Välkommen till Elgigantens egen forumdel!

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett 16gb 3000mhz corsair vengeance kit i veckan och fick nyss hem paketet men det var ett 2666mhz kit istället. Hur gör jag nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scriabin:

Har folk fått sina ersättningskort för leveransförseningen på MSI GTX 1070?

De har inte ens behandlat mitt ärende, trots att jag ringde i tisdags förra veckan. De sa att det skulle ta 10 arbetsdagar för ärendet. Jag vet inte heller hur de ska lösa det, nu när alla ersättningskorten även hunnit ta slut.

Hämtade i måndags!

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgiganten:

Hej!

Äntligen tillbaka på kontoret efter Dreamhack. Jag tar en runda med vårt kundcenter och hör hur dom ligger till med sina ärenden. Vi har precis flyttat hela den organisationen till Köpenhamn, men oavsett ska all hantering flyta på.

// Alex

Jag vet inte hur ni ska lösa mitt ärende så att ni har en nöjd kund. Efter att ha väntat på någon sorts meddelande/förändring i flera veckor på hur ni ska lösa ersättningskort fick jag äntligen ett sms den 16e juni att ett ersättnings-MSI har skickats till mig. Ok tänkte jag, det var väl bra men stod inget om leverans eller kolli-ID men också att ett MSI skickats ut. Konstigt tänkte jag... flera härinne med ett tidigare datum än den 16e hade fått ASUS skickat till sig då MSI redan var slut.. surt sa räven men OK. Pratade med en på chatten igår där jag beskrev mitt ärende och undrade om det gick att lösa ett ASUS istället utan cashback samt när leverans sker. Efter 20 minuters tid med att kolla upp med logistikansvarige så återkom hon och frågade om hon kunde skicka ett sms senare under dagen/kvällen då logistikansvarige inte var tillgänglig. Absolut, det gick bra sa jag. Mer än 36 timmar senare har inget sms dykt upp ännu eller mail heller. Mitt ordernummer är *snip*.

Skickades från m.sweclockers.com

Tillägg (ordernummer borttagen på begären /moderator)
Visa signatur

See You Next Mission!

Permalänk
Elgiganten
Skrivet av Larken:

Jag beställde ett 16gb 3000mhz corsair vengeance kit i veckan och fick nyss hem paketet men det var ett 2666mhz kit istället. Hur gör jag nu?

Hej,

Ska undersöka denna närmare, måste vara fellevererat från distributören. Men kontakta kundtjänst så hjälper dom till med en retur.
Kontakt mig via PM sen, så ska jag lösa något fint till dig

//Alex

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@shinru
Jag har inte ens fått svar på mitt ärende gällande ersättningskortet, efter hela 8 arbetsdagar. Jag har ringt in flera gånger och de ber mig att vänta på att de ska svara. Jag lär få samma svar som dig gällande ersättningskorten. Helt sjuk dålig service och kommunikation. De lovar saker som de inte kan hålla.

Dessutom har de felkrediterat min order tidigare, så jag fick lägga ut ytterligare 3333 kr i några dagar. Ingen kompensation för det heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinru:

Jag vet inte hur ni ska lösa mitt ärende så att ni har en nöjd kund. Efter att ha väntat på någon sorts meddelande/förändring i flera veckor på hur ni ska lösa ersättningskort fick jag äntligen ett sms den 16e juni att ett ersättnings-MSI har skickats till mig. Ok tänkte jag, det var väl bra men stod inget om leverans eller kolli-ID men också att ett MSI skickats ut. Konstigt tänkte jag... flera härinne med ett tidigare datum än den 16e hade fått ASUS skickat till sig då MSI redan var slut.. surt sa räven men OK. Pratade med en på chatten igår där jag beskrev mitt ärende och undrade om det gick att lösa ett ASUS istället utan cashback samt när leverans sker. Efter 20 minuters tid med att kolla upp med logistikansvarige så återkom hon och frågade om hon kunde skicka ett sms senare under dagen/kvällen då logistikansvarige inte var tillgänglig. Absolut, det gick bra sa jag. Mer än 36 timmar senare har inget sms dykt upp ännu eller mail heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Vi är fler som upplever detta. Jag har nästan haft en identisk upplevelse. Har gått från att vara en nöjd kund hos elgiganten till att eventuellt sluta sätta min fot därinne. Dessutom var inte personalen på Elgiganten Bromma speciellt trevlig sist jag var inne (jag jobbar själv i butik för annan större elektronikkedja så jag vet hur man ska föra sig med kunderna) vid kvällsöppet så det lade ju ytterligare på lagren av missnöje.

Ingen kommunikation av Mr Dreamhack här på Sweclockers och elgiganten lovar att ringa upp mig men de gör inte det. Jag förstår att man kanske inte vill berätta för kunden att de ska behöva vänta ännu längre men det är bättre att vara ärliga istället för att smita undan för problemen.

Permalänk
Medlem

Tjenare Elgiganten. Nu har ni ju som sagt rea, och häromdan så såg jag några särskilt lockande deals. och nu är över hälften av dom borta. Känns som lite tråkig marknadsföring och ni som brukar ha bra reor, då förväntar man sig inte att ni drar tillbaka reapriserna precis innan rean. Besviken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mans51:

Tjenare Elgiganten. Nu har ni ju som sagt rea, och häromdan så såg jag några särskilt lockande deals. och nu är över hälften av dom borta. Känns som lite tråkig marknadsföring och ni som brukar ha bra reor, då förväntar man sig inte att ni drar tillbaka reapriserna precis innan rean. Besviken.

Om du söker på produkten så finns den förmodligen till det priset. Men då är det med allra största säkerhet cvollect@store vilket bara är skit imo. Såg en del grejer jag skulle ha också men har ingen lust att åka ~20 mil för att hämta grejerna. Kan tillägga att jag är riktigt bitter nu då jag såg fram emot att köpa grejerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FML:

Om du söker på produkten så finns den förmodligen till det priset. Men då är det med allra största säkerhet cvollect@store vilket bara är skit imo. Såg en del grejer jag skulle ha också men har ingen lust att åka ~20 mil för att hämta grejerna. Kan tillägga att jag är riktigt bitter nu då jag såg fram emot att köpa grejerna.

Nope, kan inte ens hämta det i varuhus. Det är puts väck. Jag sökte produkten och den är fortfarande markerad som sommar rea vara, fastän priset är då originalpris. Hurra.

Permalänk
Medlem

Jag kollade på bland annat Razer Deathadder Chroma Datormus Gaming för 99kr och lite annat. Sen kollade jag 2 minuter innan rean startade och då var alla produkter jag var intresserad av borta för det priset och musen kostade t.ex 579kr istället... Bra sommar-rea

Permalänk
Medlem

Hej,

Finns det inte en möjlighet att ni faktiskt kan erbjuda en vettig dator hörna med inte bara de allra dyraste märkena och sen de mest ovettiga?

Hade det inte varit lämpligare att ha en separat affär för dator komponenter? Bara på nätet eller varför inte något i stil med NetonNet? Ett stort lager som amazon har också. De lyckas. Det går mig veterligen lite bättre för elgiganten än förr. Men jag undrar om ni verkligen vet vad ni pysslar med i era affärer.

Ta bara ett bemötande som jag fick i Borlänge

Letade efter ett skal till min honor 8 och såg ett som jag tyckte så bra ut, frågade en i kassan om de inte kan matcha priset som finns på inet? Visserligen på nätet, men det kostar lika mycket i deras butik. Ett blankt nej fick jag. Då undrar jag också en sak här, hur är det med eran nöjd kund garanti?

Permalänk
Permalänk
Medlem

27e Maj beställde jag ett MSI GeForce GTX 1070 Armor 8G OC Edition på rean. Har fått flera mail om att grafikkortet kommer bli försenat. Sedan den 15e juni fick jag sms om att ni istället skickat ett MSI GeForce GTX 1070 Gaming X 8G. Men jag har fortfarande inte fått något grafikkort skickat till mig, om det är så att det ligger på min närmaste postcentral så har jag inte fått någon avi för det.

Mvh

Permalänk
Elgiganten
Skrivet av Scriabin:

Har folk fått sina ersättningskort för leveransförseningen på MSI GTX 1070?

De har inte ens behandlat mitt ärende, trots att jag ringde i tisdags förra veckan. De sa att det skulle ta 10 arbetsdagar för ärendet. Jag vet inte heller hur de ska lösa det, nu när alla ersättningskorten även hunnit ta slut.

Skrivet av Shinru:

Jag vet inte hur ni ska lösa mitt ärende så att ni har en nöjd kund. Efter att ha väntat på någon sorts meddelande/förändring i flera veckor på hur ni ska lösa ersättningskort fick jag äntligen ett sms den 16e juni att ett ersättnings-MSI har skickats till mig. Ok tänkte jag, det var väl bra men stod inget om leverans eller kolli-ID men också att ett MSI skickats ut. Konstigt tänkte jag... flera härinne med ett tidigare datum än den 16e hade fått ASUS skickat till sig då MSI redan var slut.. surt sa räven men OK. Pratade med en på chatten igår där jag beskrev mitt ärende och undrade om det gick att lösa ett ASUS istället utan cashback samt när leverans sker. Efter 20 minuters tid med att kolla upp med logistikansvarige så återkom hon och frågade om hon kunde skicka ett sms senare under dagen/kvällen då logistikansvarige inte var tillgänglig. Absolut, det gick bra sa jag. Mer än 36 timmar senare har inget sms dykt upp ännu eller mail heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av foffie:

27e Maj beställde jag ett MSI GeForce GTX 1070 Armor 8G OC Edition på rean. Har fått flera mail om att grafikkortet kommer bli försenat. Sedan den 15e juni fick jag sms om att ni istället skickat ett MSI GeForce GTX 1070 Gaming X 8G. Men jag har fortfarande inte fått något grafikkort skickat till mig, om det är så att det ligger på min närmaste postcentral så har jag inte fått någon avi för det.

Mvh

Hej!

Det ska komma in en batch denna veckan som täcker de sista ordrarna. Hemskt ledsen för allt strul kring denna kampanjen, vi vill givetvis att alla ska få sina kort så fort som möjligt.

Dra gärna ett PM till mig med ordernr, så kan jag kolla en extra gång så allt flyter på

//Alex

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av foffie:

27e Maj beställde jag ett MSI GeForce GTX 1070 Armor 8G OC Edition på rean. Har fått flera mail om att grafikkortet kommer bli försenat. Sedan den 15e juni fick jag sms om att ni istället skickat ett MSI GeForce GTX 1070 Gaming X 8G. Men jag har fortfarande inte fått något grafikkort skickat till mig, om det är så att det ligger på min närmaste postcentral så har jag inte fått någon avi för det.

Mvh

Det ligger inte på någon postcentral, det är inte ens skickat. Leveransdatumet är satt till den 11/7 och ÄNDÅ skickar elgiganten ut att kortet är skickat. Jag vet för jag har råkat ut för exakt samma sak.

Jag hittade ersättningskortet på elgigantens butik i Kungens kurva, kan hämta upp det på 45 minuter. Fick inte priset som de lovat mig för detta ersättningskort (eftersom butik och nätbutik är skillnad tydligen). Vad fan pysslar elgiganten med? Nu fick jag leveransdatumet 3/7 LOVAT av tjejen i supporten, jag litar inte på det. Ännu mer missnöjd elgiganten. Tack för alla svaren Mr DreamHack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Repairman:

Jag hittade ersättningskortet på elgigantens butik i Kungens kurva, kan hämta upp det på 45 minuter. Fick inte priset som de lovat mig för detta ersättningskort (eftersom butik och nätbutik är skillnad tydligen). Vad fan pysslar elgiganten med? Nu fick jag leveransdatumet 3/7 LOVAT av tjejen i supporten, jag litar inte på det. Ännu mer missnöjd elgiganten. Tack för alla svaren Mr DreamHack.

Såg att du skrev att du jobbar på en annan stor elektronik kedja. Då borde du väl förstå skillnaden på inköpspris?(Arbetat i branshen) Sen förstår jag varför du överdriver här om du nu jobbar på annan konkurerande kedja. Kasta skit är alltid lätt. Tycker att Elgiganten har skött detta bra, alla kommer få sina kort. Bättre kort än de som de beställde från början.

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Elgiganten
Skrivet av Repairman:

Det ligger inte på någon postcentral, det är inte ens skickat. Leveransdatumet är satt till den 11/7 och ÄNDÅ skickar elgiganten ut att kortet är skickat. Jag vet för jag har råkat ut för exakt samma sak.

Jag hittade ersättningskortet på elgigantens butik i Kungens kurva, kan hämta upp det på 45 minuter. Fick inte priset som de lovat mig för detta ersättningskort (eftersom butik och nätbutik är skillnad tydligen). Vad fan pysslar elgiganten med? Nu fick jag leveransdatumet 3/7 LOVAT av tjejen i supporten, jag litar inte på det. Ännu mer missnöjd elgiganten. Tack för alla svaren Mr DreamHack.

Hej!
´
skrev till dig i PM precis också.
Ser att du bokat i både Kurvan och Barkarby. Jag kan absolut lösa så att du kan hämta ut det i butik istället till samma pris. Men systemen tillåter inte oss att flytta betalningen till butiken. Så i så fall får vi kreditera ditt internetköp, och sen får du köpa det på nytt i butik.

Åter igen, hemskt ledsen för att du inte fått snabbt svar via PM eller i tråden. Jag ber er att kontakta kundtjänst om ni behöver hjälp på kort varsel. Jag och min kollega håller koll på swec så ofta vi kan, men ibland räcker inte tiden till.

// Mr. Dreamhack

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Er artikel med Varukod: MSIGT727RE436 , påstås nu under rean vara nedsatt 2994 kr och kostar 18990 kr. Dock har den sedan i slutet av maj haft ett ordinarie pris på 19990 Kr, vilket ju bara är en prissänkning på 1000 kr. Jag undrar således vad ni har för grund för att påstå att varan är nedsatt med nästan 3000 kr, när den ju uppenbart inte är det.

Sedan är ju information angående specifikationer "all over the place" eftersom det i inledningen av texten påstås att denna laptop innehar en 1060 GPU, för att direkt nedanför detta följa upp med att den har en 1070 GPU. Sedan skall den tydligen också ha en 120hz IPS skärm, medan MSI enbart tillhandahåller 120hz med TN panel.

Snurrigt värre på Elgiganten..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

Såg att du skrev att du jobbar på en annan stor elektronik kedja. Då borde du väl förstå skillnaden på inköpspris?(Arbetat i branshen) Sen förstår jag varför du överdriver här om du nu jobbar på annan konkurerande kedja. Kasta skit är alltid lätt. Tycker att Elgiganten har skött detta bra, alla kommer få sina kort. Bättre kort än de som de beställde från början.

Jo tack, jag förstår skillnaden. Jag borde varit mer detaljerad i mitt missnöje och det kommer från hur de bemött mig i butiken och på supporten. Elgiganten borde inte heller lovat ett ersättningskort med sms-texten "Ditt kort är nu skickat.." och sedan 1 vecka senare, när jag ringer dem, berätta att det kortet är försenat även det. Användare på forumet sitter fortfarande och undrar när de ska få sitt kort, läs ovan. "Kasta skit" gör jag när det är berättigat, inte annars. Jag uppskattar inte heller när det öppnas en forumdel för elgiganten där vi inte får svar förrän det "kastas skit". Det är inte personalen som sitter här som gör fel, tydligen har de inte fått avsatt tid för detta vilket är galet.

Lägg ner med snacket om att jag är ute för att svartmåla dem för att jag arbetar (nu tjänstledig pga studier) i annan kedja. Vi konkurrerar knappast, vi har mer ett bra sammarbete för att tillgodose kundernas behov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loffetre:

Jag kollade på bland annat Razer Deathadder Chroma Datormus Gaming för 99kr och lite annat. Sen kollade jag 2 minuter innan rean startade och då var alla produkter jag var intresserad av borta för det priset och musen kostade t.ex 579kr istället... Bra sommar-rea

Lol den musen för 99kr någon måste ha skrivit fel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vill bara säga tack för bra erbjudande, snabb leverans och även väldigt smidig retur med en produkt jag gjorde återköp på (extremt smidigt att kunna lämna in det i närmaste butik fast man köpt online).

Keep it up

Permalänk
Medlem

Tänker ni (elgiganten) ge någon kommentar kring de försvunna erbjudandena? Det vore trevligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@mans51:
Om ett erbjudande låter för bra för att vara sant så är det troligtvis det. Till 99% chans så stod priser fel innan rean började som sedan rättades till. Som tex Deathadder musen för 99kr.

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

@mans51:
Om ett erbjudande låter för bra för att vara sant så är det troligtvis det. Till 99% chans så stod priser fel innan rean började som sedan rättades till. Som tex Deathadder musen för 99kr.

Jag frågade inte om priserna skulle komma tillbaka, jag frågade om en kommentar som klargör vad som gick fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av mikael_a1:

Sagt det förr och säger det igen då: handla inte på Elgiganten, då deras säljare inte är utbildade
Det heter säljare av en anledning, de vill bara sälja så mycket produkter p ga sin provisonsbaserade lön.
Själv har jag blivit blåst 3 gånger, så jag klandrar dig inte. Låt det bli en läxa till ditt nästa köp istället.

Får man fråga hur det kommer sig att du valde att handla på Elgiganten? (misstänker priset).

inte priset. officepaketet skulle ingå vid köp av bärbar dator.

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk

Är detta inget ni kan prismatcha? Även Power.se har samma rea.

http://www.mediamarkt.se/sv/product/_harman-kardon-go-play-tr...

//Jonathan

Visa signatur

ASUS STRIX B450-F, AMD Ryzen 5 2600, Asus Radeon RX Vega 56 Strix, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000Mhz, Corsair RM750x, Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem

Kul att Elgiganten äntligen kommer in på komponent marknaden

Permalänk
Medlem

Jovisst är det kul, hoppas bara jag kan få min första komponent från dom snart, väntat en månad

Permalänk
Permalänk
Elgiganten

@Andrélito:

Det löser vi. Uppdateras om 10 min

Ha det gott

/Alex

Visa signatur