Permalänk
Medlem

Råkade, lite av misstag, uppdatera till Marshmallow. Någon annan som gjort det? Kanske bara jag som fått för mig något men känns som batteritiden är sämre. Känner inte att det finns någon speciell förbättring i övrigt. Är det lätt att nedgradera till den förra? (Lollipop antar jag..är borta på sånt här)

Permalänk
Medlem
Skrivet av roggeee:

Råkade, lite av misstag, uppdatera till Marshmallow. Någon annan som gjort det? Kanske bara jag som fått för mig något men känns som batteritiden är sämre. Känner inte att det finns någon speciell förbättring i övrigt. Är det lätt att nedgradera till den förra? (Lollipop antar jag..är borta på sånt här)

Jag fick en skum bugg där jag inte kunde öppna play-butiken. Men det var lätt att lösa efter en googling. I övrigt har jag inte upplevt några försämringar, bara förbättringar. Iofs bara haft uppdateringen sedan i torsdags eller nåt, så jag har kanske inte hunnit upptäcka eventuella batterilivslängdsförändringar.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av roggeee:

Råkade, lite av misstag, uppdatera till Marshmallow. Någon annan som gjort det? Kanske bara jag som fått för mig något men känns som batteritiden är sämre. Känner inte att det finns någon speciell förbättring i övrigt. Är det lätt att nedgradera till den förra? (Lollipop antar jag..är borta på sånt här)

Min mobil är mer eller mindre obrukbar efter uppdateringen. Den kraschar konstant, en ruta med "onePlus Launcher har tyvärr stoppats"dyker upp efter att mobilen fryst i 20 sekunder..

Permalänk

Jag har inga problem med min sedan update. Bättre batteritid tycker jag också det har blivit samt lite annat positivt, inte stött på något negativt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Inga problem med min X efter uppdateringen heller.

Permalänk
Medlem

Ingen annan som har problem med WiFin efter uppdateringen?

Permalänk

Hej vet någon om man behöver invite till nya Oneplus 3T?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Hej vet någon om man behöver invite till nya Oneplus 3T?

Skickades från m.sweclockers.com

Inga invites längre, lägg beställningen så skippas den när de har en lur till dig.
mao kön är efter beställningen istället.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Hej vet någon om man behöver invite till nya Oneplus 3T?

Skickades från m.sweclockers.com

För mig att dom skrotat sitt kritiserade system helt och hållet nu, var ju mest en pr kupp i början för att ge intrycket av en exklusiv och svårtillgänglig mobil när dom började med systemet. Nog funkade det också med tanke på hur bra det gått för dom de senaste åren.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Nu däremot, installerade nya cryagen(?) som telen själv tog ner och nu fungerar inte play Store. Mycket irriterande då jag i samma veva behöver en ny mediaspelare då VLC bara kraschar när jag vill se en. mkv-fil.
Någon med liknande bekymmer samt rekommendationer på mediaspelare, tänkte testa BSplayer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Min kompis vill köpa ny telefon och jag rekommenderade honom Oneplus. Så han tänkte köpa 3an men den var slut. Jag googlade lite och såg då att den slutar säljas i Europa. Jaha tänkte jag, vart är infon? I samma veva annonserade dom 3T men även den blir säkert slutsåld på direkten och boka kan man inte heller göra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Någon annan som fått problem med sina laddare? Haft min drygt ett år nu. När jag laddare telefonen så är det som om kablen kopplas ur lite titt som tätt...ibland laddar den, ibland inte.

Ny adapter + kabel kostar mer än 300 kr (+frakt) från deras butik. Är det säkert att köpa något som inte är av deras märke?
tex https://www.subtel.se/index.php?cl=details&offerId=6010765882...

Iofs lär det vara kabeln som det är fel på, inte adaptern?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av roggeee:

Någon annan som fått problem med sina laddare? Haft min drygt ett år nu. När jag laddare telefonen så är det som om kablen kopplas ur lite titt som tätt...ibland laddar den, ibland inte.

Ny adapter + kabel kostar mer än 300 kr (+frakt) från deras butik. Är det säkert att köpa något som inte är av deras märke?
tex https://www.subtel.se/index.php?cl=details&offerId=6010765882...

Iofs lär det vara kabeln som det är fel på, inte adaptern?

Inget smuts i kontakten på telefonen då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av roggeee:

Någon annan som fått problem med sina laddare? Haft min drygt ett år nu. När jag laddare telefonen så är det som om kablen kopplas ur lite titt som tätt...ibland laddar den, ibland inte.

Ny adapter + kabel kostar mer än 300 kr (+frakt) från deras butik. Är det säkert att köpa något som inte är av deras märke?
tex https://www.subtel.se/index.php?cl=details&offerId=6010765882...

Iofs lär det vara kabeln som det är fel på, inte adaptern?

Ja, det är det. Kolla dock upp så att det är nått seriöst märke på kabeln, men annars ska det inte vara några problem i o med att det är micro-USB

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

Inget smuts i kontakten på telefonen då?

Ingen aning, hur ska jag ens kolla det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av roggeee:

Ingen aning, hur ska jag ens kolla det...

Om du har tryckjluft hemma kanske du kan använda den. Eller om du tex. har nån liten usb dammsugare för tex. tangenbord.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|