Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Molami är ett varumärke från Zound som tillverkar Urbanears, Marshall etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgnspx2:

Hur lyckades du med det? När jag försöker köpa en utan reklam säger Amazon att det inte är möjligt att skicka till svenska adresser.

För mig var det bara att lägga den i kundvagnen och sedan betala! Inga konstigheter.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

@fetakniven: Till vilken leverans adress då? Samma här, skickas ej till sverige...

Permalänk
Medlem

https://www.komplett.se/product/895039/gaming/skarmar-tillbeh...
AOC AGON 27" LED G-Sync AG271QG
G-sync köpare kolla hit!

Sjukt billig skärm, samma panel som XB271HU och ASUS varianten. Sparar runt 2000kr nästan, köpte idag

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgnspx2:

Hur lyckades du med det? När jag försöker köpa en utan reklam säger Amazon att det inte är möjligt att skicka till svenska adresser.

Skrivet av dennisnp:

@fetakniven: Till vilken leverans adress då? Samma här, skickas ej till sverige...

Ursäkta om jag påpekar det uppenbara nu, men är det alltså den dyrare varianten ni försöker köpa?
Mit Spezialangeboten är den som inte skickas till Sverige
Ohne Spezialangebote är den som kostar lite mer och går att beställa, för mig är det bara att trycka på "add to basket"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Spelet är dessutom en s.k. play anywhere-titel, dvs. att om man köper det till XB1 kan man även spela det på PC.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Spelet är dessutom en s.k. play anywhere-titel, dvs. att om man köper det till XB1 kan man även spela det på PC.

Är det verkligen det? Jag har för mig att det är endast spel via nyckel som är Play Anywhere?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Är det verkligen det? Jag har för mig att det är endast spel via nyckel som är Play Anywhere?

Det är möjligt. Jag har inte riktigt koll på hur systemet fungerar eftersom jag inte äger någon Xbox men noterade att det fanns listat hos Microsoft som 'play anywhere'. Jag ber om ursäkt om jag vilselett folk, kolla upp saken ordentligt om ni planerar att spela på PC så ni inte slänger bort pengarna i onödan.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Det är möjligt. Jag har inte riktigt koll på hur systemet fungerar eftersom jag inte äger någon Xbox men noterade att det fanns listat hos Microsoft som 'play anywhere'. Jag ber om ursäkt om jag vilselett folk, kolla upp saken ordentligt om ni planerar att spela på PC så ni inte slänger bort pengarna i onödan.

Hittade detta:

"När du köper ett digitalt Xbox Play Anywhere-spel kan du spela det på både Xbox One och Windows 10-datorer."
http://www.xbox.com/sv-SE/games/xbox-play-anywhere

Hade def. köpt detta spel från Elgiganten om jag kunde använda mig av Play Anywhere!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av SamuelSvensson:

Angående ICA-lurarna där uppe. Om vi säger såhär, hade jag betalat 2500kr för dem hade jag varit en mycket upprörd människa just nu.

Fick mina igår, bara provat litegrann. Säger som dig, hade aldrig betalat 2500:- för lurarna. Annars tycker jag att ljudet var helt okej men dom är ju rätt fula, haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gawgizz:

Ursäkta om jag påpekar det uppenbara nu, men är det alltså den dyrare varianten ni försöker köpa?
Mit Spezialangeboten är den som inte skickas till Sverige
Ohne Spezialangebote är den som kostar lite mer och går att beställa, för mig är det bara att trycka på "add to basket"

Ja precis. Men när man ska betala - alltså sista steget - får iallafall jag ett felmeddelande om att det inte går att skicka till Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgnspx2:

Ja precis. Men när man ska betala - alltså sista steget - får iallafall jag ett felmeddelande om att det inte går att skicka till Sverige.

Funkar prima för mig hela vägen till review my order, längre än så vill jag inte gå då jag fortfarande inte har bestämt mig för om den är värd pengarna eller om jag bara använder bristen på läsplatta som ursäkt för att inte läsa.

Verkar iallafall funka hela vägen för mig:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gawgizz:

Funkar prima för mig hela vägen till review my order, längre än så vill jag inte gå då jag fortfarande inte har bestämt mig för om den är värd pengarna eller om jag bara använder bristen på läsplatta som ursäkt för att inte läsa.

Verkar iallafall funka hela vägen för mig:http://i.imgur.com/J5zb25D.png

(edit nedan) Ja då vet jag inte vad jag gör för fel... för fungerar gör det inte...

Aha, såg vad du gjort för val, utan special offers så fungerar det! Tack!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisnp:

(edit nedan) Ja då vet jag inte vad jag gör för fel... för fungerar gör det inte...

http://i.imgur.com/UBH9hHr.jpg

Aha, såg vad du gjort för val, utan special offers så fungerar det! Tack!!!

111 euro kostar den för mig totalt med svensk moms.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredl:

111 euro kostar den för mig totalt med svensk moms.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag köpte en begagnad Voyage i stället för en ny Paperwhite. De brukar ha väldigt bra pris på dessa. Min var i "Condition Acceptable" vilket verkar vara deras lägsta nivå och den såg helt ny ut.

Det verkar finnas än inne nu med för bara några extra € i fall du inte har slagit till på en Paperwhite redan. https://www.amazon.de/gp/offer-listing/B00IOY524S/ref=sr_1_1_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SamuelSvensson:

Angående ICA-lurarna där uppe. Om vi säger såhär, hade jag betalat 2500kr för dem hade jag varit en mycket upprörd människa just nu.

Skrivet av popn:

Fick mina igår, bara provat litegrann. Säger som dig, hade aldrig betalat 2500:- för lurarna. Annars tycker jag att ljudet var helt okej men dom är ju rätt fula, haha.

Väntar fortfarande på leverans av mina, beställde den 5e April... Men förväntar mig inget speciellt förutom att de säkert fyller sin uppgift på jobbet som extra-lurar

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Väntar fortfarande på leverans av mina, beställde den 5e April... Men förväntar mig inget speciellt förutom att de säkert fyller sin uppgift på jobbet som extra-lurar

Bara att hoppas på det bästa, jag fick detta idag. Beställde luren i helgen

"Varan i din order har dessvärre tagit slut på vårt lager, vilket gör att ordern kommer att makuleras. Tyvärr har vi haft ett lagersaldofel gällande denna produkt."

Visa signatur

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Answer: General Failure is the cousin of General Protection Fault. They both from a Bad Sector of town, and engage in Illegal Function Calls.

When General Failure shows an interest in your disk drive, you probably should just replace the drive to get rid of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TutNisse:

Bara att hoppas på det bästa, jag fick detta idag. Beställde luren i helgen

"Varan i din order har dessvärre tagit slut på vårt lager, vilket gör att ordern kommer att makuleras. Tyvärr har vi haft ett lagersaldofel gällande denna produkt."

Hmm spännande. Beställde till min närmaste ICA butik och fick ett mail med "skickad till butik" men det har ju snart gått en vecka..

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Erbjudanden på bärbara datorer under 5000 uppskattas 😃

Permalänk
Medlem

Samsung Galax Tab A 10.1 1990;-

Något att ha? Tanken är att ge den som present till farsan, vet att han sitter på min gamla iPad 4-gen(retina modellen). Blir det någon uppgradering för hans del?

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

@TheBodyLotion: Det är en billigare android-platta, går väl inte direkt att jämföra med iPad och är nog inte bättre (om man inte behöver någon androidfunktion)

Permalänk
Medlem

@pacc: iPaden funkar ju som den ska, men känns som att den blivit slöare med åren. Kan nog vara alla apple uppdateringar som inte är så optimerade. Kanske blir en iPad Pro istället, men för de pengarna känns det ju nästan mer lönt att köpa en laptop för.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

@TheBodyLotion: nej, jag hade varit glad om jag haft en gen 4. Fassan sitter på gen 2...

Permalänk
Medlem

Körde par år på en IPad Air platta men tillslut fick det vara nog på grund av flera anledningar, istället blev det en Samsung Galaxy TAB S2 9.7 med samma bildformat. Även om det är en bra platta så hade även den nackdelar men fördelarna övervägde och nu 1 år senare är vi hur nöjd som helst med den!

Några fördelar :

- Klart snabbare än min IPad Air(Även efter en reset)
- Tunn och lätt
- Bättre skärm än IPad Air
- Bättre kontroll på filer och bättre integrationer med One Drive och vissa andra 3de part
- Utbyggbart minne!!
- Multianvändarstöd vilket vi använder frekvent, ett konto till mig och ett till flickvännen.
- Tillbaka knapp som är guld värd!

Men den största fördelen måste ändå vara att har man en Android telefon så får man väldigt mycket gratis, livet blir helt enkelt enklare.

Sen har iOS fortfarande par fördelar, ex så är brädspelsutbudet mycket större även om det börjar hända saker på Android sidan.

Båda systemen har sina för och nackdelar, vilken som passar beror på vem man är och vilka krav man har.

En nackdel med Android är att det kommer ut hårdvara på marknaden som förvisso är billig men som aldrig borde ha släppts, d.v.s de ger Android ett dåligt namn. Ska man jämföra produkter får det vara från liknande prisklasser.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av TheBodyLotion:

Samsung Galax Tab A 10.1 1990;-

Något att ha? Tanken är att ge den som present till farsan, vet att han sitter på min gamla iPad 4-gen(retina modellen). Blir det någon uppgradering för hans del?

Den är mycket bra. Snabb och bra skärm. Absolut ingen billighetsmodell. Bra med fysisk hemknapp som denna platta har (och som iPad har). Jag köpte själv två stycken tab A på mellandagsrean. En till sonen och en till pappa. Om din pappa har dålig syn är det inte så bra med full HD. Då kanske du ska välja en med lägre upplösning.
Jag har även iPad gen4 med retina. Jämfört med iPad gen4 tycker jag att tab A är bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Neon: Han använder ju en Samsung Galaxy till vardags som mobiltelefon, så han bör ju känna sig hemma när det kommer till OS. Tack för att du gjorde en lista med fördelar iPad 4 släpptes ju för nästan 5år sedan, antog att nya modeller blivit billigare med bättre prestanda.

@Heinkel56:"Om din pappa har dålig syn är det inte så bra med full HD. Då kanske du ska välja en med lägre upplösning." Pappa är långsynt, han brukar vara rätt så slarvig med att sätta på sig glasögonen när han använder iPaden, men vad menar du med en lägre upplösning? Går det inte att förstora text, menyer osv på Android?

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

@Jimmy: Han använder ju en Samsung Galaxy till vardags som mobiltelefon, så han bör ju känna sig hemma när det kommer till OS. Tack för att du gjorde en lista med fördelar iPad 4 släpptes ju för nästan 5år sedan, antog att nya modeller blivit billigare med bättre prestanda.

@Heinkel56:"Om din pappa har dålig syn är det inte så bra med full HD. Då kanske du ska välja en med lägre upplösning." Pappa är långsynt, han brukar vara rätt så slarvig med att sätta på sig glasögonen när han använder iPaden, men vad menar du med en lägre upplösning? Går det inte att förstora text, menyer osv på Android?

Alltid bättre med högre upplösning, ej lägre som någon annan skrev

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Skrivet av TheBodyLotion:

@Heinkel56:"Om din pappa har dålig syn är det inte så bra med full HD. Då kanske du ska välja en med lägre upplösning." Pappa är långsynt, han brukar vara rätt så slarvig med att sätta på sig glasögonen när han använder iPaden, men vad menar du med en lägre upplösning? Går det inte att förstora text, menyer osv på Android?

Jo, det finns ett antal inställningar för textstorlek man kan göra, men det det blir inte 100% bra. Rätt vad det är visas text i för liten storlek, vilket den inte hade gjorts om skärmen haft lägre upplösning. Men om han har en retina-ipad idag som funkar bra för honom så kommer det funka med en Tab A.
Jag vidhåller att det inte alltid är bättre med högre upplösning. Inte så som Android OS funkar i dagsläget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Någon som har provat den? Är det 12000 riktiga mAh?

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av JasonChrist:

seagate expansion desktop harddisk 4 tb rescue edition
990 kr

Närmsta på prisjakt Dustin 1378 kr

247 kr/TB vilket är lägsta priset per TB på Externa och interna 3,5" diskar på prisjakt

Någon som vet om den är något att ha?

Lite jobbigt att den behöver extra strömförsörjning

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.