Samtliga USB-portar har blivit avstängda, behöver lit' hjälp

Permalänk

Samtliga USB-portar har blivit avstängda, behöver lit' hjälp

Tjena, för att göra en lång historia kort har mitt m*ngo till kompis stängt av alla USB-portar via BIOS menyn.

Därför funkar varken mitt tangentbord eller mus då båda är USB. Har en gammal mus med PS/2 koppling så jag skriver via Mus-tangent-systemet.

Har Windows 7 Professional x64.

Jag köpte en USB 2.0 -> PS/2 adapter av denna modell. Den lösningen funkade inte...

Min fråga är nu: Eftersom jag inte kommer åt BIOS'en eftersom jag inte har ett tangentbord undrar jag om jag måste skaffa ett billigt-som-fn-tangentbord med PS/2 koppling enbart för att fixa skiten eller finns det något sätt att komma åt BIOS UTAN tangentbord?

Tack för ev. svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Misärmaskinen:

Tjena, för att göra en lång historia kort har mitt m*ngo till kompis stängt av alla USB-portar via BIOS menyn.

Därför funkar varken mitt tangentbord eller mus då båda är USB. Har en gammal mus med PS/2 koppling så jag skriver via Mus-tangent-systemet.

Har Windows 7 Professional x64.

Jag köpte en USB 2.0 -> PS/2 adapter av denna modell. Den lösningen funkade inte...

Min fråga är nu: Eftersom jag inte kommer åt BIOS'en eftersom jag inte har ett tangentbord undrar jag om jag måste skaffa ett billigt-som-fn-tangentbord med PS/2 koppling enbart för att fixa skiten eller finns det något sätt att komma åt BIOS UTAN tangentbord?

Tack för ev. svar.

Japp, reset bios helt

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk

@Dockland: Varför tänkte jag inte på det?! Ska testa, kommer tillbaka och uppdaterar på hur det gick om en stund.

Permalänk
Skrivet av Dockland:

Japp, reset bios helt

YES! Det funkade!

Om du nånsin har vägarna förbi får jag bju' dig på en bärs eller två!

Skickades från m.sweclockers.com