Hifi – bilder på era anläggningar här

Permalänk
Medlem

Min lilla 1:a på 27kvm :^)

JBL LSR 305

Sennheiser HD 650, Bottlehead Crack

Klipsch rp-160m, Marantz mcr511

Permalänk
Medlem

@JonasLam: Riktigt fet haha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulan75:

Hegel H80 + Elac fs 407 = ❤️

Skickades från m.sweclockers.com

Bilder?
Eller missförstår jag dig, menar du kanske att någon har lagt upp bilder på en sådan setup och du bara visar uppskattning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jH0Ni:

Bilder?
Eller missförstår jag dig, menar du kanske att någon har lagt upp bilder på en sådan setup och du bara visar uppskattning?

Haha nej
Jag skaffade det nyligen men är så dålig på bilder .... men kan intyga att det låter bra
Ska försöka lägga upp foton senare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem

"Hifi – mentala bilder på era anläggningar här" ?

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Technics SA-104 reciver, Technics M216 kassettdeck, JVC SEA-12 EQ, Pioneer PD-Z72T CD, Yamaha P28 vinylspelare.
Pioneer CS-626 högtalare kopplade på Main out, en Yamaha YST-SW012 kopplad via en Y-kabel till ett par 3-order low-passfilter ~115Hz följt av en lågnivåomvandlare/kanal på remote utgången.

Mest till för att få ett hyfsat ljud från datorn.

Visa signatur

Asus C6H | R9-3900XT | 4x8GB G-Skill Ripjaws V 3600@3466 CL14 | Asus Radeon RX 580 8GB Strix Gaming OC | Asus Strix Raid DLX | Corsair Obsidian 750D AE

Permalänk

Beosystem 6500 Anniversary Edition
Beomaster 6500 + Beolink 1000
Beocord 6500
Beogram 6500 CD
Beovox S80.2

Permalänk
Medlem

Skivspelare Luxman PD-290
Förstärkare Pioneer A-10
Högtalare Boston A-25
Högtalare Yamaha NS-50F
Hörlurar Sennheiser Momentum
Streaming Chromecast Audio

Visa signatur
Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av oatp1b1:

Släpat fram lite gamla grejer som är min anläggning för dagen. Håller på att flytta, men lite hifi behövs under tiden när lådor släpas (även om jag mest sitter och tittar på när flyttgubbarna jobbar..)!

http://i.imgur.com/8CElEDQ.jpg

En Rational Audio Aura (made in Czechoslovakia!) driver ett par Spectrum 208 med bravur. Lite väl mullrig bas däremot p.g.a. det kala rummet och att högtalarna står direkt på golvet..

Haha roligt. Jag hade Spectrum 108 (tror jag) för många år sedan. Är diskanten upphängd i gummiband på dessa också?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Mina trotjänare till Canton högtalare, GLE490, GLE465 samt GLE416 bakom soffan tillsammans med Onkyo TX-NR656.
Funkar helt OK, men på önskelistan finns en sub.

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

@Mumu55: Kul! Vet faktiskt inte hur de ser ut inuti. Låter trevligt gör de däremot. Tyvärr kommer de att läggas på tippen snart när jag säljer lägenheten som de står i. Kan inte ha hur mycket prylar som helst hemma.

Permalänk
Medlem

Här är en bild på mina saker, billigt i jämförelse med mycket annat här men låter riktigt bra:
- AudioEngine 5+
- AudioEngine S8 (sub)
- DragonFly DAC
- Auralex ljudabsorbenter
- Roon TIDAL som ljudspelare och streamer

Allt som allt kostar det ca 10.000, och otrolig bra ljud i förhållande till sitt pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanp67:

Min setup just nu, 2 Canton GLE 490 som frontar, 2 Yamaha NS-333 parallellkopplade som center och en Yamaha RX-V373 hemmabioreceiver.

På önskelistan just nu ligger en Canton GLE 456 center samt en 55 tums Samsung TV med väggfäste så jag kan ställa centern under tv'n.

http://i.imgur.com/GzdiwgG.jpg

Är du nöjd med dina GLE 490?

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Fina anläggningar som bjuds på.

Relativt nöjd med min nuvarande uppsättning (produkter finns i signatur) men har tänkt komplettera min hörlursuppsättning bestående av Fidelio x2 och Sennheiser hd558 med två stängda hörlurar, en tub amp och Xduoo XD-05.

De stängda hörlurarna jag planerar att köpa är Fostex T50RP MKIII och German Maestro 8.35. Fostex är för att jag vill testa planar och att det finns många väldokumenterade modifikationer av lurarna och German Maestro 8.35 skall vara oerhört stabilt byggda så förhoppningsvis tjänar den sitt syfte som slit och släng lur under en lång tid.
Är det någon som sitter på ovan nämnda hörlurar får ni gärna höra av er med vilka hörlurskuddar ni kompletterat med.

Ljud är roligt, men man hade gärna haft mer pengar att spendera på det!

Visa signatur

Processor: Intel Core i7-6700K 4.0ghz l Kylare: Noctua NH-D15 Grafikkort: EVGA GeForce GTX 1080 8GB SC l Moderkort: ASUS Z170 Pro Gaming
Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB 3000mhz l Lagring: Samsung SSD 750 EVO 500GB, WD Green 3TB l Chassi: Fractal Design R3
Skärmar: Acer 27" XB270H 144hz Yamakasi Catleap Nätagg: Seasonic s12ii 620w Ljudkort: Asus Xonar DGX DAC/AMP: Teac AI-101DA Datorhögtalare: Klipsch RP-150M Klipsch R-12SW

Permalänk
Medlem

https://drive.google.com/file/d/0B08B9o0DoHQjQThvQUVhcXA2Qlk/...

XTZ 99.36 MkII (mycket mycket nöjd med ljudet i dessa!)
Onkyo NR818
(LG 65" OLED)

Lurar vid datorn: Shure SRH 1540

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Medlem

Quad 989 ESL samt 4 stycken Decisive Audio RAMA-15. Kul tråd med många trevliga anläggning, ska snart göra något vid datorn också, har bara hörlurar där jue

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doofus:

http://i.imgur.com/3KF2QGV.jpg

Quad 989 ESL samt 4 stycken Decisive Audio RAMA-15. Kul tråd med många trevliga anläggning, ska snart göra något vid datorn också, har bara hörlurar där jue

Men gud vilken fin anläggning du har.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Klipsch, bra skit...

Klipsch RP-280F
Klipsch RP-450C

Dynavoice M-65ex (v.4) som surround.
Ett par Sonab (70/80 tal) som mitt/"tak" surround.
Sjukt neutral klang har de, passat i varje system jag haft.

Drivs för tillfället med en Yamaha Rx-v573 då en Rx-a2060 är tänkt att inhandlas samtidigt som tv'n uppgraderas till en 65" Oled. Men då jag gillar ambilight kan det dröja ett litet tag 😑

Lite overkill för en lägenhet, men mina grannar lyssnar på bra musik! Vare sig de vill det eller inte 😂

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Men gud vilken fin anläggning du har.

/Lifooz

Tackar, den ger mig mycket nöje.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doofus:

http://i.imgur.com/3KF2QGV.jpg

Quad 989 ESL samt 4 stycken Decisive Audio RAMA-15. Kul tråd med många trevliga anläggning, ska snart göra något vid datorn också, har bara hörlurar där jue

Sjukt kul med Quad elektrostater
Hade bland mina första riktiga Hi-Fi "Wow!" upplevelser med ett par ESL 63'or.
Bästa jag hört, ända tills mötet med ett par Apogee, vilket blev ett dyrt möte

Permalänk
Medlem

@Svensktiger: Tack! Tycker också apogee var riktigt trevliga speciellt scintilla.

Permalänk
Avstängd

Exposure Intergrerad och slutsteg.

Hej, jag har Exposure 3020, integrerad förstärkare som spelar till diskant och mellanregister, med separata tellerium q kablar.
Sedan har jag ett separat slutsteg, som bara spelar bas.

Varför, eller hur kan jag göra det?
ATC 40

By the way, det kostade bara runt 100.000 kr!
Med vänlig hälsning Uffe

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Bilder på min stereo.

Jag har tagit några bilder på vad jag har.
Men det säger inte mycket.

Ljudet! Den som inte hört hur ATC högtalarna låter ska försöka göra det.
Ok, dom som gillar att det blir så att det ringer i öronen, eller blir så at man måste sänka volymen på högtalarna!!!
Dom här blir aldrig jobbiga att lyssna på!
Tänkte först köpa Martin Logan.

http://www.uffeshemsida.se/exposure.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr gone:

Jag har tagit några bilder på vad jag har.
Men det säger inte mycket.

Ljudet! Den som inte hört hur ATC högtalarna låter ska försöka göra det.
Ok, dom som gillar att det blir så att det ringer i öronen, eller blir så at man måste sänka volymen på högtalarna!!!
Dom här blir aldrig jobbiga att lyssna på!
Tänkte först köpa Martin Logan.

http://www.uffeshemsida.se/exposure.html

Din länk ser inte ut att fungera.

Mvh Doof

Permalänk

Så här har jag det! Har skrivbord med datorn på andra sidan rygg i rygg och kör endel "soffspel" och filmer/serier därifrån.

Samsung KS7005 49"
Onkyo TX-NR747
Dali Zensor 1

Permalänk
Skrivet av CrazyBanana:

Så här har jag det! Har skrivbord med datorn på andra sidan rygg i rygg och kör endel "soffspel" och filmer/serier därifrån.

Samsung KS7005 49"
Onkyo TX-NR747
Dali Zensor 1

https://www.dropbox.com/s/xuzt4r28uzcpnrx/DSC_0739.JPG?dl=0

Bilden funkar inte

Permalänk
Avstängd

Kanske nu?

@Agustavsson:
http://www.uffeshemsida.se/exposure.html

Samma igen, men nu kanske ni kan se?
Måste lägga till att jag har ägt ett par Dalquist DQ 10.

Bästa jag ägt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr gone:

Måste lägga till att jag har ägt ett par Dalquist DQ 10.
Bästa jag ägt.

Gillade verkligen dom !
Däremot var dom ju tyvärr extremt fula

Själv skulle jag vilja hitta ett par fräscha DQ 8.

Permalänk
Avstängd

Ok, fula.

@Svensktiger:
Men, om man blundade och lyssnade.
Dom hade en närvarande karaktär. Hur ska jag förklara. När man blundar och lyssnar, det var som att dom spelade och inte vara där.
Närhet, eller 1 meter framför och alltbredvid bred musik där man inte hörde vart ljudet kom ifrån.
Jag har en stereo nu för 100.000 och har inte fått samma känsla, eller upplevelse som jag fick med dessa högtalare.