Hjälp! Jag hittar inga Radeon i lager?

Permalänk
Medlem
Skrivet av onezerotwo:

Men AMD är med 8GB och nvidia med 6GB ?

Jag spelar ENBART CSGO

Men en AMD processor passar väl bättre med ett AMD kort? Eller?

Som sagt, de kommer inte göra någon större skillnad, om ens någon alls, om du kör AMD + Nvidia eller AMD + AMD.

Eftersom CS:GO inte är så grafiskt intensivt så kommer de funka lika bra med ett AMD eller Nvidia kort.

Visa signatur

Dator: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Ryzen 7800X3D | Sapphire Radeon 7900 XT Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | Seasonic GX 850W | Kingston 32GB 6000MHz DDR5 | Fractal Design Meshify 2 Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av onezerotwo:

Men AMD är med 8GB och nvidia med 6GB ?

Jag spelar ENBART CSGO

Men en AMD processor passar väl bättre med ett AMD kort? Eller?

Nej, spelar ingen roll.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Skrivet av onezerotwo:

Men AMD är med 8GB och nvidia med 6GB ?

Jag spelar ENBART CSGO

Men en AMD processor passar väl bättre med ett AMD kort? Eller?

Spelar egentligen ingen roll såvida du inte har en spelskärm med en viss adaptive sync-teknik. Nvidia kör ju med sitt proprietära G-sync medan AMD kör Freesync. G-sync kommer med en saftig licensavgift, varav de skärmarna är dyrare än Freesync-skärmar. Kör du med en vanlig skärm på 60 Hz behöver du egentligen inget 580 eller 1060 för CSGO då du ändå inte kommer kunna spela i mer än 60 FPS.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av onezerotwo:

Men AMD är med 8GB och nvidia med 6GB ?

Jag spelar ENBART CSGO

Men en AMD processor passar väl bättre med ett AMD kort? Eller?

vRAM spelar inte så stor roll..

Ta ett 1060 6GB, du kommer säkerligen bli nöjd..mer vRAM gör inte grafikkortet bättre..kan to.m göra det slöare pga lösare timings på minnet ju mer man har..

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Hjälpsam

Kanske AMD som kommit på att de tjänar mer på att använda korten till mining, än att sälja dem.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ratatosk:

Kanske AMD som kommit på att de tjänar mer på att använda korten till mining, än att sälja dem.

Inte helt omöjligt, AMD har ju sjukt höga beräkningskrafter i sina GPU'er.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om man kan mixa AMD och Nvidia GPU i samma rig? Tänkte om man skulle köpa på sig några Nvidia GTX i väntan på att AMD Radeon finns på lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av themac:

Är det någon som vet om man kan mixa AMD och Nvidia GPU i samma rig? Tänkte om man skulle köpa på sig några Nvidia GTX i väntan på att AMD Radeon finns på lager.

Det kan du. Dock troligen inte samtidigt och dom kan så klart inte köras ihop med SLI eller crossfire.

Snarare får du sälja Nvidia kortet när du väl fixar ditt AMD kort. Vet dock inte om det är värt att gå så långt enbart för att ha ett AMD kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Det kan du. Dock troligen inte samtidigt och dom kan så klart inte köras ihop med SLI eller crossfire.

Snarare får du sälja Nvidia kortet när du väl fixar ditt AMD kort. Vet dock inte om det är värt att gå så långt enbart för att ha ett AMD kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok tack för svar!

Permalänk
Medlem

Proshop har nu 4 olika RX 580 modeller i lager men dom tar bra betalt för dom.

https://www.proshop.se/?s=rx+580

Permalänk
Medlem

Jag ville bara nämna här att jag beställde ett rx 580 från netonnet i slutet på juni och fick mitt kort för några dagar sen. Det var lite oväntat. Jag trodde att det skulle dröja till hösten men de måste ha fått in lite kort nu. Jag köpte ett sapphire nitro+ rx 580 4GB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.