Ska bygga egen dator kommer detta funka?

Permalänk
Medlem

Ska bygga egen dator kommer detta funka?

tänkte bygga min egen dator men vet inte så mycket om sånt så helt enkelt funkar detta.
https://pcpartpicker.com/list/zK4cPs
sry för svenskan.

Permalänk
Medlem

Jag ser inga problem. Starkt rekommenderat att använda en SSD som systemdisk i ett bygge som detta dock, det kanske är något du redan har hemma?

Permalänk
Medlem

ja läste att en ssd läser upp saker snabbare än en hdd men man verkar ge upp väldigt mycket minne vilket jag inte tycker verkar så bra,
kanske jag kan uppgradera till en ssd senare? när 500gb+ ssd inte kostar lika mycket som proccesorn

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd flyttad*

Jag tror den trivs bättre här.
Lycka till med bygget

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Kommer du använda hela hårddiskens lagring? Är inte det smartare o köra en mindre SSD som systemdisk och lägga till en extra hårddisk senare när du har förbrukat minnet? Tycker bara skillnaden mellan SSD och HDD är så stort.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700k | Moderkort: Asus Z170I Pro Gaming | Grafikkort: MSI GTX 1070 Gaming X | Ram: Kingston HyperX 16GB DDR4 (2133MHz) | PSU: Fractal Design Edison 550W | Chassi: Fractal Design Define Nano S.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Setz130:

ja läste att en ssd läser upp saker snabbare än en hdd men man verkar ge upp väldigt mycket minne vilket jag inte tycker verkar så bra,
kanske jag kan uppgradera till en ssd senare? när 500gb+ ssd inte kostar lika mycket som proccesorn

Gör snarare tvärtom och köp till en HDD senare i så fall. Gör du tvärtom kommer du behöva kleta med att antingen installera om Windows eller klona alltihopa och det kan bli problem med programmen du har installerade. Mycket lättare att lägga till extra lagring i form av en HDD senare.

Sedan hade jag själv personligen rekommenderat Ryzen 5 över i5 nu för tiden.

Permalänk
Medlem

bytte det över till ssd så kan jag lägga till hdd senare. https://pcpartpicker.com/list/7WxFnn
vet inte mycket om ryzen 5 läste bara nånstans att i5 7600 skulle vara bättre för spel