Spräckt skärm Samsung S8

Permalänk
Medlem

Spräckt skärm Samsung S8

Hej

Idag upptäckte jag att skärmen spruckit i kanten. Till saken hör att jag har INTE tappat den. Den har dessutom ett samsung silikonskal samt panzar skyddsglas installerat i butken i samband med köpet. Detta är enligt mig totallt oacceptabelt då en vara ska hålla för normalt användande. Den sak klara av att hållas i handen, den ska klara att finnas i en innerficka i en kavaj, och den ska kunna ligga på ett bord , den sak även klara att läggas ner i en soffa.

Vanligen vet jag att sprucken skärm inefattas ej av garantier om man är vårdslås och tappar den osv. Detta är helt löjligt.

Jag köpte denna tele för bara en dryg vecka sedan

Permalänk
Avstängd

Skärmbyte s8 kostar 3100 hos Samsung, self cracking screens är dock inget ovanligt der förekommer hos i princip alla tillverkare, med det sagt lär dom inte ta det på nån garanti ändå....

Permalänk
Avstängd

Okej, det är dock bara att betala för som du skrev själv, du kommer aldrig att få rätten på din sida då du omöjligt kan bevisa att den var skadad från början och att du inte orsakat skadan själv.

Permalänk
Medlem

@PWR-RST:

Såvitt jag vet så ska ju företaget bevisa att jag har det fösrta 6 månaderna på en produkts garanti

Permalänk
Medlem

Om det inte har gått mer än sex månader sedan du köpte telefonen är det återförsäljaren som ska bevisa att det inte rör sig om ett ursprungligt fel, annars har du rätt till ersättning.

"Ett fel som visar sig inom sex månader efter det att varan avlämnades skall anses ha funnits vid avlämnandet, om inte annat visas eller detta är oförenligt med varans eller felets art. "

https://lagen.nu/1990:932

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Twilighter:

@PWR-RST:

Såvitt jag vet så ska ju företaget bevisa att jag har det fösrta 6 månaderna på en produkts garanti

Alla mobiler screenas precis som med den eviga debatten om börja pinnar i moderkort.
Företaget kan lätt bevisa att mobilen inte såldes skadad.

Du har haft mobilen en vecka och endast nu upptäckte du? Det är helt klart något du.

Permalänk
Medlem

@PWR-RST:

Telefonen SKA kunna användas utan att gå sönder. Normalt användande ska INTE spräcka en skärm. En telefon ska inte behöva sova på egen dunkudde

Permalänk
Medlem

@PWR-RST:

Föresten en kollega hade en samsung wear smartklocka, han fick en flisa av glaset i handen när han använde den . Så det finns helt klart defekter och måndagsexemplar

Permalänk
Medlem

Dålig kvalitet kanske. Som tidigare nämnts i tråden så får du försöka övertyga dem att det var en spricka när du köpte den och att det inte var du som har åstadkommit skadan.

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem

länk 1

Och

länk 2

Vet dock inte om andra är bättre. Köpte själv just en s8 pga 3st sony som spruckit utan våld.

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750e, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Twilighter:

@PWR-RST:

Telefonen SKA kunna användas utan att gå sönder. Normalt användande ska INTE spräcka en skärm. En telefon ska inte behöva sova på egen dunkudde

En spricka uppstår inte av normalt användande och skulle mobilen nu vara defekt från början tar det inte en vecka att upptäcka det, därför tror jag att det är något du inte berättar.

Det är väl bara att kontakta butiken/samsung och säga att din mobil tog sönder sig själv så får du väl hoppas dom byter ut den.

Permalänk
Medlem

@PWR-RST:

Finns inget , som sagt en telefon ska tåla vardagsanvändande . Jag blev mkt förvånad när tog fram den ur kavajfickan idag och upptäckte detta.

Permalänk
Medlem

@Twilighter:

Enda jag kan komma på är att pl¨nbokenligger i samma ficka och den har en dragkedja , skulle den gå sönder av en dragkedja med silkonskydd och skärmskydd så är det riktigt riktigt värdelös design. under all kritik

Permalänk
Medlem

Hade en S4 där skärmen sprack efter ett år vid normal användning. Samsung mobiler verkar överlag vara ganska ömtåliga så skulle rekommendera skal, fast det är kanske lite sent nu.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~