Nytt datorbygge/uppgradering, får ingen bild.

Permalänk
Medlem

Nytt datorbygge/uppgradering, får ingen bild.

Hej!

Köpte precis lite nya delar för att uppgradera. Men jag får nu ingen bild efter att allt är klart. Enligt moderkortets "Post boot" LED's så ser det ut som att den har problem med RAM. Uppskattar om någon har lust att komma med några tips/idéer.

Nya komponenter:
CPU: Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB
Motherboard: ASUS PRIME Z270-A
RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance
SSD: Samsung 960 EVO 250GB
Chassi: fractal design define R5

Gamla komponenter som jag använt tidigare är min PSU Corsair AX860 som jag vet fungerar fint.

Datorn startar, alla fläktar går igång. LED lampan för DRAM lyser konstant gult. Får ingen bild på skärmen och kommer då heller inte in i BIOS.
Video: https://streamable.com/hhk02
Bild:

Info i manualen:

Har prövat att:
Endast köra med ett RAM-minne, på olika platser, prövat båda två.
Använda mig av "MemOK" knappen.
Tagit ur CMOS batteriet och stoppat in det, samma sak.
Tagit ur grafikkortet och endast kört via integrerade grafiken
Två olika skärmar (DVI, HDMI och DP testat) Varav DP och DVI prövat via integrerat/moderkortet.

Om jag bootar upp utan RAM minnen, så blir det samma resultat.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Hedersmedlem

Trycker du ner minnena tillräckligt? Kolla från sidan.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Trycker du ner minnena tillräckligt? Kolla från sidan.

JÄÄÄÄVLAR!

Har dragit in och ut dessa minnen säkert 20 gånger totalt, när jag har tryckt ner dem så har jag verkligen känt efter att de "klickats" ner. Läste din kommentar och tänkte "here we go, så klart de sitter".

Stoppade i det andra minnet och tryckte nu vidare efter klicket. kände dock ingen förändring direkt. Men nu kommer jag in i BIOS!
Prövade även att göra detsamma med det andra minnet, och den drar också igång.. Och här har jag suttit i 2 timmar och felsökt.

Tack för hjälpen! Ibland funkar det för 21 gången ^^

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch