Välkommen till Elgigantens egen forumdel!

Permalänk
Elgiganten
Skrivet av StickanN:

Under eran helg så beställde jag ett MSI 1070 Armor 8GB OC för 3 333kr.
Allt gick galant tills i morse då jag fick ett mail om att det har blivit försenat... Dum som jag var kollade jag inte om det fanns i lager i Växjö, gör det det? Kan jag isåfall inte avbeställa online och hämta det i butik?

Tjena,

Kan du dra ditt kvittonr i ett PM till mig, så kollar jag på det direkt

// Alex

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej Elgiganten!

Även jag slog till på MSI 1070 Armor OC. När jag köpte kortet var det i lager ("Webblager 5+"), på beställningsbekräftelsen dök helst plötslig 15/6 upp. Sedan har jag fått två mail, där först 22/6 uppges och därefter 26/6. På er hemsida står 20/6.

Försökte precis förklara ärendet till telefonsupporten men är inte riktigt säker på att de förstod. Ska jag skicka PM för liknande deal som ovan?

Permalänk
Medlem

Kommer ni ta in mera LG OLED TV? Ser man kan inte beställa via webben och endast 1 butik har modellen jag är intresserad av. Har ingen lust åka ända till Stockholm för köra hem LG OLED65E6V.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag beställde ett Asus Dual GeForce GTX 1060 OC grafikkort (6 GB) som var på rea idag. Men nu när jag klickar på produkten för att veta mer så kommer jag istället till den här sidan https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/pc-gaming/ASU1060DO6G/.

Jag hann göra en beställning på kortet och det står att det kommer skickas när ni får in det i lagret igen. Mina frågor är alltså:

1. När jag går in på min orderstatus på Mina sidor så står det "Reserverad". Betyder det att ni kommer skicka kortet för det rabatterade priset jag köpte för?

2. Varför är produkten borta eller länken död? Vill gärna se produktinfo o.s.v.

Tack på förhand!

Permalänk

Hej! Jag har varit i kontakt med er support via telefon.
Jag köpte ett 1070 Armor OC. Den 26/5, nu har leveransen blivit uppskjuten 3 gånger. Enligt er support så har ni beställt produkten direkt från MSI. och det är från deras sida det har tillkommit komplikationer.

Byte till likvärdig produkt kunde inte erbjudas utan endast alternativt att häva köpet. Vilket jag personligen tycker är dåligt service. Jag hoppas ni här på forumet kan ge lite mer detaljerad information då det är väldigt lång telefonkö.

//MVH Alexander Lindhe

Permalänk
Medlem

Hej!

Vart lite sugen på OLED65B6V. Ni har nu kampanj på TV:n denna veckan men ni väljer då att höja priset med 799:-. Hur tänkte ni nu egentligen? En rea där man höjer priset?

Permalänk
Medlem

Beställde ett ASUS 1060 OC 6gb på torsdagsnatten när det kom ut på kampanj förra veckan. I måndags låg kortet hemma hos mig till ett fantastiskt pris. Första beställningen någonsin från er men det var verkligen långt över förväntan, keep it up!

Permalänk
Medlem
Skrivet av el30:

Beställde ett ASUS 1060 OC 6gb på torsdagsnatten när det kom ut på kampanj förra veckan. I måndags låg kortet hemma hos mig till ett fantastiskt pris. Första beställningen någonsin från er men det var verkligen långt över förväntan, keep it up!

Otroligt bra pris och snabb leverans. Slutade med att jag beställde nya datorprylar helt (Dock från annan leverantör).
Så tack Elgiganten för att ni fick mig att inse att jag behövde uppgradera datorn.

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem

När får ni in den uppdaterade modellen av macbook pro?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Hej!
Som många andra i tråden, köpte jag ett MSI GTX 1070 armour, med leveranstid 14/6. Sen har det blivit uppskjutet flera gånger, ändra fram tills 26/6.

Nu står det 18/7 på er hemsida. Vilket datum är det som gäller?

Permalänk
Medlem

Fick precis sms om det Armor kort jag beställde att ny leveranstid 21 Juli (mer än en hel månad efter förra datumet ni sköt upp till sist?!). Makalöst uselt måste jag säga. Nog att jag har tålamod men när förseningen börjar gå att räkna i månader så är något seriöst fel i verksamheten. Jag kommer ringa kundtjänst och förutsätter ni ordnar en motsvarande ersättningsprodukt.

Permalänk
Medlem

24:e juli för mig.

Permalänk
Medlem

Hej.

Var riktigt glad inför beställningen av mitt nya 1070 för 3333 kr. Smått chockad av hur detta utvecklat sig. Fick precis ett mail med "Beräknat leveransdatum blir ändrat från Måndag 26. Juni till Fredag 21. Juli. ". Elgiganten, vad händer? Detta är inte ok anser jag. Det gör mig som annars väldigt nöjd kund lite less och besviken.

Permalänk
Medlem

Är också väldigt besviken... Det stod ju trotsallt att kampanjen varade tills helgen är slut eller så långt lagret räckte. Tydligen räckte inte lagret men ni kan ju varna om det så det inte händer igen...
Väntande spänningsfyllt på mitt nya grafikkort men sen kommer ni och skjuter upp det ännu en månad :/

Permalänk
Medlem

Pratade lite med supporten som inte ville erbjuda någon vettig lösning på situationen dom hamnat i. Man får vänta så dyker kortet kanske upp någon gång under sommaren (om det ej blir ytterligare förseningar). Erbjöd jag kunde lägga mellanskillnaden, sett till listat pris på armor och gaming korten just nu på hemsidan, då det är det enda kort dom lagerför lokalt. Men inget dom var intresserade av. Anmärkningsvärt dock att dom trodde det skulle vara intressant kreditera och gå och köpa ett motsvarande kort till fullpris i deras butik (varför man i hela friden skulle vilja det av dom sett till situationen).

Aja man vet nästa gång var man ska undvika handla :).

Jo förresten. Jag sa åt dom att jag ej var intresserad låta dom samla ränta på mina pengar en månad till utan bad dom isf att skicka tillbaks mina pengar och ändra betalningssättet till postförskott eller motsvarande. Det ville dom heller ej lösa.

Permalänk
Medlem

@StickanN:
Så du tycker inte det är positivt att de förlängde kampanjen även fast lagret tog slut? Isåfall är det ju bara att avbeställa?

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

@StickanN:
Så du tycker inte det är positivt att de förlängde kampanjen även fast lagret tog slut? Isåfall är det ju bara att avbeställa?

Jo, men om det står så långt lagret räcker ska det väl ändå vara så långt så lagret räcker. Man ska väl inte skriva en sak och sedan göra en annan? Kommer inte avbeställa men tycker att de borde ha lite mera koll på sitt lager så sådant inte händer igen

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen att Elgiganten tar sitt ansvar i fallen med MSI 1070. Det är väldigt problematiskt att ta folks pengar och sedan inte leverera på 2 månader. Det är inte en acceptabel ursäkt att friskriva sig ansvar för leveransförseningar när man har en kampanj med kraftigt rabatterat pris och hävdar att webblagret är uppdaterat i realtid. I mitt fall var webblager 5+ när köpet genomfördes, för att sedan ändras på orderbekräftelsen som då sa 15/6.

Permalänk
Medlem

Alltså jag var något lack när jag pratade med dom och när jag skrev. Och jag är rätt tolerant gällande förseningar etc. Ska säga att detta ej heller handlar om pengarna eller behov av kortet lika mycket som principsak.

Och jag känner att tar man emot en beställning på ett erbjudande man har ute, efteråt förlänger leverans väldigt långt framåt, och föreslår kunden som enda lösning att kreditera köpet och handla motsvarande till fullpris så upplever jag det illa i alla fall.

Funderar fortfarande om man ska avboka eller ej. Beror lite på om det kommer dimpa ner fler sms med ytterligare förseningar också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elde:

Jag hoppas verkligen att Elgiganten tar sitt ansvar i fallen med MSI 1070. Det är väldigt problematiskt att ta folks pengar och sedan inte leverera på 2 månader. Det är inte en acceptabel ursäkt att friskriva sig ansvar för leveransförseningar när man har en kampanj med kraftigt rabatterat pris och hävdar att webblagret är uppdaterat i realtid. I mitt fall var webblager 5+ när köpet genomfördes, för att sedan ändras på orderbekräftelsen som då sa 15/6.

Har de verkligen dragit dina pengar? För när jag beställde ett 1080ti med datum längre fram än kampanjdagen (2 veckor) så drog först pengarna när kortet skickades.

Permalänk
Medlem

@Trackmaster: Japp, dagen efter beställning. Betalade med kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Har de verkligen dragit dina pengar? För när jag beställde ett 1080ti med datum längre fram än kampanjdagen (2 veckor) så drog först pengarna när kortet skickades.

De har iallafall dragit mina pengar. 3 333kr på ett grafikkort jag måste vänta nästan 2 månader på...

Permalänk
Medlem
Skrivet av elde:

@Trackmaster: Japp, dagen efter beställning. Betalade med kort.

Skrivet av StickanN:

De har iallafall dragit mina pengar. 3 333kr på ett grafikkort jag måste vänta nästan 2 månader på...

Det är verkligen dåligt. Hoppas Mr.ElGiganten undersöker det vidare och ger kompensation. För så ska det inte gå till. Jag hade aldrig accepterat det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Det är verkligen dåligt. Hoppas Mr.ElGiganten undersöker det vidare och ger kompensation. För så ska det inte gå till. Jag hade aldrig accepterat det.

Knappt så jag heller accepterar det. Kan ju självklart förstå att det kan bli försening, men nästan 2 månader? Det är bara sjukt.

Permalänk
Medlem

Precis, förvånad att pengarna inte bara drogs preliminärt. Känns löjligt de ska sitta på dem i 2mån nu.

Permalänk
Medlem

Också jag har några frågor om detta MSI 1070 OC. Även jag har fått tre SMS, senast idag står det 25 juli i mitt SMS och det verkar vara lite olika datum för kunderna.

Jag kommer avboka vid nästa bra erbjudande på grafikkort - om det kommer något. De har dragit pengarna men kommer man kunna använda cashbackkampanjen som går ut i slutet av juni (285kr)? Gäller beställnings/betalningsdatum eller leveransdatum? "you must purchase a qualifying product within the promotional period" tolkar jag det som att kampanjen gäller, men jag måste senast skicka in den 60 dagar efter köp, dvs samma dag som det är beräknat att kortet kommer anlända. Vad gäller? Kan man skicka in för cashback på ett kort man inte fått?

Permalänk
Medlem
Skrivet av njosef:

Också jag har några frågor om detta MSI 1070 OC. Även jag har fått tre SMS, senast idag står det 25 juli i mitt SMS och det verkar vara lite olika datum för kunderna.

Jag kommer avboka vid nästa bra erbjudande på grafikkort - om det kommer något. De har dragit pengarna men kommer man kunna använda cashbackkampanjen som går ut i slutet av juni (285kr)? Gäller beställnings/betalningsdatum eller leveransdatum? "you must purchase a qualifying product within the promotional period" tolkar jag det som att kampanjen gäller, men jag måste senast skicka in den 60 dagar efter köp, dvs samma dag som det är beräknat att kortet kommer anlända. Vad gäller? Kan man skicka in för cashback på ett kort man inte fått?

Satt också och funderade på detta
@Elgiganten något ni kan svara på?
för övrigt surt att behöva vänta så pass länge, men priset var ju bra så lite tålamod kan jag ha... men känns surt att bli snuvad på kampanjen från MSI pga leveranstider

Permalänk
Elgiganten

Hej!

Skicka ett PM till mig med ert order/kvittonummer så kollar jag på det direkt!

//Alex

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Rensat detta då Alex svarat enkelt och konkret på allt jag såg som oklart nedan.

Permalänk
Elgiganten
Skrivet av Baseless:

Dom är så konsekventa att dom verkar ordnat ersättningskort till vissa och nekat andra (så verkar vara skillnad på kund och kund). Försökt få prata med någon idag och se vad detta handlar om men blir runtkopplad just nu mellan telefonköer.

Försöker fundera på när jag varit med om en sämre hantering men kommer ej på det just nu hehe.

Hej,

Skicka gärna ditt kvittonr/ordernr via PM så kollar jag på det! Men ALLA ska ha sitt grafikkort om jag så ska plocka ut mitt egna ur min burk och skicka det till er!

Edit: ingen ska betala någon mellanskillnad för att få sin produkt. Ingen ska heller gå miste om cashbacks.

//Alex

Visa signatur