Problem som Inet ej kan lösa.
Halloj!
Köpte en dator hos Inet i Mars 2015. Jag valde delar till datorn med hjälp av Inet kundsupport och betalade för att dem skulle bygga ihop den åt mig.
För ca sju veckor sedan så började jag få Bluescreen en till två gånger per dag. Ca två veckor efter att Bluescreen hade börjat så fick jag Bluescreen mycket oftare, ca tre-fyra gånger om dagen. Främst när jag spelade CS:GO. Blev trött på det för ca två veckor sedan och lämnade in min dator till Inet för felsökning och reparation. Efter nio dagar så får jag ett telefonsamtal från Inet då dem säger att dem hittar inget fel på min dator. Dem frågar mig om jag vill ha kvar den över påskhelgen för mer tester eller om jag vill hämta den.
Detta svar gör min förvånad då dem säger att dem ej hittar något fel men kan även ha kvar den för ytterligare tester. I min desperation så åker jag och hämtar datorn och ifrågasätter vad som kan ha orsakat mina problem. Dem säger då att grenen som min dator är i kopplad i kan vara problemet och dem ber mig koppla datorn direkt i ett eluttag.
Detta gjorde jag och nu när jag haft tillbaka min dator i en vecka så sitter jag i ett CS:GO spel och får en aggressiv Bluescreen med hög ljud och innan jag hinner reagera så dör datorn. Sätter på den igen efter ca tjugo sekunder och får fram en Svart skärm med instruktioner att trycka på F1. Gör detta och kommer till BIOS, där på trycker jag på ESC för att komma in i Windows 7, vilket jag ej kan. Windows repair startar automatiskt och efter en 'sökning' så får jag upp meddelandet "Windows cannot automatically repair your computer". Efter detta så tog det två omstarter innan jag kom in på Windows 7 igen och nu skriver jag till er och hoppas att någon bara vet vad som är fel.
Det som sitter i datorn är följande,
ASUS X99-S
Intel i7 5820K 3,3 GHz 15MB
MSi GTX 970
Corsair 16GB (4x4GB) DDR4 2666MHz CL15 x2 (32GB sammanlagt)
EVGA Supernova G2 750W, 80+ Gold, Modulär
Samsung SSD PRO 850-Series 256GB
Väldigt tacksam för den hjälp jag kan få här. Är det något jag missat eller som ni undrar så är det bara att fråga.
Jag har även mejl kontakt med Inet, men dessvärre så är det inget som hjälpt ännu.
Tack,
Don