Universal telcom en tabbe?hackar i spel, se ping plotter.

Permalänk
Medlem

Universal telcom en tabbe?hackar i spel, se ping plotter.

Tycker bilden svarar för sig själv? antar att det är källan till mina problem i spel?

Någon som har tips om bra leverantör i open universe öppna fiber i Trollhättan?

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kriller007:

https://s30.postimg.org/bom4ii0rl/Universal_telecom.png

Tycker bilden svarar för sig själv? antar att det är källan till mina problem i spel?

Någon som har tips om bra leverantör i open universe öppna fiber i Trollhättan?

Kan du ha Bahnhof? Skaffa Bahnhof

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Någon som har bredband2? rätt bra erbjudande här på reklamen? Är lite priskänslig men vill inte att något hackar pga paketförluster!

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kriller007:

Någon som har bredband2? rätt bra erbjudande här på reklamen? Är lite priskänslig men vill inte att något hackar pga paketförluster!

Jag har haft BB2 i 7år nu. Aldrig haft några problem i spel m.m.
Kör på en 250/100mbit lina. 320kr/månaden ca.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kriller007:

Någon som har bredband2? rätt bra erbjudande här på reklamen? Är lite priskänslig men vill inte att något hackar pga paketförluster!

Bredband2 är rätt vettiga, men om du får problem så är deras kundtjänst urusel.
Om priset ställer till det skulle jag säga att det fortfarande är bättre att köra Bahnhof fast en lägre hastighet än vad du tänkt dig.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av kriller007:

https://s30.postimg.org/bom4ii0rl/Universal_telecom.png

Tycker bilden svarar för sig själv? antar att det är källan till mina problem i spel?

Någon som har tips om bra leverantör i open universe öppna fiber i Trollhättan?

Nej jag tycker inte bilden talar för sig själv.
Du har 0% drop och 39 ms till Frankfurt vilket låter fullt normalt.

Och jag skulle inte heller hoppas allt för mycket på att byta leverantör, redan vid hopp 3 är du hos Telenor och vid hopp 9 är du hos Telia.

Permalänk
Medlem

Jag tror du tolkar det hela fel.
Du har packetloss till vissa adresser för att de helt enkelt inte svarar på ping eller har extremt låg prioritet på det.
Du har som @madtop säger en normal tid.

Kolla så att det verkligen inte är DIN utrustning som är problemet eller de servrar du spelar på.

Permalänk
Medlem

Lösningen blev att beställa Bahnhof 250/100, återkommer med utvärdering i mitten av maj.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Mini update, pingtiderna har gått från cirka 14-20ms till 3-4ms från universal till bahnhof, har dock endast haft bahnhof i 65 minuter.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av madtop:

Nej jag tycker inte bilden talar för sig själv.
Du har 0% drop och 39 ms till Frankfurt vilket låter fullt normalt.

Och jag skulle inte heller hoppas allt för mycket på att byta leverantör, redan vid hopp 3 är du hos Telenor och vid hopp 9 är du hos Telia.

Inte? Efter 3 hopp så är det över i Telenors nät, sedan till Alltele, sedan till Telia. En annan leverantör kanske har andra peer-points = bättre uppkoppling. Man ser tydlig packeloss inom Allteles nät, samt efter Telias peer-point.. Alltså, byte av leverantör kan ju hjälpa.

Skrivet av Triton242:

Jag tror du tolkar det hela fel.
Du har packetloss till vissa adresser för att de helt enkelt inte svarar på ping eller har extremt låg prioritet på det.
Du har som @madtop säger en normal tid.

Kolla så att det verkligen inte är DIN utrustning som är problemet eller de servrar du spelar på.

Dock ser man i denna pingplotter att felet sitter utanför personens utrustning då hoppen inom Allteles nät skapar packetloss, samt efter Telias peer-point!

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeRoos:

Inte? Efter 3 hopp så är det över i Telenors nät, sedan till Alltele, sedan till Telia. En annan leverantör kanske har andra peer-points = bättre uppkoppling. Man ser tydlig packeloss inom Allteles nät, samt efter Telias peer-point.. Alltså, byte av leverantör kan ju hjälpa.

Dock ser man i denna pingplotter att felet sitter utanför personens utrustning då hoppen inom Allteles nät skapar packetloss, samt efter Telias peer-point!

Det är ingen packetloss till den pingade adressen vad jag kan se. Att det är packetloss mellan punkterna i mellan betyder bara att de hoppen inte prioriterar eller svarar på ping.
Det är med andra ord inget fel på vår tolkning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kriller007:

Mini update, pingtiderna har gått från cirka 14-20ms till 3-4ms från universal till bahnhof, har dock endast haft bahnhof i 65 minuter.

Mot vad?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte56:

Bredbandskollen, speedtest, cmd ping sunet.se -t

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Detta är datan jag får.
Helt klart värt 299kr/månad får 200/200

Permalänk
Medlem

Hur är Universal som ISP? Dom har ju bäst kampanj/billigast i Framtidens Bredband just nu...

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte56:

Hur är Universal som ISP? Dom har ju bäst kampanj/billigast i Framtidens Bredband just nu...

Har inget att klaga på förutom att det hackade till i spel lite då och då. Samt upplevde segare laddtid av hemsidor än bahnhof.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte56:

Hur är Universal som ISP? Dom har ju bäst kampanj/billigast i Framtidens Bredband just nu...

Det är svårt att jämföra så enkelt tyvärr. Det beror nämligen på hur ispn peerar nätet rent geografiskt från ställe till ställe.
Bahnhof som nämns har haft väldig lustiga sådana förut från vissa regioner. Finns massor med information om det i forumet om man vill läsa.
Synd att inte TS hade fler skärmbilder på svarstider inom Sverige så det gick att jämföra.
Jag kan bara bidra med mina bilder och med från min plats och med det konstatera att jag troligen inte kommer tjäna något på att byta till någon annan ISP.
Sedan jag skaffade universal för 1år sedan har jag vad jag själv märkt haft nertid på ca 10 minuter vilket jag anser vara riktigt bra.
Det jag vet inte är så bra är support, men då jag inte behövt nyttja den har jag inte brytt mig nämnvärt om det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Det är svårt att jämföra så enkelt tyvärr. Det beror nämligen på hur ispn peerar nätet rent geografiskt från ställe till ställe.
Bahnhof som nämns har haft väldig lustiga sådana förut från vissa regioner. Finns massor med information om det i forumet om man vill läsa.
Synd att inte TS hade fler skärmbilder på svarstider inom Sverige så det gick att jämföra.
Jag kan bara bidra med mina bilder och med från min plats och med det konstatera att jag troligen inte kommer tjäna något på att byta till någon annan ISP.
Sedan jag skaffade universal för 1år sedan har jag vad jag själv märkt haft nertid på ca 10 minuter vilket jag anser vara riktigt bra.
Det jag vet inte är så bra är support, men då jag inte behövt nyttja den har jag inte brytt mig nämnvärt om det.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du lust att speedtesta vad jag har länkat i #16737421 ?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold