PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

Jag ser mängder med folk streama det här på Twitch. Jag har inte satt mig in i att kolla på spelet än eftersom jag tänkt att det bara är "ännu ett spel" som flyger på Battle Royal hungern hos spelarna och hypen kommer lägga sig. Men det verkar inte så?

Vad gör det här spelet så mycket bättre än alla andra där ute? Något måste dom ju göra väldigt bra eftersom folk fortsätter spela och spela detta istället för något annat.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood: Ren spontan tanke är att de som ligger bakom spelet faktiskt vet vad de håller på med. I och med att det är själva Brendan Greene (också känd som just: PlayerUnknown) ligger ju bakom den första arma 2 moden Battle royale (som i sin tur baserade sig på DayZ vill jag minnas). Vilket gör att han troligtvis vet vad han håller på med, då folk fortfarande vill spela det han producerar.

Sedan att folk har börjat tröttna på hur pass dåligt man har underhållit spelet H1Z1, vilket också bidrar till att denna typ av spelare börjar leta efter något alternativ. Jag själv äger inte spelet, men har än så länge hört mer gott än negativt om spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av asabla:

@ClintBeastwood: Ren spontan tanke är att de som ligger bakom spelet faktiskt vet vad de håller på med. I och med att det är själva Brendan Greene (också känd som just: PlayerUnknown) ligger ju bakom den första arma 2 moden Battle royale (som i sin tur baserade sig på DayZ vill jag minnas). Vilket gör att han troligtvis vet vad han håller på med, då folk fortfarande vill spela det han producerar.

Sedan att folk har börjat tröttna på hur pass dåligt man har underhållit spelet H1Z1, vilket också bidrar till att denna typ av spelare börjar leta efter något alternativ. Jag själv äger inte spelet, men har än så länge hört mer gott än negativt om spelet.

Jaha, att det är en sån person bakom spelet kan ju förklara varför det är så populärt. Ger spelet känslan av att utvecklaren har mycket kärlek för spelet så borde det smittas av på spelaren också.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Jaha, att det är en sån person bakom spelet kan ju förklara varför det är så populärt. Ger spelet känslan av att utvecklaren har mycket kärlek för spelet så borde det smittas av på spelaren också.

Jag hatar verkligen H1Z1 så köpte det aldrig, har aldrig gillat riktigt "king of the hill" men här i PUBG så krävs det lite mer "taktik" bakom för att vinna! Samt så alla buggar som finns i H1Z1 dom finns inte i PUBG

Samt så patchar dom allt otroligt snabbt också! Troligtvis för dom vill väll ha spelet klart så fort som möjligt!

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood: En stor del varför jag tycker det är så roligt är alla tillbehör som finns till vapen att hitta, det är kul att loota överlag

Sen är bilar nästan bara bra som ett transportmedel i detta spel, de är inte stridsvagnar som i h1z1
Du kan inte heller hoppa ut i snabb fart för då dör man, samt att det är lätt för folk att träffa en i bilen. Så man måste tänka till lite innan man sätter sig i bilen och kör ut på ett fält eller liknande.

Permalänk
Medlem

Söker folk att lira med, adda gärna "dpath141"

Visa signatur

Intel i5 7600k @5.0 Ghz | Fractal Design Celsius S24 | 16 GB DDR4 Corsair Vengeance LPX 3000MHz | MSI Z270 Tomahawk | MSI GeForce GTX 970 4GB Gaming| Corsair AX 650W | Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem

söker också folk. med MIC

adda " Macbang "

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem

Tjena.
Har tröttnat på BF1 och detta ser riktigt roligt ut , är det värt ett köp i dagsläget?
Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Jadå. För att vara early access fungerar det förvånansvärt bra. Småbuggar och fel får man räkna med. T.ex landade jag igår innanför ett staket utan utgång och fick sitta där och glo tills jag tröttnade. Jag ropade och försökte få nån att komma och döda mig men alla verkar ha comms avstängt. En sprang bara förbi.
Men det är ett roligt spel. Mycket "bara en omgång till" känsla. Och med den nya patchen fick jag 20 fps till, woot!

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Några prestanda optimerings tips?

Stod i ett hus (gick även lite fram och tillbaka osv) och ändra i princip alla settings utan att det diffa mer en ca 5-10~ fps...Känns som att jag borde få 60 fps konstant med en Ryzen 7 1700x@3.95GHz,GTX 1080 och 32GB ram. Nu ligger jag runt 50-60fps oavsett inställningar.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Spelet är rätt kasst optimerat än så länge så det går inte få så bra prestanda ännu. Det du beskriver är rätt normalt.
Jag fick en rätt jobbig bugg nyss. Gubben slutade inte att ladda om min hagelbrak. Han bara matade och matade men slutade aldrig. Så min motståndare one-shottade mig med ett armborst :/

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Jag och totalschock på forumet plus två Österrikare lyckades till slut vinna en match igår efter många top 5-rundor.
Var ganska ballt och se hur för varje runda förbättrade vårat teamwork, kommunikation och taktiskt spelande som till slut gav oss en vinst.
Väl spenderade pengar nu efter man fått smaka champangen

Permalänk

Väldigt frustrerande spel som ny inom grenen men också väldigt tillfredsställande när man lyckas plocka några kills. Folk som gömmer sig i hus med hagelbrakare borde steglas! Någon som är sugen på att testa lite duo med moi?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Jag och totalschock på forumet plus två Österrikare lyckades till slut vinna en match igår efter många top 5-rundor.
Var ganska ballt och se hur för varje runda förbättrade vårat teamwork, kommunikation och taktiskt spelande som till slut gav oss en vinst.
Väl spenderade pengar nu efter man fått smaka champangen

http://i.imgur.com/EmZPmSt.jpg

Grattis, jag har kommit på andra och tredje placering i solo som bäst och fjärde i duo. Det är riktigt roligt även om man inte vinner.
Eftersom rundorna är ganska korta så gör det inte så mycket om man blir mosad i början heller, en gång till? Bara en runda till. Bara en runda till

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Väldigt frustrerande spel som ny inom grenen men också väldigt tillfredsställande när man lyckas plocka några kills. Folk som gömmer sig i hus med hagelbrakare borde steglas! Någon som är sugen på att testa lite duo med moi?

Damn , det är ju precis så jag kommer att spela detta spel
Blir ett inköp imorgon , sen ska jag steglas

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

@hulkenstrong: Vad får du för singel tråds prestanda i Cinebench R15?
Har du testat starta spelet med -USEALLCORES -d3d10

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av killawife:

Spelet är rätt kasst optimerat än så länge så det går inte få så bra prestanda ännu. Det du beskriver är rätt normalt.
Jag fick en rätt jobbig bugg nyss. Gubben slutade inte att ladda om min hagelbrak. Han bara matade och matade men slutade aldrig. Så min motståndare one-shottade mig med ett armborst :/

Det är en bugg med senaste uppdateringen som släpptes förra veckan. Tryck "X" för att hölstra vapnet. Plocka sedan upp det igen så kan du ladda det ordentligt.

Skrivet av ghostfenix:

Väldigt frustrerande spel som ny inom grenen men också väldigt tillfredsställande när man lyckas plocka några kills. Folk som gömmer sig i hus med hagelbrakare borde steglas! Någon som är sugen på att testa lite duo med moi?

Skrivet av Mange75:

Damn , det är ju precis så jag kommer att spela detta spel
Blir ett inköp imorgon , sen ska jag steglas

Härligt, vi sitter på teamspeaken och lirar oftast flera grupper. Senast i Lördags lyckades vi vinna två matcher i rad! Så kom in så lirar vi en runda eller två! Finns alltid folk som är pep på PUBG.

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1384219-geeks-gaming-te...

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Det är en bugg med senaste uppdateringen som släpptes förra veckan. Tryck "X" för att hölstra vapnet. Plocka sedan upp det igen så kan du ladda det ordentligt.
Härligt, vi sitter på teamspeaken och lirar oftast flera grupper. Senast i Lördags lyckades vi vinna två matcher i rad! Så kom in så lirar vi en runda eller två! Finns alltid folk som är pep på PUBG.

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1384219-geeks-gaming-te...

Najs , det ska jag göra.
Saknar den gamla goda Americas Army tiden när man tävla i 5vs5 på Clanbase

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snabbt_o_Hårt:

@hulkenstrong: Vad får du för singel tråds prestanda i Cinebench R15?
Har du testat starta spelet med -USEALLCORES -d3d10

ca 160 i cinebench en tråd.

testat -USEALLCORES gjorde ingen skillnad. Vill inte köra i d3d10,sm4 då jag läst att det påverkar grafiken för mycket negativt.

Dock har prestandan hoppat upp igen...vete fan vad som sker men ligger runt 60fps igen (detta medans jag streamar, Youtube 1080p60@9Mbit och kör adaptive vsync).

Drar jag på AA så påverkas prestandan negativt UTAN att GPU usage går upp. Riktigt konstigt då GPUn låg på 60% användning. Bara hoppas utvecklarna får tid polera mer på grafiken.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Lan:

Ahaha!! Hände just en rätt udda grej, hade en bra runda med 2 kills direkt vid landning. Bra loot, tier 2 på allt, M16 (den är verkligen nerfad) med ljuddämpare och en hyfsad mängd läkemedel. Tar mig mot cirkeln, blir tvungen att springa rakt igenom Pushinki men överlever det. Stannar strax söder om staden, läker lite skada med ett bandage och en soda medans jag spanar över slätten. Ser inte fram emot att springa över den om 2:35, 2:34, 2:33...

Plötsligt springer det ut en spelare 100m västerut mot ett litet skjul med en buggy bredvid, jag avvaktar och skjuter när han kommit förbi det. Två träffar! Duck and weave, han springer tillbaka in i skjulet! Tar ut fönstren så jag ser om han ställer sig upp. Avvaktar i 20 sekunder, kollar ryggsäcken. Har en stun grenade av någon anledning men det kan ju bli kul. Tänker precis springa närmare när ytterligare en spelare rusar ut mot skjulet!

Vad i h....???

Spelare #2 springer in, blod skvätter överallt till ljudet av automateld!

Jag springer ner, byter från min M16 till min ljuddämpade UMP, full auto, 75m. 50m. 25m. Han springer ut! Runt skjulet, siktar in i tredje person och brassar på! Han skjuter, träffar, nere på 30%! Kill!

Andas ut, ser det blå komma som en ångvält, springer mot buggyn, inser att jag inte klarar det och försöker med bandage, first aid och dubbel soda men cirkeln tuggar för mycket. Damn!

Skön story

Körde squad med två polare och fick en skön landning i kratern och lyckades ta oss därifrån trots att jag sprang igenom tre hangarer utan att hitta ett vapen och vetskapen att flera andra landat där. Min squadmates hade dock mer tur och jag sprang som en gaselljävel i full careta mot dem och vi lyckades till slut rensa området...

Cirkeln hamnar som vanligt en bit inåt landet och vi nöter bortöver mot Pochinski. Vid bunkrarna stöter vi på motstånd och en av oss får en enkel biljett till Valhalla. Vi plockar på oss det liken har att erbjuda och fortsätter vår resa... till slut så har cirkeln blivit mindre och mindre. Vi har lyckats hitta finfina vapen... jag har både sks och m16 med silencer och mycket skott. Polaren har en AK med silencer och en Kar och vi stannar till i de två blåa husen på andra sidan åkrarna utanför Pochinski.

Vi ställer oss i varsitt hus och siktar mot Pochinksi och ser en bil köra mot oss och vi ger eld... de tvärnitar och tar skydd i den enda lilla byggnaden mellan oss och Pochinski. De är tre till antalet mot oss två, men verkar varken ha sikten med bra zoom eller koll på var vi är. Så fort nån av dem visar sig så knockar vi dem. Antalet personer börjar bli låg, klockren loot med mycket skott och hälsogrejs och cirkeln blir till vår fördel och vi kan smaka segerns sötma...

Några sekunder kvar innan cirkeln slukar deras hus, så vi gör oss redo att få tre snabba kills... då låser sig spelet för att servern kraschat

Permalänk
Medlem

Spelat 200h+ och kan rekommendera spelet till alla som gillar shooters/survival spel, spelade lite h1 tidigare och kotk men gilla aldrig det spelet. Men PUBG är något helt annat kulorna far ju faktiskt dit man siktar, det tyckte jag aldrig att dom gjorde i h1. Bullet drop är ganska realistiskt så du behöver inte aima 2m övanför huvet på 10m avstånd, moda vapen är en nice touch, då kan du "speca" för close eller long range combat och ha mods i bagen för att ändra spelstil on the go.
Fordon är inte något stort övertag och nästan ingen använder dom på slutet av matchen för alla hör dig och du kommer bli påskjuten från alla håll.
Performance har dom ju lite problem med, men senaste patchen fixa en del av dom. Med tanka på hur seriösa utvecklarna är speciellt Playerunknown själv så om ½ år tror jag detta spel är trimmat och klart mer eller mindre. Dom pumpar ju ut patcher varje vecka, och lovar 1 stor varje månad.

Permalänk
Skrivet av Mangee75:

Damn , det är ju precis så jag kommer att spela detta spel
Blir ett inköp imorgon , sen ska jag steglas

Inser nu att många av mina kills ändå är med shotgun...kanske får ta tillbaka det där om stegling ändå.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Inser nu att många av mina kills ändå är med shotgun...kanske får ta tillbaka det där om stegling ändå.

Hahaha

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Körde lite här tidigare ikväll.. https://www.youtube.com/watch?v=my9QHTv5nNs

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersB:

Ett litet tips när du skall loota när det är flera saker på ett ställe, är
att dra upp inventory (t.ex tab för mig) och dra sakerna snabbt åt höger.

På detta sättet slipper du varje animation för var sak när du lootar, och det går mycket snabbare
plus att du får en bra överblick på sakerna som ligger på marken.

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem

Wow vilket skönt lir.

Jag var sen på kakan och installerade det först i helgen efter att ha sett en mkt underhållande Twitch-stream. Jäklar va spännande det är! Jag klarar inte så många omgångar på raken för jag har för mycket adrenalin i kroppen. Men efter en liten surfpaus så är man tillbaks igen.

Otroligt dåligt optimerat bara men det kommer väl med tiden. Hade önskat lite mer variation i landskapet/byggnaderna också men samma sak där. Det kommer väl säkert.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av pimpy:

Ett litet tips när du skall loota när det är flera saker på ett ställe, är
att dra upp inventory (t.ex tab för mig) och dra sakerna snabbt åt höger.

På detta sättet slipper du varje animation för var sak när du lootar, och det går mycket snabbare
plus att du får en bra överblick på sakerna som ligger på marken.

Jo vet det, men inte alltid man gör det ändå..

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Tjena.
Har tröttnat på BF1 och detta ser riktigt roligt ut , är det värt ett köp i dagsläget?
Mvh / Mange

Fantastiskt bra spel än så länge Mange. Lätt bästa spelet på väldigt länge.

Visa signatur

Studio Datorn: INTEL NUC I7 SKULL CANYON | M.2 SAMSUNG 960 EVO 500 GB|32GB DDR4 KINGSTON HYPER X | SAMSUNG 28" U28E590D 4
Speldatorn: NODE 304 | Ryzen 5 3600 | Asus ROG STRIX B550-1 Gaming ITX | 16 GB DDR4 | 0 Graffe :( | CORSAIR H70 / COOLER MASTER M2 650W SILENT PSU |MSI Optix MAG322CQR Curved QHD 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cr0wl3y:

Fantastiskt bra spel än så länge Mange. Lätt bästa spelet på väldigt länge.

Har fixat det nu , ska köra lite solo först och lära mig spelet

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Några prestanda optimerings tips?

Stod i ett hus (gick även lite fram och tillbaka osv) och ändra i princip alla settings utan att det diffa mer en ca 5-10~ fps...Känns som att jag borde få 60 fps konstant med en Ryzen 7 1700x@3.95GHz,GTX 1080 och 32GB ram. Nu ligger jag runt 50-60fps oavsett inställningar.

Som jag förstått det är spelet (än så länge) väldigt beroende av hög enkelkärnig prestanda då det inte kan utnyttja flera trådar särskilt bra. Är antagligen där skon klämmer då jag sällan dippar under 80FPS med allt på 'high'. Förutom i flygplanet, då ligger jag runt 40.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti