Permalänk
Medlem

Ser detta bättre ut?

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10456244/

Och om jag inte köper Windows hos inet, så måste jag installera windows och alla drivrutiner själv?
anledningen till att jag funderar på att köpa windows 10 hos inet är enbart för att jag ville kunna använda datorn direkt när jag får hem den. Men jag kanske åker på att installera massa drivrutiner och uppdateringar i vilket fall som helst?

Permalänk
Medlem

Ser bra ut.
Det är väl bara priset som är i värsta laget.
Men det är klart, det ingår ju en häftig Skärm. Och montering.

Visa signatur

Core i9 13900K, Geforce GTX 650 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av halojoy:

Ser bra ut.
Det är väl bara priset som är i värsta laget.
Men det är klart, det ingår ju en häftig Skärm. Och montering.

Absolut, ja priset gick upp väldigt mycket när jag la till skärmen.
Frågan är om det är värt det?

Permalänk
Medlem

Jag skulle fortfarande tagit en Ryzen framför en 7700k

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Jag skulle fortfarande tagit en Ryzen framför en 7700k

Haha nu blev det svårt igen...
Varför tycker du att jag ska köra på en Ryzen istället?
Och om jag köper en ryzen, ska det vara Ryzen 5 eller 7?

Här är 3 som har blivit länkade i denna tråden som kan vara intressanta.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10449130/20170609

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10449173/namnlos

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10456166/namnlos

Permalänk
Avstängd

Tänk på att en 7700K jobbar oftast ~70-80% i 5GHZ under spel..(Snart flaskhals?)

Medans en Ryzen 6 1600@4GHZ jobbar i snitt ~50-60% i moderna speltitlar.

Så Ryzen ser ut som att kunna ge mer i framtiden.

Mina pengar hade jag slängt på Ryzen.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Tänk på att en 7700K jobbar oftast ~70-80% i 5GHZ under spel..(Snart flaskhals?)

Medans en Ryzen 6 1600@4GHZ jobbar i snitt ~50-60% i moderna speltitlar.

Så Ryzen ser ut som att kunna ge mer i framtiden.

Mina pengar hade jag slängt på Ryzen.

Jo det är sant, men frågan är ju då vilket paket jag borde köra på.
Jag har redan länkat ett paket som kostade 23K så där går min gräns.
Om någon kan sätta ihop en riktigt bra dator med Ryzen och en bra skärm så hade det varit väldigt snällt

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Köp inte Windows för de summorna...som dessutom låses till moderkortet..köp från Ebay för 30:-..Eller andra sidor för 100-300:-..

1100:- för Windows 10 är det inte värt, det är 90% monopolpris..

Jag vet ''bla bla bla'' om Ebay och stulna nycklar..

Jag har köpt alla mina Windows nycklar från Ebay för 30-88:-..alla fungerar och har fungerar felfritt sen Windows 10 släpptes..och jag har uppgraderat flera datorer som behöver nya Win10 nycklar som jag har köpt från Ebay utan problem..

Det är värt att ''chansa'' för 30:-, det är inte precis som din dator bli obrukbar ifall de kommer på dig..vilket de inte kommer att göra.

1100:- för ett OS som spionerar på dig och slänger in en massa bloatware och annat skit..sedan är det 90% chans att det kommer att krångla för dig vid någon tillfälle..pga Win10 säkerhet..

Inte som om Microsoft går i konkurs pga detta..

Over N out.

Att du är kritisk till Windows är en sak, att uppmana andra att köpa stulna nycklar är en annan. "How To Avoid Buying Illegal Software" Här skriver de "If the price is too good to be true, it probably is. For example, $20 for a $200 retail-priced piece of software. As a general rule, if there is more than a 20% discount on the Manufacturer’s Suggested Retail Price (MSRP) without rebates, then there is a significant risk that the seller is selling illegal software." I det här fallet säljs mjukvaran för mindre än 10% av ursprungspriset...
Och att påstå att Microsoft skulle tjäna på att sälja Windows om skalade av 90% av priset är skitsnack. Priset skulle pressas helt klart, men det ligger rimligen betydligt mer arbete i att utveckla och distribuera Windows än på ett vanligt spel för 400-500:-. Av vad jag har snappat upp så tjänar Microsoft mycket mer på sina andra produkter än på just Windows. När det gäller frågan att det blir låst till moderkortet, det är därför man köper retail-versionen utav Windows och inte OEM-versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Tänk på att en 7700K jobbar oftast ~70-80% i 5GHZ under spel..(Snart flaskhals?)

Medans en Ryzen 6 1600@4GHZ jobbar i snitt ~50-60% i moderna speltitlar.

Så Ryzen ser ut som att kunna ge mer i framtiden.

Mina pengar hade jag slängt på Ryzen.

En ryzen är för low-end gaming 7700k är för high-end

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hyperbol:

En ryzen är för low-end gaming 7700k är för high-end

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

@hyperbol: Vad jag skulle vilja skriva något dumt till dig men väljer att avstå troll.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cronick:

Jo det är sant, men frågan är ju då vilket paket jag borde köra på.
Jag har redan länkat ett paket som kostade 23K så där går min gräns.
Om någon kan sätta ihop en riktigt bra dator med Ryzen och en bra skärm så hade det varit väldigt snällt

Grundpaketet: R5 1600X, GTX 1080, 16GB RAM, B350-moderkort, 500GB SSD, Acer 27" Predator 22400:-

Började kolla lite i fyndhyllan/kampanjer och fann lite godbitar.
Alternativ 1:
Ett försök att få in ett GTX 1080Ti med skärm 23400:- + frakt. Då grafikkortet kostar 2200:- mer än det i grundpaketet så vart det lite insparningar. R5 1600 skulle må bäst av att överklockas då den ligger på 3.2GHz stock. Hade gärna inte kört på R5 1600 om jag inte ville klocka processorn, men annars hade priset blivit 500:- högre. Var även tvungen att gå ner till en 250GB SSD. Taget ifrån fyndhyllan:
Gigabyte GTX 1080Ti
EVGA Supernova G2 550W Obs, utan 4 PSU-skruvar. Vet inte hur Inet fixar det men jag antar att det ligger på dom att hosta upp två par då dom står för monteringen. Annars kostar Edison-agget bara 150:- extra.

Alternativ 2:
Istället för 1080Ti-kortet så kollade jag här in en lite dyrare skärm 23250:-
Då den bara kostade 1500:- extra jämfört med grundpaketet så stannade insparningen vid att jag körde en 250GB SSD istället. Taget ifrån fyndhyllan:
AOC AGON 35" curved ultrawide Obs, en död pixel som visas på bild 11. Kan vara en no-go om du skulle störa dig på den, men personligen så skulle jag nog inte bry mig allt för mycket på en ensam pixel. Det finns en pixelgaranti beroende på tillverkare, men en enda på en skärm med 5 miljoner ligger under gränsen för garanti hos alla tror jag. Inet om pixelgaranti.

Alternativ 3: (inget extrapris, bara en bra alternativ för tusenlappen extra)
Grundpaketet + 2TB HDD 23249:-
För om du egentligen bara vill ha lite extra lagringsutrymme.

Alternativ 4: (inget extrapris, bara en bra alternativ för tusenlappen extra)
Grundpaketet med 1700X 23380:-
Om du vill ha lite extra CPU, med 8c/16t.

Lite annat löst ifrån fyndhyllan:
Populärt chassi
Kub-chassi
Om du vill ha ett mer påkostat moderkort
Samma grafikkort som i grundpaketet, fast "Classified"-varianten. Gjort för överklockning och e-peen (no shame in that).

Grafikkortet tog slut. Samt ett extra alternativ med 1700X.
Permalänk
Medlem
Skrivet av Icecrystal:

Grundpaketet: R5 1600X, GTX 1080, 16GB RAM, B350-moderkort, 500GB SSD, Acer 27" Predator 22400:-

Började kolla lite i fyndhyllan/kampanjer och fann lite godbitar.
Alternativ 1:
Ett försök att få in ett GTX 1080Ti med skärm 23400:- + frakt. Då grafikkortet kostar 2200:- mer än det i grundpaketet så vart det lite insparningar. R5 1600 skulle må bäst av att överklockas då den ligger på 3.2GHz stock. Hade gärna inte kört på R5 1600 om jag inte ville klocka processorn, men annars hade priset blivit 500:- högre. Var även tvungen att gå ner till en 250GB SSD. Taget ifrån fyndhyllan:
Gigabyte GTX 1080Ti
EVGA Supernova G2 550W Obs, utan 4 PSU-skruvar. Vet inte hur Inet fixar det men jag antar att det ligger på dom att hosta upp två par då dom står för monteringen. Annars kostar Edison-agget bara 150:- extra.

Alternativ 2:
Istället för 1080Ti-kortet så kollade jag här in en lite dyrare skärm 23250:-
Då den bara kostade 1500:- extra jämfört med grundpaketet så stannade insparningen vid att jag körde en 250GB SSD istället. Taget ifrån fyndhyllan:
AOC AGON 35" curved ultrawide Obs, en död pixel som visas på bild 11. Kan vara en no-go om du skulle störa dig på den, men personligen så skulle jag nog inte bry mig allt för mycket på en ensam pixel. Det finns en pixelgaranti beroende på tillverkare, men en enda på en skärm med 5 miljoner ligger under gränsen för garanti hos alla tror jag. Inet om pixelgaranti.

Alternativ 3:
Grundpaketet + 2TB HDD 23249:-
För om du egentligen bara vill ha lite extra lagringsutrymme.

Lite annat löst ifrån fyndhyllan:
Populärt chassi
Kub-chassi
Om du vill ha ett mer påkostat moderkort
Samma grafikkort som i grundpaketet, fast "Classified"-varianten. Gjort för överklockning och e-peen (no shame in that).

Återigen ett stort tack till er alla som har skrivit. Trodde verkligen inte att så många skulle lägga ner tid till att skriva här.
Nu har jag beställt allt och det fick bli en 7700K. Måste säga att Ryzen ser bra ut, men det är något med i7an som lockar ändå. Har nästan alltid kört på intel så det får bli så denna gången med
Den borde klara av det som jag har tänkt att använda datorn till

Köpte det här:
https://www.inet.se/kundvagn/visa/10456244/namnlos

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cronick:

Återigen ett stort tack till er alla som har skrivit. Trodde verkligen inte att så många skulle lägga ner tid till att skriva här.
Nu har jag beställt allt och det fick bli en 7700K. Måste säga att Ryzen ser bra ut, men det är något med i7an som lockar ändå. Har nästan alltid kört på intel så det får bli så denna gången med
Den borde klara av det som jag har tänkt att använda datorn till

Köpte det här:
https://www.inet.se/kundvagn/visa/10456244/namnlos

Varsågod, det är ett rent nöje tbh. Det ser ut som en fin dator. Tänk bara på att du behöver ha ett Windows också och behöver installera det själv om du inte beställer det ifrån Inet i samband med resten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icecrystal:

Varsågod, det är ett rent nöje tbh. Det ser ut som en fin dator. Tänk bara på att du behöver ha ett Windows också och behöver installera det själv om du inte beställer det ifrån Inet i samband med resten.

Juste jag glömde att lägga till det i den kundvagnen, men jag beställde faktiskt windows från inet också.
Pallar inte beställa från ebay och förmodligen få en stulen nyckel för 30kr.
Ska jag köpa en dator för över 20K så kan jag lika gärna lägga till 1000kr extra och köpa det samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cronick:

Juste jag glömde att lägga till det i den kundvagnen, men jag beställde faktiskt windows från inet också.
Pallar inte beställa från ebay och förmodligen få en stulen nyckel för 30kr.
Ska jag köpa en dator för över 20K så kan jag lika gärna lägga till 1000kr extra och köpa det samtidigt.

Alright
Ha så kul med maskinen, det är ett riktigt kraftpaket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icecrystal:

Alright
Ha så kul med maskinen, det är ett riktigt kraftpaket!

Tack ska du ha! Ja verkligen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cronick:

Juste jag glömde att lägga till det i den kundvagnen, men jag beställde faktiskt windows från inet också.
Pallar inte beställa från ebay och förmodligen få en stulen nyckel för 30kr.
Ska jag köpa en dator för över 20K så kan jag lika gärna lägga till 1000kr extra och köpa det samtidigt.

Jo, men vad gör 30:- haha, nu får du en nyckel som är låst till ditt moderkort och du måste köpa en till nyckel för 1000:- om du ska uppgradera moderkortet eller om det moderkortet krånglar..

Som sagt, inget händer om den där 30:- nyckeln blir påkommen, vilket är en på ~500 miljoner datorer?

Men det är dina pengar, jag skulle ändå kört på en Ryzen.. bättre för morgondagen speciellt nu när nya Xbox presenteras och spel kommer säkerligen att optimeras för AMD sidan mer och mer och vill ha mer och fler kärnor och trådar.

Hoppas du får en överklockvänlig 7700K, vilket är en liten chans du kommer att få..man måste oftast delida 7700k innan överklockning.

Lycka till med din dator!

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Ifall att du köper en 7700k. Köp en bra kylare till. Noctua d15 eller d15s.
Körde med en evo212 innan och låg på 75-90grader vid full load. Bytte till d15s och nu rör den sig runt 65-75 med 77som topp temperatur.
Btw bor du i sthlm och vill ha en 1440p skärm kan du få köpa min.
Mvh Patrik

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Keep on creating

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Jo, men vad gör 30:- haha, nu får du en nyckel som är låst till ditt moderkort och du måste köpa en till nyckel för 1000:- om du ska uppgradera moderkortet eller om det moderkortet krånglar..

Som sagt, inget händer om den där 30:- nyckeln blir påkommen, vilket är en på ~500 miljoner datorer?

Men det är dina pengar, jag skulle ändå kört på en Ryzen.. bättre för morgondagen speciellt nu när nya Xbox presenteras och spel kommer säkerligen att optimeras för AMD sidan mer och mer och vill ha mer och fler kärnor och trådar.

Hoppas du får en överklockvänlig 7700K, vilket är en liten chans du kommer att få..man måste oftast delida 7700k innan överklockning.

Lycka till med din dator!

Skulle mitt moderkort krångla så är det bara att köpa nytt, nu utgår jag från att det inte kommer att krångla.
Men skulle det nu göra det så kan jag ju köpa ett nytt moderkort sen, och känner jag inte för att lägga 1000kr på Windows då så borde jag ju kunna köpa en nyckel för "30kr" då istället.
Eller har jag fel?
Äsch, 7700k duger Perfekt till mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ink7:

Ifall att du köper en 7700k. Köp en bra kylare till. Noctua d15 eller d15s.
Körde med en evo212 innan och låg på 75-90grader vid full load. Bytte till d15s och nu rör den sig runt 65-75 med 77som topp temperatur.
Btw bor du i sthlm och vill ha en 1440p skärm kan du få köpa min.
Mvh Patrik

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, den som följer med i det paketet jag köpte duger inte eller? :/
Märker jag att den blir för varm så får jag köpa till det sen
Tack för tipsen!
Bor i Småland, annars hade jag eventuellt varit intresserad av din skärm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cronick:

Skulle mitt moderkort krångla så är det bara att köpa nytt, nu utgår jag från att det inte kommer att krångla.
Men skulle det nu göra det så kan jag ju köpa ett nytt moderkort sen, och känner jag inte för att lägga 1000kr på Windows då så borde jag ju kunna köpa en nyckel för "30kr" då istället.
Eller har jag fel?
Äsch, 7700k duger Perfekt till mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Så du vill kasta dina pengar på Microsoft

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Så du vill kasta dina pengar på Microsoft

haha ja, för mig spelar det ingen roll

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Så du vill kasta dina pengar på Microsoft

Man köper en produkt av ett företag, likt andra produkter man köper av företag. Förstår inte skillnaden förutom att det är Microsoft?
Det är bara du som är en idiot och köper stulna saker från ebay om något.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i7 8700K - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance - Gigabyte GeForce RTX 3080 Ti 12GB - Fractal Design Celsius S24 240mm - Corsair RM750x 750W - Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS - Fractal Design Define R6