Microsoft "Project Scorpio" heter Xbox One X – får pris och lanseringsdatum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevin:

Jag tycker att 5-6000 kronor inte är jättemycket för vad man får. Det blir ett lätt köp, lite jobbigt är det att köpa en ny tv för 15000.

Japp. Det är ny TV som är det dyra!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knusen:

Hoppar över denna och väntar in nästa generation som kommer om ca 3-4 år.
Anledning: Den saknar SSD !!

Sanslöst dåligt att inte inkludera en SSD !!
Vill man ha högsta möjliga spelglädje är det fortfarande PC som gäller (med självklart en SSD)

Öhh... ta ut hårddisken och sätt in en SSD då? Du väntar alltså 3-4 år för att en SSD inte följer med som standard? Dummaste argumentet jag hört... att SSD inte ingår är rätt självklart, du behöver en disk på minst 480GB och priset för dessa kontra en HDD är ungefär det tredubbla.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Det beror på vilka spel,

Jag hade hoppats att det skulle sitta någon form av Ryzen i den, interminnet och grafikkort ett är trevliga, Men är inte den här optimerade jaguaren betydligt bättre än den i ps4pro så kommer den lida av samma problem som jag märkt med PS4Pro, att cpun flaskhalsar grafikkortet, tyvärr är inte Microsoft lika stora på Jrpg spel som Sony, men ska kolla E3 senare idag gör att se om det kommer något man är sugen på^^ man kan ju alltid hoppas^^

EDIT: hade inte HTC en mobil som hette ONE X? Eller minns jag helt fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Öhh... ta ut hårddisken och sätt in en SSD då? Du väntar alltså 3-4 år för att en SSD inte följer med som standard? Dummaste argumentet jag hört... att SSD inte ingår är rätt självklart, du behöver en disk på minst 480GB och priset för dessa kontra en HDD är ungefär det tredubbla.

Gå väl dock inte att byta den interna hårddisken på xbox det är väl bra på playstation detta går...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Detta är precis vad jag vill se. Lite dyrare konsoler med bättre prestanda, som det var på PS3-tiden. Jag hatar verkligen billiga konsoler med skitprestanda eftersom det spiller över på PC i form av usla porteringar och skitgrafik. Men nu med Pro och one X så hoppas jag på det bästa

Tycker heller inte 6000Kr är så dyrt.

Hur kan folk lägga 12-16K på en ny TV och sedan tycka att 6K är dyrt?

Är helt beredd att hålla med dig där.

Avvaktar själv med XB1X (lite tungvrickare där) tills vidare, men den dagen när jag skaffar en bättre 4K OLED TV så är det ett nästan givet köp för mig (tror jag).

Spelar mest på PC, och bättre grafikkort där är inte heller direkt billiga eller billigare. Prestanda kostar givetvis mer (vore märkligt annars).

Ser bra ut detta tycker jag.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Den stora fördelen är helt klart 4K UHD spelaren - Sony...hallå?

Sannolikt vill Sony inte konkurrera med sig själva (alternativt att de inte ville skicka med en spelare innan de hunnit fått den att fungera riktigt bra, inklusive spelarprogramvaran):

Sony UBP-X800 (UHD BD-spelare)

Men ja, det är dumt. PS4 Pro borde ha UHD BD-spelare.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Då ær frågan: Køpa ett Vega eller køpa en ny Xbox....hm :/
Sitter på både en FreeSync-skærm med 144hz jag ær vældigt nøjd med, och en 55" 4k HDR QLED.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Har en PS3 sen tidigare och funderar på att gå över till X-box. Mycket skönare handkontroller.
Fast tyckte nog denna var i dyraste laget så jag väntar nog lite då det inte är någon panik direkt. Skulle gärna se en SSD disk i denna maskin också. OM man nu gör en "värsting" maskin 2017 och snålar in på disken så har man tänkt fel.
Ingen köper en systemdisk HDD längre (hoppas jag inte iallafall) så varför vill man göra det i spelkonsollen.

Du kan koppla in en SSD via USB3, men normalt så vinner man inte extremt mycket på det på en konsol (som jag förstått av de som testat).

Varför varken Sony eller Microsoft kör med SSD är, förutom begränsad prestandavinst, av kostnadsskäl då många hade klagat på om konsolerna blev för dyra (finns de som redan gör det med PS4 Pro och med XB1X).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

Glöm inte att vi i Sverige behöver man lägga till minst 80:- till Copyswede också.

Det känns som att de vill få oss att handla utomlands

Och så vill de säkert kalla den mediaspelare eller tv-box så de kan ta 320:- istället.
Glöm inte moms dessutom, så 100/400 pga att du teoretisk kan kopiera in musik på den.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Håller med om att för mig är priset i dyraste laget. 4999kr hade varit trevligare som lanseringspris även om den säkerligen kommer att droppa ner dithän så småningom.
Är ingen konsollspelare utan det är mer hur kompetent den är som mediacenter som skulle kunna ersätta min gamla HTPC.

Då behöver du ingen XBX1, utan kan köra med nuvarande och mycket billigare XB1S (har själv standardiserat på den som mediaspelare i hela huset).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Entusiast
Skrivet av jimjans:

Gå väl dock inte att byta den interna hårddisken på xbox det är väl bra på playstation detta går...

Korrekt. Man kan dock lägga till en annan lagringsenhet via en SATA -> USB adapter.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

4K som inte är uppskalat, Aldrig säger jag bara. Isf räkna med 15 - 30fps
Jag tycker hårdvaran var en besvikelse, nu tänker jag inte köpa en konsol men hade jag funderat på det så hade jag gärna kunnat punga ut nästan dubbla för stabil prestanda som håller några år.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av raQblad:

Då ær frågan: Køpa ett Vega eller køpa en ny Xbox....hm :/
Sitter på både en FreeSync-skærm med 144hz jag ær vældigt nøjd med, och en 55" 4k HDR QLED.

Plåga kassan rejält och köp båda

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Du kan koppla in en SSD via USB3, men normalt så vinner man inte extremt mycket på det på en konsol (som jag förstått av de som testat).

Varför varken Sony eller Microsoft kör med SSD är, förutom begränsad prestandavinst, av kostnadsskäl då många hade klagat på om konsolerna blev för dyra (finns de som redan gör det med PS4 Pro och med XB1X).

USB3 på playstation går till och med slöare än Sata2 portarna......
Vet inte hur dom lyckats men så illa är det tyvärr.

Prestandavinsten med Solid state skulle kunna vara enorm med laddningstider på ca 4 sekunder istället för 30-60 som det är nu.
Ett alternativt sätt att lösa priset på är att begränsa spelens storlek till 128gb och låta Spelet föras över i bakgrunden från en HDD till SSD medans man spelar, om inte det sliter för mycket på lagringsmediumet.

Om vi skulle rakt av ändra från HDD till SSD(500GB) så skulle man få lägga på minst 1500Kr men jag menar då att upplevelsen blir väldigt mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxz:

Plåga kassan rejält och köp båda

Kassan hadde återhæmtat sig, men det hadde inte min fru

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Det gäller att motstå dom onda krafterna med exklusivitet och subventionerad hårdvara för att istället fortsätta stödja PC-plattformen.

Skrivet av Nivity:

Stora fördelen är att typ 95% av alla spel kommer på PC också lol.
Ännu mindre anledning att köpa en xbox än det någonsin varit

Fortfarande PS som har exklusiva titlar som aldrig kommer till PC, inte för jag har köpt en sådan heller, dyrt för spela ett par spel som också är snordyra

Jo, jag gillar inte heller fånigheter som exklusiva titlar (borde heta "exlkuderande titlar"), och borde bojkottas oavsett om det är exklusivt för Xbox, PS eller Nintendo.

Spelar själv främst på PC, och har främst XB1S som mediaspelare, men är ju grymt smidigt när man kan använda samma redan köpa spellicens och spelnyckel på båda (är ju nice med konsol när man vill spela lite mer "casual" i soffan eller köket, men bättre att spela i konto/man cave vid skrivbord och dator när man vill lira själv och lite mer fokuserat).

Tycker fler spel borde släppas på detta sättet. Ökar ju värdet för den licens man redan betalat om man kan använda den nyckelen på flera olika enheter.

Även bra med större ekosystem och med mer valfrihet gällande spel för de som bara lirar PC, eller bara lirar konsol.

Mer sådant!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Trevlig konsol, men varför ska jag köpa den? Vart är spelen? Kan lika gärna köpa Xbox One S för att köra de fåtal bra exklusiva spel som finns på Xbox..

Du kan inte köpa den idag. Så idag har du varken konsol, eller spel optimerade för den, att köpa idag.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Folk blir aldrig nöjda... När PS4 och Xbox ONE släpptes var det för dålig prestanda, och priset fick gärna vara högre bara prestandan följde med.

Nu när prestandan är betydligt högre och priset likaså, så gnälls det på priset.

Ho, ho!

Jo, helt sant!

Alla vill ha 1080Ti-prestanda, men helst för en tusenlapp.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Folk är nöjda med Switch 😊. Det blir så att man tröttnar på samma gamla vanliga, framförallt när det nya knappt är märkbart bättre än föregående trots ett högre pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inte. Är inte fullt så säker på det (även om jag vet att du är ett extremt stort Ninendofan, kanske det största ).

Är lite mer varierat och nyanserat när man läser trådar och pratar med Switchanvändare man känner (både gällande byggkvalitet, höga priser på konsol/tillbehör/spel, och brister i nuvarande spelutbud).

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1424996-traden-om-ninte...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Ganska extremt stor prestandaskillnad på nya Xbox jämfört med "gamla" Xbox ONE, så där skulle jag inte vilja påstå att den nya är knappt märkbart bättre.

Switchen är trevlig ja, men förstår inte riktigt vad den har med den här diskussionen att göra?

Mirialia har en historia att hata på allt med både PS och XB. Det är 100% Nintendo som gäller där (sedan kan jag helt hålla med om att detta är fel tråd för det).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av enbom:

Så cirka 6000kr i svenska butiker? $499 = 5448kr (inkl moms) sen cirka 400kr kemikalieskatt på det.

Rätt dyrt...

Jag skaffade PS3 60GB när den kom 2007 prissattes till 599 euro.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Du kan inte köpa den idag. Så idag har du varken konsol, eller spel optimerade för den, att köpa idag.

Mjo. Men om man visar sin nya konsol så vill man väl också på något vis "sälja in" den.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knusen:

Hoppar över denna och väntar in nästa generation som kommer om ca 3-4 år.
Anledning: Den saknar SSD !!

Sanslöst dåligt att inte inkludera en SSD !!

SSD är inte alltid det gör en så stor praktisk skillnad för konsol och spelupplevelsen där. Du kan lätt ansluta en SSD via USB3 om du så önskar, men med är kanske inte alltid är värt det. Det är upp till dig givetvis, men de tester som jag sett indikerar inte så.

Sedan är det givetvis en prisfråga för både Sony och Microsoft. Dels så vill kunder ha hyfsat med lagring (1TB verkar vara praktisk nivå många önskar då 500GB är lite för lite på både PS och XB), och dels så är det redan nu många som klagar på att priserna är för höga på både PS4 Pro och XB1X (bara att läsa denna tråden).

När man kombinerar denna priskänslighet för många kunder med lite mindre prestandanytta på konsol, så kan jag förstå både Sony och Microsoft att de som standard inte skeppar med SSD (även om du som kund kan köpa till).

Skrivet av Knusen:

Vill man ha högsta möjliga spelglädje är det fortfarande PC som gäller (med självklart en SSD)

Givetvis är PC det som alltid har den bästa möjliga spelupplevelsen (om man inte tar hänsyn till priset). Därav att jag själv främst spelar på just PC.

Sedan så håller jag med att normalt, då man ofta använder en PC till så mycket mer, så är det även för mig givet med en SSD där. Har själv haft SSD i alla mina datorer sedan typ 2009.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sirme:

Jag hade hoppats att det skulle sitta någon form av Ryzen i den,

Dels fanns Ryzen inte alls färdiga när man påbörjade XB1X (svårt att vänja sig av med Scorpio!) för ca 1,5-2 år sedan, och dels är även dagens Ryzen inte möjliga då de inte klarar de krav som konsoler sätter på de med avseende på temperatur och storlek.

Hade Ryzen funnits i SoC/mobilversion för två år sedan; ja, då hade jag kunnat köpa ditt önskemål.

NU först har den precis blivit klar i desktopversion.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av raQblad:

Då ær frågan: Køpa ett Vega eller køpa en ny Xbox....hm :/
Sitter på både en FreeSync-skærm med 144hz jag ær vældigt nøjd med, och en 55" 4k HDR QLED.

Vega, tror inte Xbox X kommer att kunna prestera bra i alla spel under 4K..Forza och Halo, kanske Gear of war får 4K under mellan/höga inställningar 30/60FPS..

Vill man ha äkta 4k ultra@60FPS oavsett spel får man hosta upp pengarna på PC'n..

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Sannolikt vill Sony inte konkurrera med sig själva (alternativt att de inte ville skicka med en spelare innan de hunnit fått den att fungera riktigt bra, inklusive spelarprogramvaran):

Sony UBP-X800 (UHD BD-spelare)

Men ja, det är dumt. PS4 Pro borde ha UHD BD-spelare.

Jo, precis som Sony stryper S-Log från sin nya A9-kamera, förmodligen medvetet för att inte konkurrera med sina dedikerade filmkameror, så kan det säkert ligga en poäng i det som du skriver.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av raQblad:

Då ær frågan: Køpa ett Vega eller køpa en ny Xbox....hm :/
Sitter på både en FreeSync-skærm med 144hz jag ær vældigt nøjd med, och en 55" 4k HDR QLED.

Köp båda!

Väntar själv på att FreeSync skall komma till större OLED TV med HDR och 4K.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Detta är precis vad jag vill se. Lite dyrare konsoler med bättre prestanda, som det var på PS3-tiden. Jag hatar verkligen billiga konsoler med skitprestanda eftersom det spiller över på PC i form av usla porteringar och skitgrafik. Men nu med Pro och one X så hoppas jag på det bästa

Tycker heller inte 6000Kr är så dyrt.

Hur kan folk lägga 12-16K på en ny TV och sedan tycka att 6K är dyrt?

Det är dyrt när har flera barn som vill ha varsin konsoll, det är min uppfattning iaf, hade jag inte haft massa barn hade 6000 varit en piss i rymden. 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

4K som inte är uppskalat, Aldrig säger jag bara. Isf räkna med 15 - 30fps

Hårdvaran klarar det (se tester som Digital Foundry gjort).

Skrivet av hakd:

Jag tycker hårdvaran var en besvikelse

Jag kan förstå det - om man går på vad du tror att den presterar.

Sedan så, även om både PS4 Pro och XB1X är ett bra steg uppåt, så skall man nog vara medveten att de aldrig kommer att prestera som en maxad PC för 10-20 papp.

Det finns nog helt enkelt inte en marknad för så dyra konsoler. Är ju redan nu många som klagar på priserna på Sonys och Microsofts bästa konsoler.

Skrivet av hakd:

nu tänker jag inte köpa en konsol men hade jag funderat på det så hade jag gärna kunnat punga ut nästan dubbla för stabil prestanda som håller några år.

Förstår det, men jag skulle misstänka att den marknaden för en konsol för 12 000 pix (som man till skillnad från en PC inte själv kan uppgradera komponenter i), är en nog förmodligen en högst nischad och extremt liten marknad.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

Gå väl dock inte att byta den interna hårddisken på xbox det är väl bra på playstation detta går...

Va? Kan man inte... förutsatte att man kunde byta ut. Sjukt dåligt isf...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2