Permalänk

Väntar på ett antal grejer just nu som jag är riktigt sugen på att få hem!

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...

http://webbshop.ergoholds.com/product.php?id_product=68

och en fläktplatta till burken. Efter 4 månader utan en dator värd namnet så kan man äntligen starta lite spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jay-Jay:

Gött, var nära på SARB035 (är fortfarande) men det gröna drog mig till denna. Ska till Japan snart och titta lite mer på Grand SEIKO och se om det kan vara ett framtida köp.

Ja kvallen på GS är trevlig men dom är dyra, tycker Presage räcker SARX033 är ju sjukt snygg med blåa visare GS light om inte annat, något sådant vill jag ha i framtiden men nu räcker det med en dress/vardagsklocka sen får SKXen haka på när det är äventyr

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trashlight:

Väntar på ett antal grejer just nu som jag är riktigt sugen på att få hem!

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...

http://webbshop.ergoholds.com/product.php?id_product=68

och en fläktplatta till burken. Efter 4 månader utan en dator värd namnet så kan man äntligen starta lite spel!

Hoppas du gillar datorn, jag var själv sjukt sugen på en med men avvaktar lite.

Permalänk
Medlem

Väntar på en gamingstol.
Får hoppas att postnord orkar bära upp den två trappor till min lägenhet.

Visa signatur

Corsair 4000D | AMD Ryzen 5600X | Hyper 212 Evo v2 | Gigabyte Aorus Elite v2 | Gigabyte RTX 3060 Ti | Rog Strix 650W | Hårddiskar WD m2 1 TB + 3 TB WD 5400 rpm + 2 TB Seagate 7200 rpm| 16 GB RAM | Bildskärm MSI Optix MAG274QRF-QD|

Permalänk
Medlem

Väntar på en Asus Zenpad 3s 64GB som jag hoppas ska anlända innan torsdag nästa vecka när jag åker till London. Beställdes igår och leveranstid angavs till 3-4 vardagar. :S

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

Väntar på några CD-skivor till.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

500m U/UTP Cat6A installationskabel. Köpt på tyska ebay för 2/3 av svenska priset.

10Gbit hemmanät kanske är overkill idag, men då har jag lite marginal för framtiden.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Väntar på
ryzen 7 1700
MSI x370 krait gaming
Asus 1070 dual

Visa signatur

Blank

Permalänk
Inaktiv

Oculus Rift + Touch-kontroller.

Semi-impulsköp. Har länge sagt att jag ska vänta tills priset ligger under 5000kr och nu gjorde det också detta. Får se hur idiotiskt köp det är.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag väntar på ett Shutter precision baserat hjul men beställde också ett Shimano Alfine dynamoframhjul på ett annat ställe medans jag väntar, skillnaden mellan Alfine och Deore är minimal vad gäller rullmotstånd och det är bra att ha ett reservhjul/vinterhjul sedan också när jag väl fått Shutter precision navet, det ska bli skönt att slippa lita på batteribelysning på cykeln för man känner sig så begränsad och bunden av batterier att man inte vågar ta lite längre turer.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Väntar just nu på följande

MSI B350M Mortar
AMD RYZEN 1600
2x8GB Corsair Vengance 3200MHz
RX460 (Till dotterns burk)
DeepCool Captian 240EX

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Oculus Rift + Touch-kontroller.

Semi-impulsköp. Har länge sagt att jag ska vänta tills priset ligger under 5000kr och nu gjorde det också detta. Får se hur idiotiskt köp det är.

Återkom gärna om du faktiskt använder det mer än en gång Finns det spel som är mer än iphone spel/minigames?

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Medlem

Väntar på en sån här som borde komma nästa vecka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av theo0019:

Återkom gärna om du faktiskt använder det mer än en gång Finns det spel som är mer än iphone spel/minigames?

Håller på och ska flytta inom kort och på nya stället så är tanken att ha en dator för simulatorer med ratt monterad snudd på permanent, flytta dessa om jag vill köra någon flygsimulator. Så den borde bli väl använd förutsatt att jag inte blir alltför illamående av den.

Dirt Rally, Assetto Corsa, Project Cars men även Subnautica och Elite: Dangerous är det jag har planerat att spela med den, då det är dessa spel jag har som jag vet att har Rift-stöd. Blir förmodligen mer än så med.

Väldigt mycket av det utbud som är rena VR-titlar är ju mer minigames/teknikdemos än spel i mitt tycke. Resident Evil 7, som ska vara PSVR-exklusivt i ett halvår till, visar ju vad som faktiskt är möjligt med AAA/big budget spel i dagsläget. Men utbudet är allmänt väldigt dåligt ännu, hade jag inte varit intresserad av simulatorer hade jag nog väntat till bättre lösningar eller tills spelutbudet var bättre.

Inte fått den ännu, UPS klantade sig med leveransen. :/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av theo0019:

Återkom gärna om du faktiskt använder det mer än en gång Finns det spel som är mer än iphone spel/minigames?

Fick hem sista paketet i tisdags, själva Riften. Kontrollerna kom i måndags. Har hunnit skriva ner lite erfarenheter redan ( #16912428 ) och gillar faktiskt det mesta efter att ha använt Rift i en hel del timmar sedan jag fått hem den. Upplösningen är ett problem dock, men supersampling löste en del av problemen.

Hunnit testa fler spel sen det inlägger, Superhot VR och Arizona Sunshine, Minecraft i VR, Subnautica och fick tillslut fart på Project Cars (maffigt!) samt rejäl fart på Dirt Rally. Lite så jag önskar att jag skaffat en tidigare, funderade faktiskt på en HTC Vive i julas men tyckte det var för mycket pengar då. Nu, under 5000kr, är det lite av ett icke-problem för mig. Pengarna jag sparade genom att inte köpa HTC Vive har istället gått till en Acer Predator XB271HU, vilken jag också funderade på redan då.

Just Superhot VR och Arizona Sunshine är bägge rätt simpla spel men rätt kul att spela. Det förstnämnda är en VR-version av vanliga Superhot, tiden går bara framåt när man rör sig. Döda en massa röda människor. Huruvida spelet nu har en story är mer än jag vet.
Arizona Sunshine är en Zombie-titel. Touch-kontrollerna styr båda en hand. Du plockar upp ett skjutvapen och börjar döda zombier. Händerna kan även plocka upp föremål som ammo och liknande. Mest spelat horde-läget men började med kampanjen nu ikväll. Var rätt kul, speciellt när jag fick tag i ett till vapen och kunde skjuta med bägge händer. Det är fan något speciellt med att kunna titta åt ett håll, skjuta åt ett eller flera andra. Linjera sikten för att plocka fiender. Tror inte jag kan förklara det riktigt, behöver nog nästan upplevas.

Simulatortitlarna kommer jag fastna med länge, hur de andra håller är en bra fråga. Och sedan hoppas jag att det dyker upp mer AAA-titlar/big budget-titlar framöver. Men nog har det varit en hel del trevliga timmar redan.

Om du är sugen på en Rift så bör det påpekas att Oculus verkar ha sålt så pass många att leveranstiderna har dragit iväg rejält. Slutet av augusti är vad som nämns nu i länkade tråden ovan.

Permalänk

Jag beställde idag från ebay:

Short gp muffler till mc
Småprylar som handtag osv
Två st qi laddare
Skal+skärmskydd till nya luren

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Väntar på ett moderkort som skickas med UPS, är smått nervös efter samtal med deras kundtjänst idag som är allt annat än service-minded.

Leverans imorgon mellan 08:00-20:00, utan någon form av samtal eller SMS innan bud dyker upp, håller tummarna.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

@anon5930:
Det verkar ju faktiskt riktigt trevligt! Det kanske blir VR för mig också någon gång framöver

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Medlem

Beställt och köpt Philips Fidelio S2 (in-ear) från elgiganten, de är på halva priset just nu. De inkommer 26 aug så får vänta ett tag på att få dem...

Permalänk
Medlem

Köpte 2st QC 3.0 1 till mig och 1 till syrran

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Ryzen 5 - 1600
16 GB Corsair LPX DDR4 3000mhz
GA-350M-Gaming 3 moderkort
Samsung Evo 960 M.2 Disk 250gb

kommer imorgon, paketet landade hos polaren igår. Så nu väntar jag ivrigt på att han ska komma hit och vi ska mecka lite

Permalänk
Medlem

Nikon D750

Väldigt hopp ifrån en M4/3 och längtar på att se hur skillnaden blir.

Visa signatur

UNIX + SFF = <3

Permalänk

2000 figurer fick jag för drygt 1½ månad sen nu och otroligt nog så börjar de redan ta slut, så nu drog man iväg en beställning på drygt 2000kr, vet inte hur många figurer sammanlagt, men över 4000 iaf, nu borde det väl räcka ett tag tycker jag. flaggor och basplattor beställdes också. lär komma om 1 månad.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Adlibris:
Miljonär innan 30 och pensionär innan 40

Per H Börjesson
- Så här blir du miljonär i hängmattan

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem

Här imorgon... Nu blir det hygglig uppgradering.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd

Väntar på 100L Apelsinjuice man fick bara köpa 3 st men lyckas buga systemet av misstag så jag kunde köpa 100 st och inte 3 st.

Edit: Ja det var ett impulsköp.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Väntar på 100L Apelsinjuice man fick bara köpa 3 st men lyckas buga systemet av misstag så jag kunde köpa 100 st och inte 3 st.

https://cdn3.matsmart.se/sites/se/files/styles/product_zoom/public/products/sundis_ekologisk_apelsinjuice.jpg?itok=Q4BEsyCX

//i.imgur.com/QelzBTc.png

Edit: Ja det var ett impulsköp.

lol

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av superegg:

Väntar på 100L Apelsinjuice man fick bara köpa 3 st men lyckas buga systemet av misstag så jag kunde köpa 100 st och inte 3 st.

https://cdn3.matsmart.se/sites/se/files/styles/product_zoom/public/products/sundis_ekologisk_apelsinjuice.jpg?itok=Q4BEsyCX

//i.imgur.com/QelzBTc.png

Edit: Ja det var ett impulsköp.

Ja det blir ju ett smidigt paket på 120kilo och så hinner juicen börja jäsa till apelsinmäsk innan du hinner dricka upp den

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Ja det blir ju ett smidigt paket på 120kilo och så hinner juicen börja jäsa till apelsinmäsk innan du hinner dricka upp den

Jag tänkte inte på att den skulle väga så jättemycket.

Inte nog med det jag tog faktura med. (Har redan bränt alla mina pengar på serverdelar får hoppas att mamma har pengar över.)

Hur lång tid har man på sig att dricka upp innan den börja jäsa?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

17 juli (kväll, gick iväg den 18 tror jag) skickades ett skrymmande brev till mig från väletablerad åteförsäljare i Sverige. Igår fick jag en avi som sade "hämtas tidigast den 26 juli". Då hade både jag och återförsäljaren redan räknat bort det här brevet och jag fått ett nytt skickat som kom fram på en dag.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)