Permalänk
Avstängd

Corsair Hydro Skruvar?

Hej.

Planerar på att byta ut mina chassi fläktar till några lite bättre och tystare, undrar om man kan använda Corsair Hydro skruvar istället för att använda de skruvar man får.

https://www.inet.se/produkt/5322333/corsair-hydro-series-flak...

Dessa långa, för ska köpa blå led AF140 fläktar och har redan 2-par i mitt chassi just nu men de var så jävla svåra att skruva in eftersom jag var tvungen att skruva in skruvarna först, sedan ta loss them, sedan kunde jag skruva in dem i chassit för de hade inge "färdig-skruvning?" i deras montering hål.

Så istället undrar jag då om man kan använda dessa lite längre istället för ta de små skitiga skruvarna.

Permalänk
Medlem

Vad har du för chassi och hur menar du med att chassit inte har färdiga monteringshål?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mac83:

Vad har du för chassi och hur menar du med att chassit inte har färdiga monteringshål?

Hej.

Jo, har C70 från Corsair, men bara det att fläktarna, deras monteringshål är så jobbiga att skruva igenom eftersom jag måste skruva in skruvarna först in i dem, skruva ut dem, sedan kan jag sätta in dem i chassit, lite svårt att förklara. :S

Permalänk

Förstår precis hur du menar. Du måste ha mutter till varje skruv ifall du vill använda dom du länkade.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eduenlamer:

Förstår precis hur du menar. Du måste ha mutter till varje skruv ifall du vill använda dom du länkade.

Bättre att bara köra med de skit skruvarna man får med fläktarna då? Slita lite gör ju inget.. Kan ju säga att man har varit på gymmet när man installerar två fläktar instället.. :S

Oh, en fråga till! Köpte en temporär H45 Hydro CPU kylare, och det sägs att alla stock fläktar till radiatorer är låsta och låter mycket (låter mycket är jag med om), är det bättre o installera en annan fläkt som noctua istället? Har en liggandes.

Permalänk
Medlem

Du menar att du måste skruva dom i plasten först i fläktarna? så är det på alla fläktar tyvärr.
Jag kör noctua på mina radiatorer för jag tycker dom är dom tystaste på marknaden.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mac83:

Du menar att du måste skruva dom i plasten först i fläktarna? så är det på alla fläktar tyvärr.
Jag kör noctua på mina radiatorer för jag tycker dom är dom tystaste på marknaden.

Oh, mjo, därför tänkte jag kanske ta dessa längre men måste ha mutter för sådant också vilket jag inte har plats med sadly..

Men blir att jag får gå efter 2x AF120 Och en 120 SP för radiatorn.