitt. Som exemplet nedan (med publik IP)

77.77.77.77/nextcloud

Frågan är om jag kan koppla ett DNS-namn direkt till subdomänen.
Typ en mine.nu-adress som pekas direkt emot 77.77.77.77/nextcloud
Går det? Hur gör man i så fall?

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Hade det varit en vanlig webbserver hade det inte varit något problem. Men nu har du asus skal ivägen. Kolla under webbserverinställningarna och under virtuella hostar om du kan få till det.

Sida 5, http://download.asustor.com/college/en/NAS_321_Hosting_Multip...

Permalänk
Medlem

Som Jocke sade ovan, det är en inställning i webbservern som inte har med DNS att göra.

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen 5600x | RAM: G.Skill 16GB 3200 MHz Ripjaws V | GPU: Powercolor RX 6800 | Mobo:ASUS ROG STRIX B550-F Gaming | SSD: Kingston SSD V300 240GB | Nätagg: Fractal Design Ion+ Platinum 660W | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 120mm | Chassi: Cooltek W2 | OS: Windows 10