Olika problem Pionter(mus) Fönster som rör sig långsamt etc.

Permalänk
Medlem

Olika problem Pionter(mus) Fönster som rör sig långsamt etc.

Hej

Nu tänkte jag att jag vänder mig hit för vet inte vad som kan vara problemet.

Har lite olika saker som händer med datorn kan inte sätta fingret på vad som gör att detta problem uppstår.

Ett att skriva @ tar längre tid än att klicka på andra knappar, blir som ett delay för just det. förstår inte hur det uppstår eller varför så ska jag skriva en mejl adress så blir det att just snabel A inte hamnar på rätt plats utan tex. gm@ail.com vilket blir ett störande moment.

Får även nu att när jag drar fönster över skärmen så blir musen väldigt seg. blir att den kommer i efterhand och sen kommer fönstret.

När jag startat upp spel eller dyligt så kan musen oxå bli seg/släpande är som att 800dpi hamnar på 2dpi istället. och den fortsätter röra sig till målet den ska till.

Väl i spel eller tyngre program märker jag inget av detta men kan kännas av om jag tabbar ur vilket jag gör några gånger eftersom att jag streamar gör andra saker i bakrunden eller bara för att. Detta förekommer inte bara när jag har obs igång utan alltid.

Vad jag har försökt själv
installera om datorn. kör med W10 pro
bytt grafikkort från 780 - 1080 vilket även har skapat en del andra problem som gör så att jag tror det kan vara drivrutiner.
Bytt hårddisk som Windows ligger på.
felsökt minnerna om detta skulle vara något.
klocka upp och ner processor om detta skulle vara problemet.

Varför jag tror att de ligger i drivrutinerna är att jag inte haft samma problem i W7.

Specc står under
5820k @ 4,2ghz

MSI X99A GAMING 7

Strix 1080

Crucial Ballistix Sport 2400MHz 16GB- 4x4gb

Diskspace about 4TB

Screen: Asus PG278QR BenQ XL2410T 120hz

Keyboard & Mouse Ducky shine 3 QPAD 8k

Kan tilläga att jag kör med 3 skärmar på olika upplösning

Visa signatur

[I9 13900k] [ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO][ASUS TUF 4090][Corsair Dominator Platinum RGB DDR5 5600MHz 32GB] [Intel SSD][Sennheiser HD700]

Permalänk
Medlem

Hittade felet. men förstår det inte. fattar inte vad som påverkade detta. men var Asus överklockning till grafikkortet "programmet". så fort jag tröck alt+2 så gjorde den så hela datorn blev seg och tog 50% cpu kraft

Visa signatur

[I9 13900k] [ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO][ASUS TUF 4090][Corsair Dominator Platinum RGB DDR5 5600MHz 32GB] [Intel SSD][Sennheiser HD700]

Permalänk
Medlem

Forfrande samma problem fick dock bort @ problemet och firefox. så tror att det rör sig en del av grafikkortet.

Visa signatur

[I9 13900k] [ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO][ASUS TUF 4090][Corsair Dominator Platinum RGB DDR5 5600MHz 32GB] [Intel SSD][Sennheiser HD700]