Erfarenhet av HP Pavilion 14-al174no

Permalänk
Medlem

Erfarenhet av HP Pavilion 14-al174no

Jag undrar om någon har erfarenhet av HP Pavilion 14-al174no. Prestandamässigt verkar den mycket bra men hur är kvalitén?

Permalänk
Medlem

Av egen erfarenhet är HPs datorer extremt plastiga, samt endast 1 års garanti på hårdvaran.

Permalänk
Medlem

@Scruchie: ok, det var det jag misstänkte.
Jag har ganska vanliga behov, surf, office, se någon film, redigera bilder,lagring av bilder. Jag har även tittat på Lenovo Yoga 710 2-i-1 Signature edition och MacBook Air 13. Det är svårt.

Permalänk
Medlem

Sitter personligen med en HP 14-al089no dagligen på universitetet det är inte exakt samma modell som du kollat på men den verkar vara snarlik. Det ända klagomålet jag har på datorn är att fläkten låter hyfsat mycket även vid idle, om man sitter i ett ganska tyst rum och startar datorn så hör man att den är igång och under lite mer load så som Youtube så hör man att fläkten går även fast man har på ljud på videon. Men som sagt så har jag en tidigare modell av datorn så det är kanske är något som de har fixat på denna modell.

Visa signatur

Rigg: i5 3570K | XFX HD 7950 3GB | Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE LP | ASRock Z77 PRO3 ATX | BitFenix Outlaw | Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2 | Antec VP650PM 650W | Windows 7 Home premium 64bit
Kringutröstning: Steelseries Kinzu v2 pro edition| Microsoft SideWinder X4 Gaming Keyboard | Logitech G430 | Samsung 22'' S22B350H LED | BenQ 22'' GL2250 LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av MariaNA:

@Scruchie: ok, det var det jag misstänkte.
Jag har ganska vanliga behov, surf, office, se någon film, redigera bilder,lagring av bilder. Jag har även tittat på Lenovo Yoga 710 2-i-1 Signature edition och MacBook Air 13. Det är svårt.

Man får vad man betalar för. Det är en budgetmodell så kvalitet och kvalitetskänslan är naturligtvis inte densamma som på dyrare modeller med i sin prisklass är det ändå ett rätt bra val för en surf, (enklare) spel och kontorsdator.
För seriös fotoredigering fåfr man gå upp i pris, MBP eller Dell XPS är i så fall bättre kandidater.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

@MariaNA: Yoga modellerna är trevliga, dock endast testat 900 modellen men har bara bra saker att säga om den. Bra skärm, bra batteri samt skönt att kunna flippa runt och ligga och slösurfa i soffan med en "tablet". Velade mellan 910 och MBP 2016 när jag skulle köpa ny dator och slutade med Macen, mest för att jag fick den till ett riktigt bra pris.