Huawei Honor 7 och obefintliga/sega notifikering.

Permalänk
Medlem

Huawei Honor 7 och obefintliga/sega notifikering.

Hej!

Har en mobil som rubriken tyder och det är något konstigt med notifikationer(push?).

Det konstiga är att dom aldrig dyker upp eller många, många timmar senare. Det gäller Gmail, Outlook Swish osv. SMS går fram direkt.

Den troliga orsaken är tydligen någon form av batterisparare eller prestanda "optimering" som bråkar med mig. Så jag har ställt in allt på max prestanda och tillåta bakgrunds-appar mm. Kort å gott provat det mesta men utan resultat.

Det här är den enda Android luren jag haft som har det här problemet så jag skyddar mig lite lätt från användare-fel.

Så har ni något tips?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag hade detta problemet: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1477007-inga-youtube-av...

SMS vill jag minnas funkade ändå, så det gällde bara vissa typer av aviseringar som krånglade.

*Tråd flyttad till H&H-avdelningen*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Min är köpt i Kina vilket jag alltid förutsatt varit orsaken till mina problem. Hur som helst upplever jag typ samma saker men allt är kopplat till Googles tjänster. Alla appar som nyttjar Googles servrar (Gmail, Hangouts, YouTube, GDrive, mm) kan bara nå internet via wifi. Det har dock inte alltid varit så här och ibland fungerar det ändå. I övrigt en riktigt bra telefon... som kommer bytas mot en pixel 2 :/

Permalänk
Medlem

@MultiMan:

Tack för svaret. Läste på tråden du länkade och jag verkar vara i ungefär samma "meny-träsk" utan någon framgång alls.

Galet störande att det fungerar ibland och andra gånger inte alls. Min Windows mobil funkade bättre ...