GTX 1070 crashar när "standardöverklockning" appliceras

Permalänk

GTX 1070 crashar när "standardöverklockning" appliceras

Jag har ett GTX 1070 (Palit Super JetStream med 2016-10-28 BIOS) som jag tänkte överklocka en aning, men så fort jag applicerar inställningarna i MSI Afterburner så crashar datorn eller börjar frysa till/lagga så mycket att den blir oanvändbar.

Detta händer även om jag inte lagt på någon överklockning i Afterburner (ändrat reglagen), det räcker med att jag trycker på Apply.
Lagget/frysningarna sker även när jag kör Palits egna Thunder Master-mjukvara utan någon överklocking.

Min teori var att överklockningsinställningarna som standard gav för låg spänning för standardklockfrekvensen, men jag har inte låst upp voltage controls i Afterburner så jag antar att de inte borde ändras från kortets defaults då?

Datorn är stabil i övrigt så länge jag inte applicerar inställningarna från någon överklockningsmjukvara.

Specs: 384.76 drivrutin, i5 7600K (4 GHz), Corsair 750W PSU, Corsair 16 GB RAM (3200 MHz), MSI Pro Gaming Carbon Z270 moderkort (7A63v15 BIOS), Windows 10 Pro 64-bit.

Hjälp uppskattas!

Permalänk

Testat med äldre drivrutiner? 384.76 verkar spöka för flera om man kollar geforce forum.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

" Less is more... how can that be? It's impossible... more is more"

Permalänk
Skrivet av sp4ceRock3r:

Testat med äldre drivrutiner? 384.76 verkar spöka för flera om man kollar geforce forum.

Skickades från m.sweclockers.com

Hittade inget spontant just när det gäller överklockingscrasher, men kan vara värt att testa.