Permalänk
Avstängd

Skyrim serien?

Kan vara buggigt, med dialekterna och quests..men när det väl fungerar är det en spännande historia.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Ta en titt på tråden jag startade när jag letade spel för nåt år sedan. Jag fick en hel massa bra tips där.

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1368181-vad-ska-jag-spe...

Permalänk
Medlem

några bra Storyline spel

Hejsan, jag undrar om ni känner till någon bra storyline spel med schysst grafik. Har lust spela ngt spel bra storyline samt bra spel motor. Jag har spelat GTA, skyrim, farcry, metro, darksouls, fallout och bioS

Permalänk
Medlem

Tycker du att Dark Souls har en bra story?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Har du missat Witcher 3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

fast har hört det är långt spel vet inte om de stämmer?

Permalänk
Medlem

Firewatch är väl att rekommendera, men inte alla som gillar det då det inte är någon combat i det

Permalänk
Medlem

Jag skulle verkligen rekommendera Portal 1 såväl som Portal 2, personligen så fastnade jag väldigt mycket för 2an.

Permalänk
Avstängd

Bioshock skulle jag rekommendera att du tittar på.

Permalänk
Medlem

Portal och mass effect kan jag rekommendera

Permalänk
Medlem

Metro 2033 samt Metro: Last Light är helt OK ännu idag.
Grafiken och detaljrikedomen var något utöver det vanliga när spelen släpptes och har inte åldrats nämnvärt.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anomi151:

fast har hört det är långt spel vet inte om de stämmer?

Vill du spela ett spel med bra storyline, men det får inte vara långt? Vet inte riktigt om det går ihop

Permalänk
Medlem

@Anomi151: Man kan göra det långt, väldigt långt om man vill. Jag har spelat det sen det kom ut för två år sen. Men då har jag spelat ett varv inkl expansionerna och sen börjat om storyn med samma karaktär igen. Sen råkade savefilerna försvinna i en formatering så jag fick börjat om igen.
Men om man följer storyn rätt upp och ner så kan du säkert spela igenom spelet på 40-50 timmar.

Det är ett spel du måste ge sin tid. Det är knappt lönt att sätta sig och spela en timme. Man vill nog gärna ha två timmar för det blir lätt det dubbla av bara farten.

Permalänk
Medlem

Är det någon speciell typ av spel annars ska ju t.ex. Tales of two brothers vara väldigt bra och gripande story men inte jätte långt.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Doom har en lagom krånglig story

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

@napahlm: Körde igenom main story på ~36 timmar. Väldigt få sidequests gjorda...
Bara att lyckas få tid för alla DLC nu

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk

Installerade och påbörjade "Mages of Mystralia" i dag. Lite barnsligt men fantastiskt välgjort och kul med bra story.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Hedersmedlem

@Anomi151 *Trådar sammanfogade i enlighet med §2 (använd sökfunktionen)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Tyckte att titanfall 2 storyn var riktigt RIKTIGT bra, tyvärr ganska kort.

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Medlem

Bump
Studiebidrag snart! Bomba med mera spel

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte läst allt men skulle säga att det är värt att skaffa ett PS4 bara för alla konsolexklusiva spel, Uncharted 1-4 (remastered från PS3 1-3) är helt grymma storydrivna äventyrsspel, Last of us remastered + att 2an snart kommer också, Horizon Zero Dawn, m.m. Finns mängder med bra storydrivna PS3 och PS4 spel och många är exklusiva.

Permalänk
Medlem

To the Moon! Bättre story får man leta efter. Oerhört rörande spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StickanN:

Hej! Har alltid varit ute efter och gillat spel med lite tyngre story, så man faktiskt känner sig träffad när någon viktig dör eller att man storlipar i slutet... Letar därav nytt sådant spel!

Har spelat:
Life is Strange
The Walking Dead (Både första och Season 2)
The Witcher 3 (Ja, jag storlipade i slutet. Även spelat ut båda DLCs)

Ahhh f*n kommer inte på mera jag har spelat... Vill spela The Last of Us men har bara tillgång till PC :/

Hursomhelst bara skicka en massa sådana spel så skickar jag tillbaka en massa kärlek och tårar

EDIT: The Wolf Among Us har jag hört mycket bra om, är det värt det? Bara priset som drar ner lite på det :/

Storywise gillar jag: elder scrolls:skyrim.
Vill även föreslå Mass Effect 2 +3 + Andromega.
Vad söker du genre? Mestadels zombies?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nord73:

Storywise gillar jag: elder scrolls:skyrim.
Vill även föreslå Mass Effect 2 +3 + Andromega.
Vad söker du genre? Mestadels zombies?

Skickades från m.sweclockers.com

Assassin Creed

Permalänk
Medlem

Uncharted spelen

Permalänk

Get Even.

Permalänk
Medlem

Köpte Transistor nu på steam rean för 30kr ungefär. Mycket intressant än så länge.

Permalänk
Skrivet av Anomi151:

fast har hört det är långt spel vet inte om de stämmer?

min första genomspelning som jag dessutom streamade till youtube tror jag är bortåt 100h speltid uppdelat på 44 sessioner har totalt lagt ca 125h med expansionerna och då är även en hel del sidequestande medräknat i det.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Dew87:

Alan Wake (ett mästerverk)
Baldur's Gate serien (om du gillar RPG)
Fallout 1 & 2 (om du gillar RPG)
Max Payne (hört att det ska vara riktigt bra)
Planescape: Torment (hört ska vara väldigt bra RPG. Finns ny Enhanced Edition)
To the Moon (inget annat spel har rört mig så mycket)
Vampire the masquerade redemption (gammal RPG klassiker jag gillar än idag)
Vampire the masquerade bloodline (hört att det ska vara bättre än Redemption)
Witcher serien (Witcher 3 är helt klart bästa i serien. Tycker själv storyn är bra i de andra också. Witcher 3 fick dock till striderna riktigt bra jämfört mot de andra)

Alan Wake är att rekommendera. Grymt spel med fin musik

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Om du vill ha ett kortare roligt pang spel så rekommenderar jag Max Payne 3. Är ungefär 13h, har bra story och är riktigt roligt! 3
GTA Episodes from Liberty City är helt ok också. Iallafall den när man är med i ett biker-gäng.
Annars:
Half Life serien
Elder Scrolls serien
Witcher serien