PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

@rinosaur: Okej, så då är det inget jag behöver bry mig om?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600X GPU: Msi GTX 980 4GB
Mobo: Asus Strix B550-I RAM: 16GB Corsair Vengeance 3200MHz CL16
SSD: 1000GB WD Blue PSU: Corsair SF750 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAero:

@rinosaur: Okej, så då är det inget jag behöver bry mig om?

Spelet är i early access och optimeringen är inte den bästa..
I intervju med PlayerUnknown så säger han att 80% av deras fokus går åt till optimering just nu och de kommande månaderna.

https://www.facebook.com/techinsider/videos/753963208135371/

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Tack för tipset, jag brukar aldrig använda flashbangs men nu får jag väl börja göra det nu

Om du fastnar i ett träd, tryck på mellanslag eller håll in F.
Mellanslag funkar också bra på slutet av hoppet när fallskärmen står nästan stilla, då kommer du till marken snabbare.

Själv dör jag rätt ofta för att jag inte har hittat nått vapen. Men det gör inget, Det är bara att starta om.
Men dom gånger man får vapnet först och man får kontroll på området man landat i så kan det gå väldigt bra.

Glöm inte att du kan headshota med dina knytnävar också, svårt som fan men när man lyckas så blir man desto gladare

Jag fastnade dock inte i ett träd, utan blev hängande i luften mellan trappan upp till ett trätorn och en mur. Väl där var det som om gubben föll men föll inte så killen som dödade mig kunde lugnt vandra upp och slå ihjäl mig. Jävligt taskigt, tycker jag.

Spelet är som de flesta early access spel, väldigt cpu-hungrigt. Det blir nog bättre så småningom. Det är onödigt att köpa nya grejer för ett spel som inte är färdigt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd

@killawife: Ja då är det nog kört, jag parkerade en bil precis bredvid muren när en squadmate fastnade men det hjälpte inte.
Tar du exit så förlorar du alla poäng så bästa är att droppa en handgrant på sig själv eller vänta på Blue Shield Of Death.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Min 7700k går på full blås också.. Varmare än stresstest i princip

Min 2500k i 4,5 ghz går inte i 100%, brukar ligga runt 70-80% på alla kärnor.
Mitt RX 480 4Gb gör det däremot så det kanske är grafikkortet som begränsar cpun lite i mitt fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

@killawife: Ja då är det nog kört, jag parkerade en bil precis bredvid muren när en squadmate fastnade men det hjälpte inte.
Tar du exit så förlorar du alla poäng så bästa är att droppa en handgrant på sig själv eller vänta på Blue Shield Of Death.

hehe, jag tackar för tappert försök

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd

Två nya kartor är på gång.

http://forums.playbattlegrounds.com/topic/14627-2-new-maps-in...

En vinterkarta hade varit fint så man får nån användning för alla vita T-shirtar som man lootar från reward boxarna.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Om någon vill ha en att spela med (eller en till en squad) så bara adda mig. Samma namn här som på steam/pubg. Dock spelar jag inte "tävlingsinriktat". Gör inget om man inte vinner så länge man gjorde sitt bästa och hade kul. Spelar även med en Steam Controller till 95% av tiden. Ålder är 30+.

Lirar oftast på helgen eller nån timme på någon kväll i veckorna.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Fick ett erbjudande via mailen på detta spel från GoG - €24 istället för normala €30. Vad tycker ni - bra pris för detta spel? Har funderat på att spela PUBG men velar mellan detta och H1Z1 just nu

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Icte:

Fick ett erbjudande via mailen på detta spel från GoG - €24 istället för normala €30. Vad tycker ni - bra pris för detta spel? Har funderat på att spela PUBG men velar mellan detta och H1Z1 just nu

Jag skulle utan problem betala €50 för det här spelet så €24 låter som en riktigt bra deal.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Tja!

Hoppade in i en Random Squad match,allt gick sisådär kaos i början, men märkligaste var ,jag skadesköt 2st motståndare ammunitionen tog slut jag får såklart panik och i brist på annat i min flyktväg kastade jag en ''flashgrenade'' i huset där dom var och lyckades döda båda av dom med granaten.
märkligt må jag tycka!

kan man verkligen skada motståndaren med ''flashbang'' eller var det nån jätte konstig Desync där jag faktiskt lyckades skjuta dom men det tog sin tid bara?

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Tja!

Hoppade in i en Random Squad match,allt gick sisådär kaos i början, men märkligaste var ,jag skadesköt 2st motståndare ammunitionen tog slut jag får såklart panik och i brist på annat i min flyktväg kastade jag en ''flashgrenade'' i huset där dom var och lyckades döda båda av dom med granaten.
märkligt må jag tycka!

kan man verkligen skada motståndaren med ''flashbang'' eller var det nån jätte konstig Desync där jag faktiskt lyckades skjuta dom men det tog sin tid bara?

Med skadesköt antar jag att du menar att dem låg ner skadade.. Så då kanske nån dödade resten av squaden och då dör ju dem som är skadesjutna automatiskt..

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem

Gick rätt dåligt när vi spela här tidigare ikväll.. https://youtu.be/anXk7DGl2rw

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk

Vi är ett gäng som lirar från SWECLOCKERS Dragit ihop ett ganska stort antal vinster nu, sjukt roligt spel. Måste skaffa en bättre gpu, (sitter på ett 770 atm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Fick ett erbjudande via mailen på detta spel från GoG - €24 istället för normala €30. Vad tycker ni - bra pris för detta spel? Har funderat på att spela PUBG men velar mellan detta och H1Z1 just nu

Helt klart värt sitt pris

Uppe i 79 timmar redan

https://i.gyazo.com/71fd066fd82d7598f204c1ee42bbebc9.png

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Första kycklingmiddagen igår! 7 kills varav 2 var med uzi sen kom jag över en låda med sniper och 8x zoom.

För dom som inte redan kör allt i very low kan jag rekomendera det, förutom view distance så klart. Finns en bra guide på forumet hur man optimerar grafiken för bästa synlighet/fps och det drar ner användningen rätt ordentligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Fick ett erbjudande via mailen på detta spel från GoG - €24 istället för normala €30. Vad tycker ni - bra pris för detta spel? Har funderat på att spela PUBG men velar mellan detta och H1Z1 just nu

Det här är ett väldigt bra spel att spela med ett gäng och alla har roligt och trevligt!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

@kaya @rinosaur @griid Tack, kommer nog att ta och skaffa det då

Hur skiljer sig detta spel mot andra Battle Royale spel, t.ex. H1Z1? På vilket sett är detta spel bättre? Kollade på lite YouTube klipp men ser inga större skillnader mellan detta och H1Z1, men det är kanske något jag missar?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

@kaya @rinosaur @griid Tack, kommer nog att ta och skaffa det då

Hur skiljer sig detta spel mot andra Battle Royale spel, t.ex. H1Z1? På vilket sett är detta spel bättre? Kollade på lite YouTube klipp men ser inga större skillnader mellan detta och H1Z1, men det är kanske något jag missar?

Jag gillar det för att det är mer arma BR influerat. Dessutom tog det år och dagar för h1 att fixa saker och ting när jag spelade det, antar att det fortfarande är fyllt med buggar. Känns som att dom fick tummen ur och började jobba först när pubg släpptes.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Helt klart värt sitt pris

Uppe i 79 timmar redan

Eller hur, själv ligger jag på 117 timmar just nu, och då är det inte inräknat med dom 40 timmarna jag spenderade i closed beta

Skrivet av Icte:

Hur skiljer sig detta spel mot andra Battle Royale spel, t.ex. H1Z1? På vilket sett är detta spel bättre? Kollade på lite YouTube klipp men ser inga större skillnader mellan detta och H1Z1, men det är kanske något jag missar?

Skrev lite om det på ett engelskt forum (detta är lite fakta samt vad jag tycker)

Random - "Is this a copy of H1Z1 blablablabvlalba"

Jag - "Not really, what people need to understand that the gamemodes used in BR-mods for ARMA II/III, ARK and H1Z1 was made by the guy that goes by the name of PLAYERUNKNOWN (he even worked on H1Z1)

Battlegrounds is far more immersive and fun compared to the goofy style of H1Z1 that has retarded carmechanics and animations and Battlegrounds uses the ARMA III-engine.

And in Battlegrounds you also have the option to customize weapons with different styles of gadgets that will enchance the weapon. Armour and Gear also comes in LVL1/2/3 etc. Jumping out of a moving vehicle will instantly kill you in solo-rounds and get you downed in duo/squad."

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppekniven:

Eller hur, själv ligger jag på 117 timmar just nu, och då är det inte inräknat med dom 40 timmarna jag spenderade i closed beta

Skrev lite om det på ett engelskt forum (detta är lite fakta samt vad jag tycker)

Random - "Is this a copy of H1Z1 blablablabvlalba"

Jag - "Not really, what people need to understand that the gamemodes used in BR-mods for ARMA II/III, ARK and H1Z1 was made by the guy that goes by the name of PLAYERUNKNOWN (he even worked on H1Z1)

Battlegrounds is far more immersive and fun compared to the goofy style of H1Z1 that has retarded carmechanics and animations and Battlegrounds uses the ARMA III-engine.

And in Battlegrounds you also have the option to customize weapons with different styles of gadgets that will enchance the weapon. Armour and Gear also comes in LVL1/2/3 etc. Jumping out of a moving vehicle will instantly kill you in solo-rounds and get you downed in duo/squad."

Det är inte arma motorns som används. Det är unreal engine.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

@rinosaur @joppekniven Tack för svar, har bestämt mig och det blir ett köp! See you on the battleground

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Det är inte arma motorns som används. Det är unreal engine.

Jo jag vet men det är baserat efter ARMA III (enlig PLAYERUNKNOWN i intervjuer)

@icte Nice!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Skrivet av Robiban:

Första kycklingmiddagen igår! 7 kills varav 2 var med uzi sen kom jag över en låda med sniper och 8x zoom.

För dom som inte redan kör allt i very low kan jag rekomendera det, förutom view distance så klart. Finns en bra guide på forumet hur man optimerar grafiken för bästa synlighet/fps och det drar ner användningen rätt ordentligt.

Länka gärna den här så kan folk optimera.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Icte:

@kaya @rinosaur @griid Tack, kommer nog att ta och skaffa det då

Hur skiljer sig detta spel mot andra Battle Royale spel, t.ex. H1Z1? På vilket sett är detta spel bättre? Kollade på lite YouTube klipp men ser inga större skillnader mellan detta och H1Z1, men det är kanske något jag missar?

Jag har inte spelat H1Z1 men jag har spelat över 1800 timmar med Arma 3 och väldigt mycket av det har varit sandbox, king of the hill och zombie modden breakingpoint.
Och det här spelet är som en mix av alla dom spelen, så det passar mig väldigt bra

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Jag gillar att spelet är rätt så taktiskt. Det lönar sig inte alltid att rusa in, spraya vilt och få tio kills. Den tålmodige vinner oftast. Det gör dock även att folk gärna sitter i ett rum hela rundan och dödar de som kommer in vilket är lite synd.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikeyland:

Länka gärna den här så kan folk optimera.

Skickades från m.sweclockers.com

Enligt step by step med förklaringar. Jag har fortfarande lite stuttering efter men fps är helt klart högre och visst ser man fiender mycket lättare.

https://www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/comments/6157ua/guid...

Permalänk
Medlem

För er som är intresserade så är det idag med start för EU turneringen klockan 18:00 en turnering i duos för välgörenhet med en massa streamers osv. Efter den börjar NA turneringen.

"We have split the event into two sessions, with 64 players from EU taking to the battlegrounds in the first 3 matches, and then 64 players from NA rounding out the event for the final 3 matches. We will have more information on the exact timings and match format early next week. We are splitting up the regions to ensure all participants can play on servers with the least ping possible, and to ensure as fair a match as possible for all involved."

The event will feature two-player teams, with 32 teams from North American and 32 from Europe. Each region will play three matches, "with the winners chosen from those that have the highest overall placement from all 3 rounds."

Rekommenderar denna streamern: BreaK för att han ska streama sin synvinkel och är riktigt duktig.

Länk till den castade streamen med möjlighet att donera. HÄR!

Permalänk
Medlem

Summit satt på närmare 60k viewers andra matchen. Det är mer än officiella.. wow.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av rinosaur:

Summit satt på närmare 60k viewers andra matchen. Det är mer än officiella.. wow.

Lirik nosade på 65k när jag tittade in förut.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin