Nu har jag fått nog, hjälp mig hitta titeln på spelet!

Permalänk
Skrivet av Marticus:

Nej jag fattar inte hur jag inte hittat spelet efter alla dessa år. Ska gå och sova nu (jobbat natt), ska kolla listan du länkade sen! TAck för all hjälp sålänge!

om du hinner svara... tänkte om man kunde hitta en tidsepok, Runt 2001 började du kanske lira tio år gammal... Du har ingen uppfattning vilken tid det kan handla om? Hur gammal var du när du spelade? Eller vilket år var det?

kan man i alla fall hitta ett spann på några år... Eller om man säger så sent kan det inte vart eller så tidigt kan det inte vara heller.

Då är det lättare att kanske lista ut vilken plattform det var... Har du föräldrar som förbjöd vissa spel fram till en ålder? fråga dem så kan man kanske lista ut, eller om dom gett nån maskin i present vid 10-15 års åldern, eller om dom hade något att spela på ?

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem

Efter mycket letande så gissar jag på Wild 9.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG X670E Tomahawk WIFI | MSI GTX 1080 Ti Armor | 32GB Kingston Fury Beast Black 6000MHz | Corsair RM1000W | SBx AE-5 | Kingston Fury Renegade m.2 1TB | Samsung 960 250GB (boot drive) | Seagate 2TB HDD | Steelseries Rival 300 | Corsair K95 Platinum | Glorious PC Gaming Race Extended | AOC G2460P + 3x AOC Q2577PWQ | Corsair Carbide Air 540 | Windows 10 Home

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av GeekDown:

Kastar väl in Bruce Willis spelet Apocalypse till PS1 som förslag. Men det spelet är nog knappast värt att återbesöka.

Haha sluta! Detta var det första spelet jag fick med till mitt PS1 jag fick på födelsedagen, högt nostalgivärde för mig! Vill minnas ändå att jag uppskattade det spelet väldigt mycket!

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen R5 1600x @3,7GHz w/ Corsair H90 AIO water cooling | GPU: KFA2 GTX 1070 ti EX 8GB | RAM: Corsair Vengeance Red LED DDR4 16GB 3000Mhz | STORAGE: M2 Samsung 960 EVO 250GB + Samsung 860 EVO 1TB + WD Caviar Black 1TB 64mb/7200 | MOBO: MSI B350 Tomahawk | PSU: Corsair RM750x | CHASSI: Fractal Design R5 | OS: Win 10 | MONITOR: Acer XF270HUA 27" IPS 144hz Freesync |

Permalänk
Medlem

Vet att Metroid tagits upp innan men ville fråga om du kollat på alla olika Metroid? Om du bara kikat på det till NES så ser ju många av spelen efter väldigt annorlunda ut. Tyckte det lät rätt mycket som Metroid-serien. Ger dig några videos som exempel:

Vet du för övrigt om det var till en stationär eller bärbar konsol?

Permalänk
Medlem

Stämmer kanske inte in 100 på beskrivningen men Abuse? Kan vara värt att bocka av

Permalänk
Medlem

Jag tänkte typ Earthworm Jim.

jag är inte riktigt haj på förklaringen dock, var det ett seriöst "mörkt"-dystopiskt spel eller mer plattform?

Permalänk
Medlem

Då frågar även jag, helt säker på att det inte är typ Castlevania: Symphony of the Night?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cael79:

Efter mycket letande så gissar jag på Wild 9.

HERRE JÄVLAR DET ÄR RÄTT SPEL!! DET ÄR WILD 9!!!!!! GUD VÄLSIGNA DIG!!!!! mitt liv kan gå vidare! Gode tid vilken känsla att se youtube video om spelet, den piskan och svinga fienderna fram och tillbaka, alla orbs överallt, köttkvarnen.. allt stämmer, det är wild 9! Jag vet inte hur många år jag har försökt ta reda på detta spel, TACK!

Skrivet av s0sdaf:

Vet att Metroid tagits upp innan men ville fråga om du kollat på alla olika Metroid? Om du bara kikat på det till NES så ser ju många av spelen efter väldigt annorlunda ut. Tyckte det lät rätt mycket som Metroid-serien. Ger dig några videos som exempel:

Skrivet av SexMachine:

Stämmer kanske inte in 100 på beskrivningen men Abuse? Kan vara värt att bocka av

Skrivet av Gustenrocks:

Jag tänkte typ Earthworm Jim.

jag är inte riktigt haj på förklaringen dock, var det ett seriöst "mörkt"-dystopiskt spel eller mer plattform?

Skrivet av Efta:

Då frågar även jag, helt säker på att det inte är typ Castlevania: Symphony of the Night?

Skrivet av modaset:
Skrivet av foffie:
Skrivet av anon5930:

Bionic Commando?
Bionic Commando: Rearmed nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=AvoRED6loCs

Skrivet av Wifi:

Prototype?

Skrivet av EliteSweden:

Oddworld: Abe's Oddysee?

Skrivet av Nigilius:

Säker på 2d? Jag kommer att tänka på Soul reaver.

Skrivet av saxxon:

PS1: Heart of Darkness

Skrivet av Cael79:

Inte 2d, men Vagrant Story?

Skrivet av GeekDown:

Kastar väl in Bruce Willis spelet Apocalypse till PS1 som förslag. Men det spelet är nog knappast värt att återbesöka.

Skrivet av stanikz:

Brave Fencer Musashi

Dold text

Tack allesammans för er hjälp, sweclockers är bäst <3

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

@Marticus:

Först var jag lite såhär: "Den beskrivningen kan aldrig stämma, han har säkert blandat ihop gamla minnen och skapat något eget i sitt huvud"

Efter att ha tittat på Wild9: "okejrå"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

@Marticus:

Först var jag lite såhär: "Den beskrivningen kan aldrig stämma, han har säkert blandat ihop gamla minnen och skapat något eget i sitt huvud"

Efter att ha tittat på Wild9: "okejrå"

Ja med tanke på att jag var 10 år, vilket var 16 år sen, när jag sist spelade det så var det inte lätt att krysta fram korrekta minnen! Galet imponerad att rätt spel gissades fram när jag själv knappt kan komma ihåg någonting konkret

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

@Marticus: Kul att jag kunde vara till hjälp. Jag hittade en lista på, tror det var, 150 underskattade spel till PSX. Mycket nostalgi där.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG X670E Tomahawk WIFI | MSI GTX 1080 Ti Armor | 32GB Kingston Fury Beast Black 6000MHz | Corsair RM1000W | SBx AE-5 | Kingston Fury Renegade m.2 1TB | Samsung 960 250GB (boot drive) | Seagate 2TB HDD | Steelseries Rival 300 | Corsair K95 Platinum | Glorious PC Gaming Race Extended | AOC G2460P + 3x AOC Q2577PWQ | Corsair Carbide Air 540 | Windows 10 Home

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cael79:

@Marticus: Kul att jag kunde vara till hjälp. Jag hittade en lista på, tror det var, 150 underskattade spel till PSX. Mycket nostalgi där.

Ja jag hade många turer längs nostalgi vägen när jag grävde efter spelet själv Härliga tider! Kommer ihåg att jag och syskonen fick ett PS1 i julklapp, trots att pappa var helt emot det. De minnesvärda spelen vi fick var Final Fantasy 7, Gran Turismo och Wild 9!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻