Min LED belysning på chassit lyser när datorn är avstängd

Permalänk

Min LED belysning på chassit lyser när datorn är avstängd

Hej! Jag har ett Antec GX500 chassi som faktiskt är ett riktigt bra chassi för att vara så billigt.

Men iaf, den blåa LED lampan lyser när datorn är avstängs. Är det meningen eller har jag kopplat något fel??

Tack i förväg!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Noob_To_Computers:

Hej! Jag har ett Antec GX500 chassi som faktiskt är ett riktigt bra chassi för att vara så billigt.

Men iaf, den blåa LED lampan lyser när datorn är avstängs. Är det meningen eller har jag kopplat något fel??

Tack i förväg!

Brukar finnas inställningar för sånt i bios, är ju lite inredning idag att ha led i datorn och ladda mobilen via usb, så ska gå att välja om det ska vara ström även när datorn är avstängd.
Så kolla runt i bios, har så på min iallafall med Asus moderkort.

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem

Om du sätter "ErP" i biosen till "s4 + s5" beroende på vilket moderkort du har, så ska hela systemet stängas ner när den är avstängd.
Sök på "ErP" för mer information.

Visa signatur

| Stationär: 6900 XT, 5800X3D | Laptop: Asus UX32A | Nas: Synology DS1813+ | Smarthem: Homey |

Permalänk
Skrivet av Jaeger90:

Brukar finnas inställningar för sånt i bios, är ju lite inredning idag att ha led i datorn och ladda mobilen via usb, så ska gå att välja om det ska vara ström även när datorn är avstängd.
Så kolla runt i bios, har så på min iallafall med Asus moderkort.

Sorry, jag var lite otydlig men den lyser ENDAST när den är avstängd, kollade i BIOS med hittade inget så jag uppnade upp lådan och insåg att jag hade sättit LED- och LED+ fel. Att jag inte tänkte på det innan...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Haha, Ja det var skillnad
Men va bra att du hittade lösningen!

Visa signatur

| Stationär: 6900 XT, 5800X3D | Laptop: Asus UX32A | Nas: Synology DS1813+ | Smarthem: Homey |