Permalänk
Medlem

Linus kritisk mot i9/x299

Lite vad jag själv kände men här får man lite mer kött på benen.

https://youtu.be/TWFzWRoVNnE

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Kan inte annat än hålla med honom.
Jag trodde aldrig jag skulle sätta i en AMD i burken igen, men just nu är det 95% sannolikhet att det blir AMD istället för Intel. Intel behöver känna av konkurrensen från AMD.
Det är helt sjukt att man ska behöva betala licenser för att låsa upp funktionalitet. Samt att dessa idiotier att moderkortet måste stödja all funktionalitet oavsett om den kan användas eller inte, kommer ju öka priserna på moderkort när man måste betala för funktioner och komponenter på moderkortet som man ändå inte kan nyttja.

Visa signatur

CASE: Corsair Obsidian 900D | CPU: Intel i7-8086k@5.4GHz | GPUs: 1x AORUS GeForce® GTX 2080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition | 2x AORUS GeForce® GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G | MB: Asus ROG Maximus Formula X | NVMe: 1x 1TB Samsung 960 Pro PCIe | SSD: 2x 1TB Samsung 850 EVO | RAM: G.Skill Trident Z Black/White 64GB (4x16GB) / 3200Mhz / DDR4 / CL14 | PSU: Corsair HX1200i | COOLING: EKWB EK-KIT 1xXE360 1xXE420 1xXE240 | SCREENs: 2x40" 3x27" 1x34" UW | HEADPHONES: SteelSeries Arctis Pro Wireless | MOUSE: Mad Catz R.A.T 8+ | KEYBOARD: Corsair Gaming K95 RGB PLATINUM
https://valid.x86.fr/bjhxgj

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Lite vad jag själv kände men här får man lite mer kött på benen.

https://youtu.be/TWFzWRoVNnE

Om den huvudsakliga poängen är att Intel har valt Skylake-X som den nya faktiska entusiastplatformen och gjort något konstigt mellanting av Kaby Lake-X så är det ju inget nytt under solen.

Det gör det förvisso inte mindre förvirrande vad själva syftet med Kaby Lake-X är men jag finner det lite bisarrt att göra en grej av detta val nu istället för när detta framkom för ett drygt halvår sedan. Det får mig faktiskt att undra vad Linus sysslar med (vilket iofs är en ofta återkommande fråga).

För att summera håller jag med i sak, men undrar vad som ligger bakom tajmingen.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Om den huvudsakliga poängen är att Intel har valt Skylake-X som den nya faktiska entusiastplatformen och gjort något konstigt mellanting av Kaby Lake-X så är det ju inget nytt under solen.

Det gör det förvisso inte mindre förvirrande vad själva syftet med Kaby Lake-X är men jag finner det lite bisarrt att göra en grej av detta val nu istället för när detta framkom för ett drygt halvår sedan. Det får mig faktiskt att undra vad Linus sysslar med (vilket iofs är en ofta återkommande fråga).

För att summera håller jag med i sak, men undrar vad som ligger bakom tajmingen.

Kanske intel som inte gav honom gratis prylar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Om den huvudsakliga poängen är att Intel har valt Skylake-X som den nya faktiska entusiastplatformen och gjort något konstigt mellanting av Kaby Lake-X så är det ju inget nytt under solen.

Det gör det förvisso inte mindre förvirrande vad själva syftet med Kaby Lake-X är men jag finner det lite bisarrt att göra en grej av detta val nu istället för när detta framkom för ett drygt halvår sedan. Det får mig faktiskt att undra vad Linus sysslar med (vilket iofs är en ofta återkommande fråga).

För att summera håller jag med i sak, men undrar vad som ligger bakom tajmingen.

Han säger dock varför han tar upp detta nu, efter att ha pratat med tillverkare och distributörer under pågående mässa som inte heller dom begriper vad Intel pysslar med. Att gimpa sin enda riktiga entusiast plattform medvetet pga att man inte vill att den ska skära in på den mycket lukrativa xeon försäljningen är fult men det har dom gjort tidigare med, nu gör man det dock på en helt ny nivå med raid nycklar. Sen att man fortfarande gimpar lägre SKUs med väldigt få PCI-E lanes för en entusiast plattform är bara tårta på moset, samtidigt står AMD och lovar 64 lanes på alla threadripper, att det sedan ryktas om 849$ för den minsta 16c/32t threadripper lär vara ganska skrämmande för Intel i detta läget.
Enda anledningen till att vi dessutom får se en 18 kärnig hedt från Intel lär väl dom flesta kunna räkna ut, speciellt med tanke på Intels timing och att ingen av varken tillverkare eller leverantörer har/hade info eller vetskap om något annat än en max 10-12 kärnig som störst till x299 hedt förräns efter AMD basunerade ut threadripper. Nu stressas det ut x299/skylake-x för att kunna möta threadripper alls (enligt gigabyte).
Intel verkar till synes springa runt som en "headless chicken" efter att man fått tillbaka konkurrens på marknaden.

http://wccftech.com/intels-skylake-x-core-i9-7980x-wont-be-av...

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Kan ju vara lite så med så nästa sommar när vi skulle fått kaby x cpu:er så kommer dom inte då finns dom redan ute x plattformen har ju alltid legat en gen bak mot mainstream . Så nästa år kanske dom ligger lika med kanon lake eller något kanske . Verkar vara det enda jag kan få ut som är positivt av kaby x

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Kan någon sammanfatta, jag såg delar av klippet med en förkyld Linus i Kina men förstod inte sammanhanget. Är det kassa processorer som komma skall alltså?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Finns en enkel anledning till Linus rants.
Gnällvideos får helt enkelt mycket bättre respons och spridning än videos som är positiva.
Allt positivt drunknar snabbt av all kritik om "fanboy".

Och att han nämner att en del hårdvarutillverkare är missnöjda ?
Såklart är dom det !
Fick OEM's välja så skulle dom få tillgång till nästa arkitektur 13 år innan release date, och på så sätt kunna ha 47 olika RGB modeller redo.

Inte heller gillar dom flexibilitet i en platform, det betyder att dom måste spendera än mer tid på utveckling och kvalitetskontroll, dom tycker såklart att det är bättre med samma CPU som endast är klockad olika för att skapa "olika" modeller.

Permalänk
Inaktiv

Att man får låsa upp för att använda funktioner ser jag inte som konstigt, sånt har föregått hur länge som helst. Däremot är Intel ett girigt företag, men jag betvivlar om AMD skulle ha betet sig det annorlunda om de var i deras sits.
Så det viktiga är att vi konsumenter ser till så att det finns konkurrens, så att vare sig Intel eller AMD har nästan hela marknaden, kanske borde en aktör till finnas, så på gamla tiden med Cyrix, fast den platsen tar väl Arm nu?

Vad jag har hört om raidkort så säger vissa att man antagligen ska ha ett bra eller så ska man köra utan, där raidkortet ska vara ett standard så att det i framtiden går att läsa ut datan ifall den krashar. Likaså ska den ha ett batteri på sig, så säg om det blir strömavbrott, så ska raidkortet ha en egen cpu på sig som ändå ser till så att raiden avslutas på rätt sätt.
https://serverfault.com/questions/227241/what-purpose-does-th...

Så jag själv personligen bryr mig en så mycket om den kassa raidfunktionen ändå.

Permalänk
Medlem

@Dockland: Intel har ertappats med byxorna nere. med tanken på hur tillverkarna och leverantörerna har pratat om saker så verka det var så att det var planerat att Intel kör på med sina gamla goda inkrementella uppgraderingar och att vi i år egentligen skulle bara få upp till 12 kärnor.
Men tydligen är det inte så som vissa andra alltid tycker att Intel redan vet innan vad AMD ska lansera. Det verka så att Intel inte alls visste om att Threadripper kommer med upp till 16 kärnor. och man har nu tagit vad i princip är Xeon processorer som allra högsta modellerna bara för att kunna rädda situationen och kunna säga att man har mer kärnor än AMD.
Dessutom har Intel kommit på att alla moderkort ska stödja alla features men beroende på vilken CPU du sätter in så kommer det stängas av vissa grejer. så t.ex. om du köpa billigaste CPU:n så köper du fortfarande ett moderkort som HAR 44 PCI-e lanes men du kan bara har 16 av dem med den CPU'n. Alltså typ samma sak om du skulle köpa ett Z270 kort men pga du bara har valt en i5 så få du bara tillgång till vad som skulle var liknande ett B250 kort.
Du kommer ochså var tvungen att köpa "raid nycklar" för 99$ för att kunna köra nåt annan en raid 1. och som Linus säga i videon så är "ordet på gatan" att kunna boota från NVMe drives kommer vara låst till bara Intel's egna NVMe drives.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Sapphire PULSE RX 7600 8GB GAMING/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

@Bernd_P1: Hoppla. Tack för sammanfattningen. Ja, Intel verkar en smula förvirrande. Milt uttryckt.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Inaktiv

USB-key för raid? Gahaha, de måste skämta, som dessutom kostar? AMD ser väldigt attraktivt ut just nu

Permalänk
Medlem

Känns lite som att istället för att försöka överglänsa AMD så bussar dom kunderna åt AMDs håll istället. Dom borde ju förstått att folk skulle bli upprörda och det hade kanske funkat tidigare, men nu finns det ju faktiskt ett företag till som kunderna kan gå till.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

Dessutom har Intel kommit på att alla moderkort ska stödja alla features men beroende på vilken CPU du sätter in så kommer det stängas av vissa grejer.

Detta har ju varit fallet med deras entusiastplattform i flera generationer nu, så det är inget nytt påhitt direkt. Det är väl det vettigaste sättet att ha stöd för CPUer med olika många PCIe-linor, att sälja moderkort som bara använder t.ex. 24 linor skulle bara skapa förvirring. Det verkliga problemet är att CPUerna har olika många PCIe-linor.

Skrivet av Bernd_P1:

Du kommer ochså var tvungen att köpa "raid nycklar" för 99$ för att kunna köra nåt annan en raid 1. och som Linus säga i videon så är "ordet på gatan" att kunna boota från NVMe drives kommer vara låst till bara Intel's egna NVMe drives.

Det som man måste köpa en nyckel för är enligt denna artikel Virtual RAID on CPU (VROC), och för att kunna boota från en VROC så måste man använda Intel-SSDer. Däremot så borde det inte vara något problem att boota från NVMe-enheter från andra tillverkare så länge som man inte kör just VROC, så vansinniga är nog inte ens Intel.

Permalänk
Avstängd

Tror problemet är till stor del att intel haft stor dominans och utnyttjat situationen till max och har alltid blivit strukna medhårs sen går till att släppa hårdvara som är sämre än amd´s alternativ till högre pris och är halvdant hoppusslat gör att tom större ställen passar på att ge dom en välförtjänt spark i arslet och är bra att linus inte slickar intel röv bara för dom är stora

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Kanske intel som inte gav honom gratis prylar?
4
Skickades från m.sweclockers.com

Linus får ofta review samples men i kontraktet står det alltid att han ger sin åsikt positiv eller negativ. Han hoppade ju av något pga att han bara fick prata om produktens styrkor.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av anon159643:

Att man får låsa upp för att använda funktioner ser jag inte som konstigt, sånt har föregått hur länge som helst. Däremot är Intel ett girigt företag, men jag betvivlar om AMD skulle ha betet sig det annorlunda om de var i deras sits.
Så det viktiga är att vi konsumenter ser till så att det finns konkurrens, så att vare sig Intel eller AMD har nästan hela marknaden, kanske borde en aktör till finnas, så på gamla tiden med Cyrix, fast den platsen tar väl Arm nu?

Vad jag har hört om raidkort så säger vissa att man antagligen ska ha ett bra eller så ska man köra utan, där raidkortet ska vara ett standard så att det i framtiden går att läsa ut datan ifall den krashar. Likaså ska den ha ett batteri på sig, så säg om det blir strömavbrott, så ska raidkortet ha en egen cpu på sig som ändå ser till så att raiden avslutas på rätt sätt.
https://serverfault.com/questions/227241/what-purpose-does-th...

Så jag själv personligen bryr mig en så mycket om den kassa raidfunktionen ändå.

Känner lite så också, som vanlig användare har man sällan behov av raid.
Eftersom problem med raid kan ställa till det så in i helvete, är det bättre att satsa på riktigt bra grejer om du har behovet.
Det behov som vanliga användare har, är raid 1 i en NAS.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Han säger dock varför han tar upp detta nu, efter att ha pratat med tillverkare och distributörer under pågående mässa som inte heller dom begriper vad Intel pysslar med.

Det förklarar ju dock inte alls varför han väntat, vilket ju är det jag sa att jag tyckte var konstigt.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Avstängd

För mig låter det som att Intel vill ge bort lite kunder till AMD.

På ett sätt förstår jag Intel då dom vill skydda Xeon till vare pris då nästan alla stora datorhallar använder sig av Xeon.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Lite vad jag själv kände men här får man lite mer kött på benen.

https://youtu.be/TWFzWRoVNnE

Linus är en fantastiskt kunnig och välrenomerad person och som vanligt så slår han huvudet på spiken.

Men å andra sidan. Intel har en stor skara fans som aldrig ens skulle titta åt AMD så så sätt har intel ingen anledning att sluta med artificiella nedlåsningar. Det är "bara business", och de som köper intel fortsätter ju att rösta fram det beteendet med plånboken så...

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Snusfri

Håller fullt med Linus i den här videon.
Vad Intel tänkte på med alla blandningar och när de beslutade sig för att göra Kaby Lake-X är väldigt konstigt.

När tillochmed moderkortstillverkare som MSI, Gigabyte, Asus, ASRock osv är förvirrade så har man gjort något rikigt galet.

Intel fuckade tyvärr upp X299 och alla dessa cpu'er totalt, precis som Linus säger i videon.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Riktigt skönt att höra Linus säga det som flesta tänkte när dom fick höra om denna platformen... Intel behövde en rejäl slap down om något.

Är rätt klart och tydligt att detta är en ren panik reaktion från Intel till AMDs Threadripper. Som lär rippa upp ett nytt a-hole i Intels marknads övertag.

AMD Threadripper vs. Intel Wallet-raper

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Det tar tid att vända en ett stort skepp som Intel

Jag tror det här handlar om att säljavdelningen tagit över hos Intel. De har fått härja fritt under så lång tid och tjänat så mycket pengar, ett mycket vanligt fenomen när företag går så. Alla anställda på ett företag vill tjäna så mycket pengar som möjligt men de som ligger närmast intäkterna har ofta enklare att avancera. Ingenjörer som ligger mycket längre ifrån kommer bort och det blir inte lika skoj att jobba. Kompetensen försvinner

AMD har troligen varit mer ingenjörsdrivet hela tiden men efter bulldozer vart de tvingade. Om de inte fått fram något hade de gått under vilket troligen gjort att ingenjörerna höjdes upp på pelare. Säljare fick helt stå tillbaka. Det märks också på deras prissättning, ingenjörer är inte lika pigga på att maximera vinsten utan vill hellre ha långsiktighet

Det som visar sig hos Intel nu är panik hos säljare som inte vet hur de skall hantera situationen, det är chefer på olika avdelningar som ställs inför problem de inte klarar att hantera. Möjligen förstår man heller inte tekniken, de har kanske gjort affärer på sin storlek mm istället för tekniskt försprång.
Det skall mycket till innan dessa chefer släpper fram ingenjörer för det handlar om löner, omplaceringar mm och att man möjligen själv får stå tillbaka.
Troligen kommer intel inte börja "fatta" förrän det börjar synas i resultatet, att de inte tjänar samma pengar för då får de liksom svart på vitt. Därmed inte sagt att det gör att företaget kan vända snabbt ändå, det är sanslöst svårt och plocka bort bromsklossar med stort inflytande i företag

Permalänk
Inaktiv

Detta är ett av flera minst sagt underliga grejer som skett från Intels sida sedan Ryzen tillslut lanserades. Att Intel blivit rejält överraskade och inte kan hantera situationen har sedan en tid varit ganska uppenbart. Jag trodde själv att Intel skulle kunna hantera konkurrens bättre än de nu gjort men de verkar ha blivit rejält störda.

Som flera redan varit inne på har Intel uppenbart utnyttjat situationen som uppstod när Phenom II halkade efter och Bulldozer floppade. Men att de var så oförberedda är nästan komiskt på sitt vis. Ryzen har slagit hårt emot Intels nuvarande produkter. Threadripper är ett stort hot mot Intel i de högre prestandasegmenten. Få har missat hur Intel hanterat Threadripper. Lite så jag undrar hur de kommer hantera när AMD släpper loss Ryzen för laptops.

Personligen tycker jag ändå det är bra att Intel hastat ut i9 som någon form av konkurrerande produkt efter att Threadripper avslöjats. Det är ändå, från Intels sida, ett slut på det status quo som rått de senaste åren. Att produkten är framhastad och uppenbart utklämd för att rädda sitt anseende är uppenbart.

Lite så jag undrar om AMD har lyckats gå så långt att de har en Corekiller eller något liknande. En CPU som är designad att utprestera Intel i de få områden de fortfarande klarar av att ligga några procent högre än AMD. Tänk en runt 5GHz Ryzen optimerad för att slå ut konsument-i7 och liknande singeltrådsprocessorer.

Som jag brukar avsluta de flesta inlägg på ämnet, en otroligt spännande tid vi lever i nu. Mycket har börjat röra sig i datorvärlden, konkurrens behövs och AMD ger en frisk fläkt i en stagnerad bransch.

Permalänk
Medlem

Håller med Linus här, fy fasen vad PINSAM lansering av Intel.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Är flera som är kritiska mot intel om allt stämmer med allrätt NH skrev om detta https://www.nordichardware.se/nyheter/intel-skiter-i-datorent...

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Hjälpsam

Tycker också att det verkar lite knäppt.
Men...
Är det fler än jag som blir trött på Linus gnälliga falsett?
Orkar fan inte lyssna på honom.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Tycker också att det verkar lite knäppt.
Men...
Är det fler än jag som blir trött på Linus gnälliga falsett?
Orkar fan inte lyssna på honom.

Håller med, kollade hans flesta videos tidigare, nu får jag utslag bara jag hör hans röst...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ratatosk:

Tycker också att det verkar lite knäppt.
Men...
Är det fler än jag som blir trött på Linus gnälliga falsett?
Orkar fan inte lyssna på honom.

Extremt jobbig röst att lyssna på och har alltid varit, för mycket trams på hans kanal också. Han förlorade mycket respekt hos många efter han testade CPUer i spel med 4k upplösning.
De har ju en ordentlig budget för en YouTube-kanal men det finns bättre och mer intressanta där ute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Extremt jobbig röst att lyssna på och har alltid varit, för mycket trams på hans kanal också. Han förlorade mycket respekt hos många efter han testade CPUer i spel med 4k upplösning.
De har ju en ordentlig budget för en YouTube-kanal men det finns bättre och mer intressanta där ute.

Kan bara hålla med.
Linus känns extremt lat och oproffsig för en youtube kanal med 4-6 miljoner subs.
Har aldrig gillat Linus men när han testade CPUer I 4k undrade jag verkligen om han vet vad han håller på med.
I9 känns som ett hastverk utan dess like för att vara Intel, någon överbetald sopa fick plötsligt panik.