Permalänk

Nexus 6P problem

Är det nån mer som upplever att 6P har blivit seg och fått dålig batteri tid. Har gjort systemåterställning på den och den är ny ifrån feb då ja fick en ny på garanti. Den va ju as bra för ett år sen när ja köpte den

Permalänk
Medlem

Jag har haft min i runt 10-11 månader och jag upplever också att batteritiden börjar bli sämre. Dock inte märkt några prestandaproblem, tycker den känns som ny. Det är inga appar som ligger och drar onödigt mycket CPU eller så? Har du kollat vad det är som använder mycket batteri?

Visa signatur

Jobbar som IT-konsult och driver https://datarymden.se med internet- och colocationtjänster i Umeå. Erbjuder hosting av servrar till rimliga priser, både tower och rackmonterade.

Permalänk

Det är alltid operativsystem som dra mest appar ja har bara dom vanliga bank appar musik streaming och Facebook på mobilen och har inte märkt av att dom har bråkat

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Haft min Nexus 6p sedan release, det enda jag märker skillnad på är batteriet som tyvärr blivit avsevärt sämre. Exempelvis kan telefonen dö vid cirka 15%, dock verkar det bara vara Snapchat som kan framkalla detta beteende. Prestandamässigt märker jag ingen skillnad mot vid release, men det hjälper att blåsa rent telefonen emellanåt. Sitter för nuvarande på Android 7.1.2

Edit: För att sätta i perspektiv hur batteriet har försämrats förutom att det kan dö i förtid är att vid release kunde jag kräma ut cirka 5-6 timmar av SoT, medan jag i dagsläget brukar hamna strax över 3 timmar (detta med bakgrundsstreaming av musik cirka 1 timme varje dag, samma som vid release).

Permalänk
Medlem

min håller hela dagen om man inte använder den. annars runt 2 timmars skärmtid.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk

Dör

Min dör direkt när jag är utomhus även om det är -20 eller +25 väldigt tråkigt faktiskt