Permalänk

Gnisslande kontorsstol?

Tja!

Köpte en DXracer för typ ett år sedan och fanskapet gnisslar så man blir tokig. Tänkte att jag skulle ta och smörja den men vet inte riktigt vad jag ska använda mig utav, så det är därför jag är här. Har ni något förslag?

Permalänk
Avstängd

Symaskinsolja

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Jag smörjde min med Wd-40, blev helt tyst igen

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av xXQuantinXx:

Tja!

Köpte en DXracer för typ ett år sedan och fanskapet gnisslar så man blir tokig. Tänkte att jag skulle ta och smörja den men vet inte riktigt vad jag ska använda mig utav, så det är därför jag är här. Har ni något förslag?

Det gäller att veta vart gnisslandet kommer ifrån - vilken rörlig del dvs.
Jag har smörjt min stol med wd-40 i alla leder jag kan hitta, men fanskapet låter fortfarande värre än Ronja rövardotters vårskrik...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

skulle rekommendera silikonspray , kladdar inte så mycket https://www.kjell.com/se/sortiment/hem-kontor-fritid/kontorst...

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad -> Tangentbord, möss och övrig kringutrustning*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Det gäller att veta vart gnisslandet kommer ifrån - vilken rörlig del dvs.
Jag har smörjt min stol med wd-40 i alla leder jag kan hitta, men fanskapet låter fortfarande värre än Ronja rövardotters vårskrik...

*asg*
Vi hade samma problem med en stol på jobbet... föreslog till slut att vi skulle ta en spann med olja och bara sätta stolen i den

Helt sjukt hur irriterande de kan bli, och ibland går det fan inte att hitta var det kommer ifrån.