Permalänk
Medlem

Desktop för rendering i Keyshot

Hej!

Skulle behöva lite råd från er som är insatta i rendering...
Kommer möjligen bygga ihop en dator för rendering i keyshot på ett företag.
De hade tittat på en renderingsdator på Boxx hemsida för c:a 35k, med nästan identisk hårdvara från inet (med moms) så hamnade jag på 19 000kr: https://www.inet.se/kundvagn/visa/10518511/

Nu till mina frågor: Är det något som Boxx erbjuder utöver överpriserad hårdvara och service? Möjligen så överklockar de deras processorer.
Är det något fel med min build?
Varför använder Boxx so-dimm istället för vanlig DDR4?

Stort tack!

Visa signatur

// En dator // Tillbehör till datorn// En Telefon//

Permalänk
Avstängd

@Elgreco1: Omöjligt att svara på utan en produktlänk.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Visa signatur

// En dator // Tillbehör till datorn// En Telefon//

Permalänk
Avstängd

Det är troligen felskrivning i specifikationerna hos tillverkaren. I övrigt totalt bortkastade pengar, ni vill ha en dator med många kärnor/cores. Renderingsprogrammet keyshot ni ska använda renderar via processorn, och inte grafikkortet.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Till ett företag skulle jag satsa på något med ordentlig service/support. Jag rekommenderar HP workstation:
http://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=ECC_BUN...

/Knight

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Medlem

@Knightmare: Vad är det för speciell service eller support de skulle ge?
Hårdvaruservice har jag full förståelse för, speciellt när det är en så dyr rigg men jag har svårt att se 10 000kr värt av service...

Visa signatur

// En dator // Tillbehör till datorn// En Telefon//

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgreco1:

@Knightmare: Vad är det för speciell service eller support de skulle ge?
Hårdvaruservice har jag full förståelse för, speciellt när det är en så dyr rigg men jag har svårt att se 10 000kr värt av service...

3 år dagen efter på plats service är väl det som kostar. 10000kr för 3 år är mycket billigare än att ha ingenjörer/designers felsöka datorer istället för att fokusera på sin arbetsuppgift.

/Knight

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Avstängd

Glöm inte heller bort att HP datorn säljs av en svensk återförsäljare/tillverkare.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Inaktiv

Du vill ha minst två cpuer. Kan du inte köpa en server från dustin? Skippa egetbyggd är mitt tips.