Permalänk

Problem som Inet ej kan lösa.

Halloj!

Köpte en dator hos Inet i Mars 2015. Jag valde delar till datorn med hjälp av Inet kundsupport och betalade för att dem skulle bygga ihop den åt mig.

För ca sju veckor sedan så började jag få Bluescreen en till två gånger per dag. Ca två veckor efter att Bluescreen hade börjat så fick jag Bluescreen mycket oftare, ca tre-fyra gånger om dagen. Främst när jag spelade CS:GO. Blev trött på det för ca två veckor sedan och lämnade in min dator till Inet för felsökning och reparation. Efter nio dagar så får jag ett telefonsamtal från Inet då dem säger att dem hittar inget fel på min dator. Dem frågar mig om jag vill ha kvar den över påskhelgen för mer tester eller om jag vill hämta den.

Detta svar gör min förvånad då dem säger att dem ej hittar något fel men kan även ha kvar den för ytterligare tester. I min desperation så åker jag och hämtar datorn och ifrågasätter vad som kan ha orsakat mina problem. Dem säger då att grenen som min dator är i kopplad i kan vara problemet och dem ber mig koppla datorn direkt i ett eluttag.

Detta gjorde jag och nu när jag haft tillbaka min dator i en vecka så sitter jag i ett CS:GO spel och får en aggressiv Bluescreen med hög ljud och innan jag hinner reagera så dör datorn. Sätter på den igen efter ca tjugo sekunder och får fram en Svart skärm med instruktioner att trycka på F1. Gör detta och kommer till BIOS, där på trycker jag på ESC för att komma in i Windows 7, vilket jag ej kan. Windows repair startar automatiskt och efter en 'sökning' så får jag upp meddelandet "Windows cannot automatically repair your computer". Efter detta så tog det två omstarter innan jag kom in på Windows 7 igen och nu skriver jag till er och hoppas att någon bara vet vad som är fel.

Det som sitter i datorn är följande,
ASUS X99-S
Intel i7 5820K 3,3 GHz 15MB
MSi GTX 970
Corsair 16GB (4x4GB) DDR4 2666MHz CL15 x2 (32GB sammanlagt)
EVGA Supernova G2 750W, 80+ Gold, Modulär
Samsung SSD PRO 850-Series 256GB

Väldigt tacksam för den hjälp jag kan få här. Är det något jag missat eller som ni undrar så är det bara att fråga.
Jag har även mejl kontakt med Inet, men dessvärre så är det inget som hjälpt ännu.

Tack,
Don

Permalänk
Medlem

När datorn blåskärmkrashar sparas det en fil under c:\windows\minidump\<nånting>.dump där det kan finnas ledtrådar.
Du kan ladda upp filen själv här och få den analyserad: http://www.osronline.com/page.cfm?name=Analyze

Permalänk

@henkiii: Tack för ditt svar! Det du säger låter väldigt lovande. Dock har jag ingen mapp som heter Minidump i min Windows mapp.

Permalänk
Medlem

@animalize: I så fall får du aktivera den inställningen (att spara minidumps). http://blog.nirsoft.net/2010/07/27/how-to-configure-windows-t...
Du är ju dock tyvärr tvungen att vänta på att datorn ska blådumpa en gång till innan det dyker upp några filer.

Permalänk
Medlem

Ladda ner WhoCrashed och kör "Analyze" på den.
Skriv här vad som sägs.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

testa köra ett minne i nån slot inte alla på en gång. och samt gör en biosupdate,kör memtest86+ även testa köra moderkortet utanför chassit med nätdel inkopplad och grafikkortet + ssd disken lägg allt på nån kartong med anti-stat påse och använd antistat armband när du plockar ur och sedan sätter allt tillbacka. några saker som du kan testa själv allså. stäm av alla spänningar i bios på processorn och minnena vad dom går i ? anteckna det dvs. prova öka lite och se om det löser sig

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk

@henkiii: Tack så mycket för din hjälp! Har nu uppdaterat så att jag kommer få en dump fil nästa gång det händer. Om min historia fortsätter så lär det inte dröja länge.

Permalänk

@solomon: Tack för ditt svar! Detta är vad jag fick fram,

Computer name: DON-PC
Windows version: Windows 7 Service Pack 1, 6.1, build: 7601
Windows dir: C:\Windows
Hardware: All Series, ASUS, ASUSTeK COMPUTER INC., X99-S
CPU: GenuineIntel Intel(R) Core(TM) i7-5820K CPU @ 3.30GHz Intel586, level: 6
12 logical processors, active mask: 4095
RAM: 34269224960 bytes total

Fanns mer information men som sagt ingen dump fil för det var tydligen ej aktiverat innan precis nu.
Hjälper detta?

Permalänk

@pytonOrm: Tack för ditt svar! Tyvärr så låter detta alldeles för avancerat för mig att genomföra själv. Tack ändå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av animalize:

@solomon: Tack för ditt svar! Detta är vad jag fick fram,

Computer name: DON-PC
Windows version: Windows 7 Service Pack 1, 6.1, build: 7601
Windows dir: C:\Windows
Hardware: All Series, ASUS, ASUSTeK COMPUTER INC., X99-S
CPU: GenuineIntel Intel(R) Core(TM) i7-5820K CPU @ 3.30GHz Intel586, level: 6
12 logical processors, active mask: 4095
RAM: 34269224960 bytes total

Fanns mer information men som sagt ingen dump fil för det var tydligen ej aktiverat innan precis nu.
Hjälper detta?

När du väl fått en crashdump så öppnar du WC och kör Analyze.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av animalize:

Halloj!

Köpte en dator hos Inet i Mars 2015. Jag valde delar till datorn med hjälp av Inet kundsupport och betalade för att dem skulle bygga ihop den åt mig.

För ca sju veckor sedan så började jag få Bluescreen en till två gånger per dag. Ca två veckor efter att Bluescreen hade börjat så fick jag Bluescreen mycket oftare, ca tre-fyra gånger om dagen. Främst när jag spelade CS:GO. Blev trött på det för ca två veckor sedan och lämnade in min dator till Inet för felsökning och reparation. Efter nio dagar så får jag ett telefonsamtal från Inet då dem säger att dem hittar inget fel på min dator. Dem frågar mig om jag vill ha kvar den över påskhelgen för mer tester eller om jag vill hämta den.

Detta svar gör min förvånad då dem säger att dem ej hittar något fel men kan även ha kvar den för ytterligare tester. I min desperation så åker jag och hämtar datorn och ifrågasätter vad som kan ha orsakat mina problem. Dem säger då att grenen som min dator är i kopplad i kan vara problemet och dem ber mig koppla datorn direkt i ett eluttag.

Detta gjorde jag och nu när jag haft tillbaka min dator i en vecka så sitter jag i ett CS:GO spel och får en aggressiv Bluescreen med hög ljud och innan jag hinner reagera så dör datorn. Sätter på den igen efter ca tjugo sekunder och får fram en Svart skärm med instruktioner att trycka på F1. Gör detta och kommer till BIOS, där på trycker jag på ESC för att komma in i Windows 7, vilket jag ej kan. Windows repair startar automatiskt och efter en 'sökning' så får jag upp meddelandet "Windows cannot automatically repair your computer". Efter detta så tog det två omstarter innan jag kom in på Windows 7 igen och nu skriver jag till er och hoppas att någon bara vet vad som är fel.

Det som sitter i datorn är följande,
ASUS X99-S
Intel i7 5820K 3,3 GHz 15MB
MSi GTX 970
Corsair 16GB (4x4GB) DDR4 2666MHz CL15 x2 (32GB sammanlagt)
EVGA Supernova G2 750W, 80+ Gold, Modulär
Samsung SSD PRO 850-Series 256GB

Väldigt tacksam för den hjälp jag kan få här. Är det något jag missat eller som ni undrar så är det bara att fråga.
Jag har även mejl kontakt med Inet, men dessvärre så är det inget som hjälpt ännu.

Tack,
Don

Det första man borde göra är ju att gå in på windows event viewer (händelseloggar på svenska) och kika vad det står under de kritiska felen. Där borde samtliga kraschar och andra varningar finnas sparade redan. Konstigt att Inet inte gjorde detta själv när de hade datorn inne för kontroll.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

99% säker på att det är ram. Testa ta bort stickorna och sätt tillbaka dom.

Hjälper det inte så kolla om du inte kan låna Ett par minnen av någon polare.

Edit: testa med bara två stickor. Crasha det fortfarande testa bara de andra två. Då kan vi utesluta defekt ram.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Inet hade sannolikt lämnat den igång med stresstest över påsk, inte direkt så att någon sitter och tittar på den. Vissa fel tar tid att få fram.
Kontakta dem igen.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

@solomon: Nu hände det precis igen och med hjälp från er så fick jag tag i en dump fil. Det hände denna gång då jag spelade Overwatch i ca 12 minuter.

Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

On Thu 2017-04-20 23:02:38 your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\042017-15662-01.dmp
This was probably caused by the following module: watchdog.sys (watchdog+0x122F)
Bugcheck code: 0x10E (0x1F, 0xFFFFF8A00D646C40, 0x0, 0x119C6D)
Error: VIDEO_MEMORY_MANAGEMENT_INTERNAL
file path: C:\Windows\system32\drivers\watchdog.sys
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: Watchdog Driver
Bug check description: This indicates that the video memory manager has encountered a condition that it is unable to recover from.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.

Hjälper detta?

Permalänk

@trickeh2k: Hej, tack för ditt svar! Jag tycker också att det är konstigt att Inet ej lyckades lösa mitt problem när det är ett såpass uppenbart problem. Är inne i event viewer nu men vet inte riktigt vart jag skall navigera, lite tips vore kanon! Tack

Permalänk

@Implor: Tack för ditt svar! Detta är absolut något som jag kan testa själv men avvaktar tills jag fått testa de enklare sakerna först! Tusen tack för svaret!

Permalänk

@Json_81: Hej och tack för ditt svar! Har mejl kontakt med dem just nu men det verkar faktiskt inte som om dem tar mitt problem på allvar då dem ej hittade något fel. Vilket är tråkigt då jag verkligen gillar Inet. Ska försöka se till att dem lägger lite tid till mina problem och hoppas att vi kan finna en lösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av animalize:

@solomon: Nu hände det precis igen och med hjälp från er så fick jag tag i en dump fil. Det hände denna gång då jag spelade Overwatch i ca 12 minuter.

Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

On Thu 2017-04-20 23:02:38 your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\042017-15662-01.dmp
This was probably caused by the following module: watchdog.sys (watchdog+0x122F)
Bugcheck code: 0x10E (0x1F, 0xFFFFF8A00D646C40, 0x0, 0x119C6D)
Error: VIDEO_MEMORY_MANAGEMENT_INTERNAL
file path: C:\Windows\system32\drivers\watchdog.sys
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: Watchdog Driver
Bug check description: This indicates that the video memory manager has encountered a condition that it is unable to recover from.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.

Hjälper detta?

Ser nästan ut som att det kan vara fel på ditt grafikkort?

Ring inet och fråga vad dom har gjort för felsökning på din dator.

Det du kan göra tills vidare är att avinstallera drivrutinen för grafikkortet helt och installera senaste för att se om det blir bättre.

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis bara problem med drivrutinerna för grafikkortet eller något annat mjukvarumässigt som blivit korrupt och inte grafikkortet i sig. Testa installera om drivrutinerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av animalize:

@Json_81: Hej och tack för ditt svar! Har mejl kontakt med dem just nu men det verkar faktiskt inte som om dem tar mitt problem på allvar då dem ej hittade något fel. Vilket är tråkigt då jag verkligen gillar Inet. Ska försöka se till att dem lägger lite tid till mina problem och hoppas att vi kan finna en lösning.

Windows logs -> System. Röda Error är det du ska fokusera på. Leta upp alla du hittar och posta dessa här, de som är mest relevanta är de som sker när datorn blåskärmar.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Tja! Som jag förstår så har du haft datorn ett tag innan problemen dök upp? Från crashdumpen så kan vi utläsa att det är ett fel i ditt videominne som utlöser kraschen. Rådat du fick här ovan att avinstallera alla grafikdrivrutiner och installera om dem är bra. Börja med det. Vidare så kan det vara en idé att blåsa rent grafikkortet med lite luft på burk.

Beroende på vilken modell det är så kan det vara överklockat från fabrik, och i vissa fall så kan en av dina minnesmoduler överhettas, särskilt då om du haft kortet ett tag och det har samlat på sig lite damm...

Om inte det hjälper, kontakta Inet igen och berätta om kraschdumpen, samla gärna på dig flera stycken så man ser att det är samma problem varje gång.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Som andra säger så verkar det vara problem med ditt grafikkort. Skulle råda att avinstallera med DDU och sedan installera drivrutinerna på nytt. Om problemet uppkom plötsligt kan det ha att göra med den revision som var installerad. Skulle testa senaste (om det inte var den du hade), om det är den senaste så ladda ner näst senaste eller den innan det som är WHQL-certifierad.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av animalize:

On Thu 2017-04-20 23:02:38 your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\042017-15662-01.dmp
This was probably caused by the following module: watchdog.sys (watchdog+0x122F)
Bugcheck code: 0x10E (0x1F, 0xFFFFF8A00D646C40, 0x0, 0x119C6D)
Error: VIDEO_MEMORY_MANAGEMENT_INTERNAL
file path: C:\Windows\system32\drivers\watchdog.sys
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: Watchdog Driver
Bug check description: This indicates that the video memory manager has encountered a condition that it is unable to recover from.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.

Hjälper detta?

Ja, det hjälper. Flera har gissat på drivrutinerna och det stämmer.
Letade lite på felkoden och hittade detta: "0x0000010E" Stop error...
och också en artikel på svenska: http://www.solvusoft.com/sv/...bug-check-0x10e...

Permalänk

Tack alla för all kanon hjälp hittills!! Det uppskattas otroligt mycket.
Jag har nu avinstallerat mina drivrutiner med "DDU v17.0.6.3" och installerat drivrutinerna på nytt. Har ej hunnit spela ännu men ska ta en CS:GO match nu och se om problemet kvarstår.

Permalänk

@serafim: Har läst båda länkarna som du skickade. Lite svårt att förstå men jag tror att jag förstod tillräckligt! Jag har ej rört mina GPU inställningar. Skall jag installera om Windows 7 igen kanske? Ev. uppdatera till Windows 10? Skall nu påbörja Åtgärda steg för steg som beskrivs i länken. Tack så hemskt mycket! Jag hoppas att det hjälper!

Permalänk

@trickeh2k: Hej! Fann några stycken, hoppas att de hjälper! Tack för din tid

The application-specific permission settings do not grant Local Launch permission for the COM Server application with CLSID
{22279AF5-03AE-4CAF-989D-2530918B2F1C}
and APPID
{0773CCD6-59A2-4D26-B235-19247767E645}
to the user NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19) from address LocalHost (Using LRPC). This security permission can be modified using the Component Services administrative tool.

The previous system shutdown at 23:01:55 on ‎2017-‎04-‎20 was unexpected.

The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.

The driver \Driver\WUDFRd failed to load for the device ACPI\PNP0A0A\2&daba3ff&1.

The computer has rebooted from a bugcheck. The bugcheck was: 0x0000010e (0x000000000000001f, 0xfffff8a00d646c40, 0x0000000000000000, 0x0000000000119c6d). A dump was saved in: C:\Windows\Minidump\042017-15662-01.dmp. Report Id: 042017-15662-01.

The previous system shutdown at 23:43:21 on ‎2017-‎04-‎20 was unexpected.

The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.

The driver \Driver\WUDFRd failed to load for the device ACPI\PNP0A0A\2&daba3ff&1.

The application-specific permission settings do not grant Local Launch permission for the COM Server application with CLSID
{22279AF5-03AE-4CAF-989D-2530918B2F1C}
and APPID
{0773CCD6-59A2-4D26-B235-19247767E645}
to the user NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19) from address LocalHost (Using LRPC). This security permission can be modified using the Component Services administrative tool.

The application-specific permission settings do not grant Local Launch permission for the COM Server application with CLSID
{22279AF5-03AE-4CAF-989D-2530918B2F1C}
and APPID
{0773CCD6-59A2-4D26-B235-19247767E645}
to the user NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19) from address LocalHost (Using LRPC). This security permission can be modified using the Component Services administrative tool.

Hoppas detta säger något för er som kan! Tack igen!

Permalänk

@trickeh2k: Missade en,

The PAExec service is marked as an interactive service. However, the system is configured to not allow interactive services. This service may not function properly.

Kan ha missat fler, det var jätte många. Ledsen för det! Kan absolut leta igenom igen, om det skulle behövas! Säg gärna till om de jag skickat ger någon insikt

Permalänk
Medlem
Skrivet av animalize:

@serafim: Har läst båda länkarna som du skickade. Lite svårt att förstå men jag tror att jag förstod tillräckligt! Jag har ej rört mina GPU inställningar. Skall jag installera om Windows 7 igen kanske? Ev. uppdatera till Windows 10? Skall nu påbörja Åtgärda steg för steg som beskrivs i länken. Tack så hemskt mycket! Jag hoppas att det hjälper!

Enligt den svenska sidan förekommer felet även i windows 10. Jag skulle börja med att fundera över vad som hände för sju veckor sen. Kolla i uppdateringsloggarna och se om det förekom någon drivrutinuppdatering då. Kolla sedan senaste drivrutinerna och har du inte de senaste så installera dem och se vad som händer. Fär du ändå blåskärmen så backa en version och i värsta fall backa till den sista version som fanns i datorn innan kraschen. Berätta hur det går. Så länge du kör windows 7 har du möjligheten att själv bestämma drivrutinsversion. Uppdaterar du till windows 10 uppdateras ju datorn automatiskt.

Permalänk

@serafim: Tyvärr så var jag ju så dum att jag ominstallerade Windows 7 ca två veckor sedan så har ej några loggar från sju veckor tillbaka. Kan dock göra de andra stegen för att se om problemet försvinner.

Det jag gjorde med datorn innan allt började var att hålla på med CameraTracker (plug in) i After Effects på 4K-filmmaterial. Då fick jag några få "Windows ran out of memory" men datorn höll sig vid liv. Det var dock runt den tiden då jag höll på mycket med det som Bluescreen satte igång.

Permalänk

Uppdatering:

Efter att ha gjort alla moment som ni tipsat, så händer det här.

Startade en CS:GO match och efter ca nio minuter så får jag tinnitus av ett skyhögt ljud och spelet bara fastnar. Får dock inte Bluescreen utan spelet är bara fruset och ljudet bara skriker i hörlurarna.

Startar om datorn och går in på servern igen (CS:GO matchen), efter bara en minut så händer exakt samma sak igen. Nu har jag på fullt allvar riktigt ont i öronen till råga på allt.

Fick ingen dump fil då datorn tekniskt sätt ej dog, men windows event log säger så här,

The application-specific permission settings do not grant Local Launch permission for the COM Server application with CLSID
{22279AF5-03AE-4CAF-989D-2530918B2F1C}
and APPID
{0773CCD6-59A2-4D26-B235-19247767E645}
to the user NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19) from address LocalHost (Using LRPC). This security permission can be modified using the Component Services administrative tool.

The application-specific permission settings do not grant Local Launch permission for the COM Server application with CLSID
{22279AF5-03AE-4CAF-989D-2530918B2F1C}
and APPID
{0773CCD6-59A2-4D26-B235-19247767E645}
to the user NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19) from address LocalHost (Using LRPC). This security permission can be modified using the Component Services administrative tool.

The previous system shutdown at 01:46:15 on ‎2017-‎04-‎21 was unexpected.

The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.

The driver \Driver\WUDFRd failed to load for the device ACPI\PNP0A0A\2&daba3ff&1.

The application-specific permission settings do not grant Local Launch permission for the COM Server application with CLSID
{22279AF5-03AE-4CAF-989D-2530918B2F1C}
and APPID
{0773CCD6-59A2-4D26-B235-19247767E645}
to the user NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19) from address LocalHost (Using LRPC). This security permission can be modified using the Component Services administrative tool.

The application-specific permission settings do not grant Local Launch permission for the COM Server application with CLSID
{22279AF5-03AE-4CAF-989D-2530918B2F1C}
and APPID
{0773CCD6-59A2-4D26-B235-19247767E645}
to the user NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19) from address LocalHost (Using LRPC). This security permission can be modified using the Component Services administrative tool.

The previous system shutdown at 01:52:33 on ‎2017-‎04-‎21 was unexpected.

The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.

The driver \Driver\WUDFRd failed to load for the device ACPI\PNP0A0A\2&daba3ff&1.

The application-specific permission settings do not grant Local Launch permission for the COM Server application with CLSID
{22279AF5-03AE-4CAF-989D-2530918B2F1C}
and APPID
{0773CCD6-59A2-4D26-B235-19247767E645}
to the user NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19) from address LocalHost (Using LRPC). This security permission can be modified using the Component Services administrative tool.

The application-specific permission settings do not grant Local Launch permission for the COM Server application with CLSID
{22279AF5-03AE-4CAF-989D-2530918B2F1C}
and APPID
{0773CCD6-59A2-4D26-B235-19247767E645}
to the user NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19) from address LocalHost (Using LRPC). This security permission can be modified using the Component Services administrative tool.

Vore guld om någon kunde ge lite fler tips eller lösningar. Tack till alla!