Permalänk

Där jag, 98 poäng till godo, Kul med en ny kapten, då kan jag ju behålla Neptunen

Permalänk
Permalänk
Medlem

Bara jag som finner Preventive Maintenance den enda bra skillen på första raden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Bara jag som finner Preventive Maintenance den enda bra skillen på första raden?

Dubbla fighters är mitt förstaval för skepp som har dem. Alltid trevligt med ett flyg på vardera sida som siktar torpeder åt en.

Permalänk
SpelClockers

För dom som undrade så ska ubåts buggen ska tydligen vara fixad
http://forum.worldofwarships.eu/index.php?/topic/77021-submar...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Blev precis lika besviken som jag trodde, spelet har blivit alltmer passivt.
DDs som inte cappar utan använder smoke utanför cap och låter mig spotta åt dom.. oberoende om jag är DD/CA eller BB.
BBs som inte åker fram utan gömmer sig bakom berg för att slippa eld/torpeder från rök.
CA skjuter inte lika ofta på DDs då dom blir main target eller så gömmer dom sig bakom berg/ sina egna slagskepp.

Visst invisible fire kan försvinna men se då till att göra något åt passivitet, för nu har det blivit ännu värre, så fort enas lag DDs dör så är det torpedofest.
Det enda positiva är att jag sett fler CV, kan dock bero på att CA försvann och dom har lättare att anfalla BBS samt DDs.

Jag inväntar nu på att BBs skall klaga på rök för det kommer bli värre

Permalänk
Medlem

Varför måste man betala för att göra en klan?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av DaydreamerVlad:

Blev precis lika besviken som jag trodde, spelet har blivit alltmer passivt.
DDs som inte cappar utan använder smoke utanför cap och låter mig spotta åt dom.. oberoende om jag är DD/CA eller BB.
BBs som inte åker fram utan gömmer sig bakom berg för att slippa eld/torpeder från rök.
CA skjuter inte lika ofta på DDs då dom blir main target eller så gömmer dom sig bakom berg/ sina egna slagskepp.

Visst invisible fire kan försvinna men se då till att göra något åt passivitet, för nu har det blivit ännu värre, så fort enas lag DDs dör så är det torpedofest.
Det enda positiva är att jag sett fler CV, kan dock bero på att CA försvann och dom har lättare att anfalla BBS samt DDs.

Jag inväntar nu på att BBs skall klaga på rök för det kommer bli värre

Vann inte en enda match efter 0.6.3 kom ut, spelade 0.6.2 på morgonen med vinst.

Statistiskt irrelevant men körde DD och det var rena skiten.

Som du sa igen DD använder kanoner, alla försöker nu torpa dig istället, leder också till att ens egna Gun boats, typ USN inte använder guns så det stör lägre så nada jävla support.

BB's ska vi inte tala om, första matchen förlorar vi pga BB's sitter lägst bort och skjuter HE, dom kunde inte ens döda en kryssare som rushade dom pga hur mycket dom sög.

Näst match förlorar jag pga en BB, bismark med en kryssare, T8 premium Prinz någonting, dom lemmlade efter mig i min KIEV trots att jag redan tagit en kapp, jag och CV'n dödat deras CV som råkat köra lite för nära vårt lag. Trots uppmaningar från mig at jag inte behöver deras hjälp och att dom måste hjälpa laget så fortsätter dessa idioter lemmlar efter mig hela matchen och ger 0 support till vårt lag som slås över B kappen. Jag har inget i mot support men dessa gjorde igen nytta, nådde inget i kapparna, enda dom gjorde vara att ta två free frags precis innan vi förlorade.
I kiev har jag farten att ta mig runt men dom hade inte det så när dom var i kapp var matchen redan över. Ända dom gjorde var att free fraga 2st T6 BB's lägst ner jag bränt och jagat så båda gick på grund för att försöka få en kap, så dom var inte sugna på annat än ren kill stealing och allmänt fega sig så LÅGT bort från all fara som möjligt.

3:e matchen har jag mer eller mindre glömt men det var samma sak där med BB,s sitter och skjuter på kanten totalt hjärndöda osv och var av noll hjälp så mycket mins jag, DD's kappar inte eller gör något vettigt heller.
Som mer aggressiv spelare är man rökt.

Jag ställde in mig HELT på att inte irritera mig på att det var en ny patch med skit it utan gav det en ärlig chans. Körde som vanligt helt lugnt och fint, gick bra i sig men FY FAN vad TRÅKIGT det var, sedan kom Mass Effect Andromeda i lådan så FUCK YOU WG!

Permalänk
Medlem

Låter stabilt detta.
Wargaming tycker att spelat ska liras på detta sättet då ^^

Permalänk
Medlem

Då jag mest kör min Khaba så lider jag inget av detta. Dock verkar det som att alla andra dd's slutat använda kanonerna helt och hållet. Fan vad man plockar dem snabbt.
0.6.4 lär ju vara en nerf mot röken.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Med risk för att vara en del av problemet så ser jag positivt på den här patchen, jag spelar framför allt BB och det finns inget tråkigare än att äta en miljon kanonkulor från DD som sitter säkert i röken. Jag förstår att det är ett av de enda sätt som USN DD kan göra skada på men det är tråkigt för oss som tar emot skadan.
Det är trots allt ett spel som skall vara roligt för båda delar och det här är en av de delar där spelet omedelbart blir tråkigt, om jag tuffar runt i min bismarck och trycker in mot en av flaggorna med torpedo beats på högsta volym så dyker det plötsligt upp ett rökmoln och någonstans där inne sitter det en eller fler HE-kulsprutor. Om jag försöker ta mig närmare för att spotta med hydro så kan jag räkna med att äta en torped-smörgås, jag kan bara chansa med kanonerna två gånger per minut och chansen att träffa är näst intill obefintlig om ingen lagkamrat spottar åt mig.

Jag hade hoppats att wargaming hade gett DD någonting i utbyte när invisifiring togs bort men detta är i alla fall ett steg i rätt riktning.
Låt hatet komma

Visa signatur

i7 7700k @5ghz - Cryorig A80 - Corsair vengeance LPX 3600mhz 16GB - Gigabyte GA-Z270X-Gaming K5 - Samsung 960 EVO 500GB - Asus GeForce GTX 970 Strix DirectCU II OC

Permalänk
Medlem

Ytterligare en BB klagare. Du har OP klassen ETT! Du har Sonar, du har sekundära från helvetet.

Du säger själv att det är ända sättet DD's kan göra skada, ja hu fan ska dom annars göra skada? Ramma dig?

Hur jävla rolgit tror du DD's har det när vi sitter och gör 500hp per sallva? När det tar 5 minuter att döda EN BB om man har tur med sina pwe pwe kanoner medans du kan döda en DD på en salva och avsluta dom med sekundära på säkra 10km avstånd där inga torpeder når?

Så jävla kul att du har tråkigt då, hur jävla tråkigt tror du inte alla DD's och Crusiers har det? Fan så mycket tråkigare än alla BB förare i alla fall!

Sluta klaga för fan, BB är den enklaste och mest OP klassen i spelet!

BLir så jävla lack på alla dessa BB winers alltså.

TALA OM HUR FAN ANDA KLASSER SKA SKADA DIG DÅ? Eller är det så enkelt att du bara vill flyta runt i dit fort och vara OP och aldrig dö och känna dig elit eller?

För nåt annat kan det inte vara, BB förare borde skämas när dom klagar.

Jag klagar då fan inte när jag kör BB. Finns inget enklare, torpeder är ett icke problem även utan sonar, invisi firing är ett ike problem för bara en idiot som sätter sig i den sitvationen får problem med det, sluta gå solo yolo bara.
Alla BB's har heal, enbart ett par DD's har det. Lite HE spam från en DD är liksom inget problem för en BB då den kan heala ALL HE eld skada. Samma med flodding.

Ända hotet i dag mot en BB är en annan BB.

WG har redan nerfat HE skadan på DE från 3 - 2%, sänkt antalet bränder med 10%, reducerat eldshansen från 7-10%.
Dom har sänkt HE skadan på IJN DD osv osv.

Hur jävla många nerfs ska andra klasser få genomlida medans BB's bar får bufar? BB spelare är så dumma med att dom frågar efter eld nerfs fortfarande och undrar när det ska komma, Ja men synd att dom inte kan läsa patch notice, det kom för typ 2 patcahr sedan, synd att dom inte vet hur man gör en kapten.

Men kan man inte spelet så kör man BB's, they way of least resistance sedan klagar man och ber om nerfs, nerfs som redan införts men ja är det svårt att läsa och lära sig spel mekanikerna så ska ju alla som kan spelet bestraffas istället så idioterna kan fortsätta lemmla vidare på kartkanten med sina BBs.

Googla World of Warships så kommer du se att det står att det är ett spel om "battleships". Yepp 40-80% BB population så är det fan i mig sant.

Permalänk
Medlem

BB förare av idag är gnällspikar. Jag spelar alla klasser och då har man lärt sig hur dd och cruicers tänker och man kan förutse vart de kan komma från.
BB förare idag åker fram till närmsta ö sen börjar de åka fram och bakåt, man får nästan aldrig backup av dem. När jag kör mina BB så ser jag till att följa med och supporta, lägger mig ytterst sällan bakom en ö.
Men nu gnälls det över rök och snart så börjar väl gnällandet över torpeder igen. Snart är DDs utan torpeder och rök men inte ens då är väl BB förare nöjda.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Vägg av skrik, stavningsfel och stora bokstäver.

Ytterligare en BB klagare. Du har OP klassen ET...
1. Jag spelar alla klasser förutom CV men jag föredrar BB, de är roligast.

Du säger själv att det är ända sättet DD's kan gör...
2. Jag säger inte att det är det enda sättet DD's kan jag göra skada på, jag säger att det är ett av de enda sätten. DD's kan fortfarande skjuta utanför rök och nej de går inte sönder varje gång en BB tittar åt deras håll.

TALA OM HUR FAN ANDA KLASSER SKA SKADA D...
3. Som jag skrev så vet jag inte hur wargaming kan göra det bättre, jag vet bara att jag upplever det som en tråkig spelmekanik när jag blir pepprad från rök. Det behövs en förbättring och det tror jag att du också vill ha, hur den än implementeras. Ett altermativ kan vara att DD förblir osynliga i rök men får svårare att nå eller träffa mål utanför röken?

Invisi firing är ett ike problem för bara en idiot som s...
4. Jag och Wargaming håller inte med dig.

Lite HE spam från en DD är liksom inget problem för e...
5. Vi pratar inte om lite HE-spam, när en eller flera DD's sitter i ett rökmoln handlar det om mycket HE-spam.

Ända hotet i dag mot en BB är en annan BB.
6. Nej. BB's är ett större hot än DD, CV, CA. Mot BB's så kan jag vinkla mig för att minska risken för penetrering, jag kan skjuta tillbaka och har mer tid på mig att agera. När en DD slängre HE-salvor från rök, bakom ett berg eller utanför deras detection range så finns det väldigt lite jag kan göra och det här här det slutar vara roligt, när jag inte längre kan påverka vad som händer på skärmen.

Skrivet av Torach:

BB förare av idag är gnällspikar. Jag spelar alla klasser och då har man lärt sig hur dd och cruicers tänker och man kan förutse vart de kan komma från.
BB förare idag åker fram till närmsta ö sen börjar de åka fram och bakåt, man får nästan aldrig backup av dem. När jag kör mina BB så ser jag till att följa med och supporta, lägger mig ytterst sällan bakom en ö.
Men nu gnälls det över rök och snart så börjar väl gnällandet över torpeder igen. Snart är DDs utan torpeder och rök men inte ens då är väl BB förare nöjda.

Jag har spelat sedan CBT och spelade främst IJN DD fram tills att deras torpeder blev värdelösa, jag saknar den tiden.
Nu är BB mest tillfredställande och jag kör fram till närmaste kapp och står bakom en ö och gömmer mig av den enkla anledningen att man dör annars.
Om jag åker rätt in i målområdet och försöker ta över punkten så är jag död på några minuter, varje gång.

Visa signatur

i7 7700k @5ghz - Cryorig A80 - Corsair vengeance LPX 3600mhz 16GB - Gigabyte GA-Z270X-Gaming K5 - Samsung 960 EVO 500GB - Asus GeForce GTX 970 Strix DirectCU II OC

Permalänk
Medlem

@wasdawa:

Har du nånsin hört om balans?
Håller med att JPN blev för hårt nerfade med torpederna men det var mest p g a BB förare som klagade.

Ja jag tycker DDs skall kunna sitta i rök och spamma HE,hur skall dom annars kunna döda BBs.
DDs skall egentligen vara counter till BBs dom skall vara lika effektiva på att döda BBs som BBs är på att döda CA.

Det är inte meningen att enbart du skall tycka det är tillfredsställande utan alla som spelar.

Innan du klagar på rök så rekommenderar jag dig att spela kryssare på t8-10 mot 6-8 BBs och återkom till mig om hur du tycker att CA och DDs är så överlägna o just det..

Annars så borde dom göra som med CVs max 2 BB per match + att dom får hälften av xp/cred men detta fungerar inte då köerna skulle bli för långa samt folk skulle klaga för mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasdawa:

Invisi firing är ett ike problem för bara en idiot som s...
4. Jag och Wargaming håller inte med dig.

Lite HE spam från en DD är liksom inget problem för e...
5. Vi pratar inte om lite HE-spam, när en eller flera DD's sitter i ett rökmoln handlar det om mycket HE-spam.

Ända hotet i dag mot en BB är en annan BB.
6. Nej. BB's är ett större hot än DD, CV, CA. Mot BB's så kan jag vinkla mig för att minska risken för penetrering, jag kan skjuta tillbaka och har mer tid på mig att agera. När en DD slängre HE-salvor från rök, bakom ett berg eller utanför deras detection range så finns det väldigt lite jag kan göra och det här här det slutar vara roligt, när jag inte längre kan påverka vad som händer på skärmen.

Jag har spelat sedan CBT och spelade främst IJN DD fram tills att deras torpeder blev värdelösa, jag saknar den tiden.
Nu är BB mest tillfredställande och jag kör fram till närmaste kapp och står bakom en ö och gömmer mig av den enkla anledningen att man dör annars.
Om jag åker rätt in i målområdet och försöker ta över punkten så är jag död på några minuter, varje gång.

Är ju synd, För invisi fiering uppstår enbart om du och dit lag tillåter det. Det krävs att motståndarlagest DD's och kryssare inte spotas, igen är nära nog. Du som BB förare borde för längesedan då insett att du kört ifrån ditt support och därmed skapat situationen.
Det BB förare inte inser är att DOM skapar problemet, det är inte så att en DD talar om för en BB att köra själv, men vist jag har hittat klumpar med 3st T8 BB's själva, ja skitkula att bränna ner dom och skicka dom till port för dom borde veta bättre.

Så fort dom har någon som spottar så går det inte att skjuta utan att synas.

Och som jag sa, I dag finns det så mycket fire prevention att du kan reducera tiden båten brinner med 50%, ca 35 sek, du kan reducera oddsen men även antalet till 3 bränder. Efter 0.6.0 när nya kaptenskillsen kom så blev en HEAL ungefär dubbelt så effektiv för en BB.

Jag vet för jag kör OCKSÅ BB's, men du hör aldrig mig klaga på hur mycket BB suger, eller att torpeder är störande eller invisi firig, dör jag till det så är det MITT fel för jag skapade situationen, inte någon DD som drog nytta av den.

Alla mina BB's i dag som inte har någon nämnvärd AA, sekundära eller torpeder kör sådan build, med upgrades och flaggor så kan jag ta 2x mer bränder nu för samma mängd heal, även super intendent har blivit redundant på sådana builds.
Bara åka och heal sig numera, eld, torpeder, det är ett litet problem, HE spam om det inte är från 3-4 skepp är inget stort problem, en ensam DD är som en mygga med sitt spam och majoriteten av skadan kan lagas. Bara köra mot närmsta skepp i laget så kan snart inte motståndaren spama HE osynligt mer.
Dom enda som inte fått sig HE spam nerf är BB's, men dom borde få det för stackars kryssarna får ta HE spam från BB's, alla krysare har inte heal så brinner dom ner till dom där 32% chance of fire.
Men antar att BB's ska får späma sin satans HE som startar eldar hela tiden, det är ett riktigt problem för många ryssar kaptener i dag men det adresseras inte.

Bara synd att du som många inte lärt sig det. BB's som brinner upp till DD HE är ett resultat av att dom pushar utan support.

Jo jag spelade sedan OBT, IJN DD och IJN BB, spelar DD och BB 50/50 men BB's är alldeles för OP numera.

Just pga att jag spelar BB's lika mycket som DD's, många polare kör kryssare och jag själv vet hur svåra dom kan vara så avskyr jag BB förare som klagar.
BB's är ENKLASTE klassen punk!
Störst kanoner som kan radera ALLT på en salva, du har mest pansar, du är i princip lika snabb som kryssare och vissa DD's numera, du har heal, sonar och AA, i vissa fall radar. Kraftfulla sekundära och torpeder är vanligt förekommande.
BB's får mer leksaker varje patch medan alla andra nerfas sönder och samman.

Så vad MER ska du som BB ha?

Men det är uppenbart att det inte är frågan om att ta skada eller dö utan "irritationen" du och många lider av, irritationen att någon kan repa din lack precis som dom kunde med torpder.

BB's har alltid haft högst detection range, DD's raka motsatsen.
Det verkar vara en hemlighet för BB förare att man byter visheten om att kunna se fiender först mot att ha pansar och heal för att kunna hantera skadan denna fördel ger andra klassar.
Däremot har inte andra klassar pannas i nära samma grad, och inte heal heller.

Vad BB spelare är rädda för är dom osynliga farorna, men tyvärr förstår inte BB förare att pansar och healen är där för just det, många tror den är där primärt för högre detection men bieffekten detta har är just att köra BB's innebär att man måste anta att faror finns där ute, man kan inte vänta på att farorna ska synas för då är det försent.
Tyvärr förstår sig inte dom flesta på den psykologin och WG försöker nu bota det genom att ge BB's samma fördelar som andra klasser, se allt där ute och ta bort ovissheten. Ovisheten är det som gör att BB förare irrationellt känner sig sårbara fast dom är totalt jävla OP i sina båtar.

Men visst ge Kryssare och Destroyers Heal så kanske det hade varit lite mer rättvist att ta bort invisi firing.

Tyvärr är spelet redan förstört och dom kan inte rulla tillbaks 6-12 månader, eller kan å kan men vilket jobb. WG har totalt tappat vision för vad spelet ska vara, fansen vet därmed inte heller vad spelet ska bli. Bara en enda stor fail alltihop och det roliga kommer ta slut, frågan är bara hur läge spelarbasen är stor nog att spektaklet kan fortsätta.

Så läge dom inte sparkar sin huvud developer så kommer ingen förbättring att ske för han är tyvärr en ren idiot.

Permalänk

Ahh. Kändes skönt

Permalänk

Som svar på diskussionen ovan.

Invisible fire var en helt efterbliven mekanik i spelet och riktigt bra att de tog bort det. Finns absolut inget som försvarar att en båt ska kunna köra efter en annan och bara pumpa HE utan att bli upptäckt och utan konsekvens, sjuka va att folk ofta var helt stolta och lyriska över att ha gjort +200k i skada och majoriteten av den skadan gjorde det oupptäckta.... "skill"

Folk som whinear över detta är folk som utnyttjat detta till det yttersta, jag har inga problem med det alls och jag spelar ALLA klasser (förutom cv). Det är bara att gilla läget

Tycker dock hinder i spelet ska fungera som det gör, ligger en båt bakom/i rök eller bakom klippor och kan skjuta ska inte båten bli upptäckt, detta ger iaf mottagande båten ett VAL, "åk ifrån röken" eller "åk ifrån berget", detta alternativ fanns inte på kartan förut när man blev förföljd av en båt på böljan blå som bara pumpade ut HE och satte eld på en konstant helt osynligt

Permalänk
Medlem

@Norrbotten:

Har inget emot att stealth fire mekanismen tagits bort, det vi har problem med att det inte finns balansering i spelet.
Jag hade inget problem med stealth fire som BB då jag använder concelment på mina slagskepp.

Det som stör oss är att både DD och CA har problem att döda BBs, lösningen finns= begränsa BB exp/credits samt max 2 per match.

Du kan som BB döda en CA på under 13s från 20km, du kan inte döda en BB på 13s ens med torpeder, vilket kräver att du kommer nära + har tur att du träffar med tillräckligt många samt att BB inte svänger att saktar ned....
Kanske skall man ge kryssare raketer som gör torpedskada(20k) för att jämna ut det? Neh just det BBs är för tillfället obalanserade och som CA kan du inte göra så mycket emot dom. Även om du skall bränna ned dom så tar detta minst 2min. Jag tycker detta är fel (ironi) och skall whinna likväl BB förare för man kan inte göra något.

Vilken skills det krävs av BBs att skjuta sina kanoner/sekundära, ta 0 till 2k skada när man lägger front till.
Dom flesta BB förare på högre tiers håller sig undan från CAP, lägger sig bakom bergen och spottar inget hjälper inte till vid cap och campar hela matchen.
Skall det vara sten sax påse så måste DDs kunna slå ut BBs på samma sätt som BB slår ut CA, annars kan du ta bort både CA och DDs helt och hållet från spelet och lägga 6st CV i varje lag.
Spela gärna OCEAN med CA mot 6- 8st BBs på t8-t10, vill gärna se om du tycker det är jämnt speciellt efter att DDS är borta från matchen.

Krävs verkligen skills!
Om alla skulle vare lika starka så borde du kunna få konstant likvärdiga siffror med DD samt CA som du får på BBs.

Permalänk
Medlem

Nu är ju inte problemet att folk som regel använder invisi fire.

Problemet är mekaniken som tillåter det totalt fuckar upp spelet för alla andra när den togs bort.

Nu får alla CC/DD högre Bloom medans BB's får lägre Bloom.

För dom som inte vet vad bloom är så är det radien du syns när du skjuter, den var innan baserad på kanonernas kaliber och andra faktorer men är nu s samma som din maximala räckvidd.
Detta leder till att man syns i 20 sekunder om du blir spottad av ett annat skepp än skeppet du just sänkte.

Med andra ord, alla som tidigare kunde bli oupptäckta när dom sänkte ett skepp i en duel, tex DD VS DD i en kapp blir nu med största sannolikhet spottade permanent i 20 sekunder istället för att direkt bli osynliga.
Med andra ord igen DD eller kryssar vill riskera en knife fight då det bestraffar segraren med.

Lite uträkningar visar ju att DD's har runt 40%+ större bloom nu sett till area för dom som hade hyfsat sthealt innan, vilket avsevärt ökar oddsen att bli perma spottad.

Även Wargaming vet om detta, oavset hur retarded octavian är så vet han om det, han ser det även som ett problem och han anser att borttagningen av invisi fiering främst drabbar majoriteten som inte använder invisi fiering men som använder det för att tex vinna ett brawl och direkt bli oupptäckta.

@Norrbotten
Jag rekommenderar intervju med octavian för dig.

Borttagningen av invisi fiering straffar ALLA som inte är totala potatisar som kör Kryssare eller Destroyers, det är en REN och skär buff till BB's för dom har nu en Bloom mindre än tidigare då BB's historiskt hade en bloom mycket större än dess räckvidd.

Folk som klagar klagar inte för att dom vill skjuta på öppet hav oupptäckta, dom klagar för dom vill kunna slåss om kappar, brawla och inte bli bestraffade om dom kommer segrande ur det bara för vart enda jävla BB som kampar ska spama sönder dom i 20 sekunder och skicka dom tillbaks till port. Itne så att BB's kräver mest skill is spelet just nu inte.

Det är därför vi ser passivt spelande nu, alla antigen dom förstår mekaniken eller inte har insett att dom blir bestraffade.

Men som sagt detta är en primär Buff till BB's för det var den enda klassen med uteslutet högre bloom än räckvidd därmed nyttjade dom inte mekaniken tidigare och saknar den inte, alla andra klasser nyttjade den och blir nu bestraffade.
BB's syns nu inte lägre än vad dom kan skjuta, det går med andra ord att göra ganska sneaky BB's om man skippar allt var range uppgraderingar heter och har bra concelment.

Men tyvärr förstår väldigt få innebörden av att invisi fiering försvann. Jag ska fortsätta bränna gnälliga BB's i ryska DD's bara för att göra livet surt för dom.

Invisi firing är dessutom inte speciellt svårt att undvika. Bara se till att ha lite support och inte köra själv hela tiden.
Jag har aldrig förstått hur det kan anses vara ett så stort problem, jag råkar kanske ut för det ett par gånger i veckan om jag spelar 50 matcher i veckan och normalt sett kanske det kostar en en heal eller två. Det är rent psykologisk krigföring inget annat, tydligen fungerar det på vissa spelare också.
Det är sällan man dör till det, det krävs extrema omständigheter.

Lösningen är så dåligt implementerad att WG själva vet om det och påstår sig jobba på problemet.

Permalänk

Så kontentan av er bådas inlägg är att spelet helt är individuellt och som kryssare eller jagare kräver ni att kunna döda en bb 1vs1.
Problemet är att spelet bygger på lagspel, förhoppningsvis kanske alla förstår att de behövs för att göra en bra match, kryssare till understöd och jaga dd's, dd's att skjuta torpeder mm för att ändra framrycknings riktning. osv osv.

Sen kan man diskutera huruvida spelarbasen förstår att det ska vara ett lagspel. men inte mycket att göra åt då majoriteten av befolkningen är underbegåvade och på gränsen till retarderade.
Här kanske WG borde försöka få fram det mer, men vill ändå tro att denna ändring är åt rätt håll att få alla förstå man är ett lag och att man hjälper varandra.

Tycker det är mycket "jag jag jag". Aja pallar inte ens argumentera, som konsument har ni de bästa verktyget ifall spelet suger, sluta spela? Jag har iaf kul när jag kör oavsett skepp

Permalänk
Medlem

@Norrbotten:

Tack att du håller med en kryssare eller jagare kan inte döda en bb 1 vs 1.
Då det finns alltför många BB på högre tier så borde dom begränsas annars kan dom ta bort att max 1 CV per lag och låta alla CV komma in. Dom borde göra som dom gjort mot CV och ger dom mindre exp/credits.

Ok så du har kul oavsett skepp, då vill jag att du slutar spela BBs och kör enbart CA på högre tier.( Vänta varför skall du bestämma vad jag skall spela! , jag, jag, jag tycker om att spela min BB!)

Ja och din förklaring blir tycker du inte om det så behöver du inte spela, jag spelar faktiskt alla klasser även CV men behöver inte tycka att det är ok med en klass är bättre än den andra.
Har du provat andra online spel som har lite mer balans och man kan använda olika taktik för att slå den andra?

Mitt resonemang är gör spelet spelbart för alla klasser och lyssna inte på BB förare som redan har dom bästa skeppen.
Skulle dom ha lyssnat på DDs så skulle dom aldrig nerfat japanska linjen och det skulle funnits wall of torps på samma sätt som förr och ingen radar eller sonar på BBs.

Permalänk
Medlem

Min bästa match någonsin! Fick precis allt rätt, torpeder på rätt ställen och allt. Var fan i mig på håret, i 2 minuter jagade dom mig solo hade en pixel HP kvar i slutet, fick heal när det var 14 sekunder kvar, blev träffad 4 gånger och åkte ner på en pixel varje gång innan timern tog slut. Närmare än så går det inte att komma en förlust.

Tom motståndarna tackade för bra match även om dom gjorde livet extremt surt för mig in i det sista.
Dom trodde nog segern var deras.
Får tacka Daydremerr för tipset att sätta röven till med Khaba, räddade mig minst sagt.

Kan säga att jag skakade av adrenalin så hårt det sissta att jag fan fick släppa kontrollerna för jag trodde nästan jag skulle få hjärtatack, en pixel HP kvar och igen Heal, bara vänta på klockan med 4 sekunder kvar, jävligt dryga 4 sekunder men dom fick inte in dödsstöten som tur var

Permalänk
Medlem

@pa1983:
Väldigt bra jobbat.
Fin fin match

Permalänk
Medlem

Yes! Dom har boostat japanska kryssare. Mogami får 31.6s (med expert markman) på 155 mm vilket är slöare än dom flesta BB men mycket bättre än 45s(m expert) som den hade förr.
Förstod aldrig hur dom tänkte, ja vi tar bort boosten för 155mm kanonerna behåller dom precis som dom är på Kutuzov men tar bort från räckvid/omladdning och rotation på Mogami.
Det är såna små ändringar som behövs göras, CA skall inte bli för starka men skall vara roligare att spela och man skall inte behöva visa bredsida varje gång man skjuter.
Tror shima också fick 2 sec bättre turret rotation från 25.7 till 23.6 vilket också kommer göra mycket!

Tyvärr verkar dom boosta den italienska kryssare alldeles för mycket.

Permalänk
Medlem

Samt detta för Khaba från testservern:

"Khabarovsk: Basic rudder shift time decreased from 6.1 s to 11.1 s"

Nåja, var länge sedan jag körde den ändå, har ju fullt upp att grinda om Udaloi från början sedan de nollställde den och "snodde" mina 160k XP.

Permalänk
Skrivet av DaydreamerVlad:

@Norrbotten:

Tack att du håller med en kryssare eller jagare kan inte döda en bb 1 vs 1.
Då det finns alltför många BB på högre tier så borde dom begränsas annars kan dom ta bort att max 1 CV per lag och låta alla CV komma in. Dom borde göra som dom gjort mot CV och ger dom mindre exp/credits.

Ok så du har kul oavsett skepp, då vill jag att du slutar spela BBs och kör enbart CA på högre tier.( Vänta varför skall du bestämma vad jag skall spela! , jag, jag, jag tycker om att spela min BB!)

Ja och din förklaring blir tycker du inte om det så behöver du inte spela, jag spelar faktiskt alla klasser även CV men behöver inte tycka att det är ok med en klass är bättre än den andra.
Har du provat andra online spel som har lite mer balans och man kan använda olika taktik för att slå den andra?

Mitt resonemang är gör spelet spelbart för alla klasser och lyssna inte på BB förare som redan har dom bästa skeppen.
Skulle dom ha lyssnat på DDs så skulle dom aldrig nerfat japanska linjen och det skulle funnits wall of torps på samma sätt som förr och ingen radar eller sonar på BBs.

Men jag fattar inte riktigt vad du fått ifrån att jag enbart kör bb's. Jag har kurfursten och montanan enbart, dessa spelar jag nån match med för att få dagens bonus (alternativt om jag och kantvals är inne och tokröjer med bbs och pushar hård, antingen blir man gibbad direkt själv eller så levererar man satan), jag kör mina cruisers lika mycket. Tittar jag på mina siffror så jag jag stort sett samma antal matcher spelad i cruiser som battleship

jag har aldrig ens reflekterat eller ens krävt att det ska vara jämt mot en bb oavsett skepp, så det är väl där vår fundamentala skillnad ligger. jag ser mer att en bb ska kunna krossa en cruiser relativt lätt, lika så som en cruiser ska krossa en dd eller cv's plan lika lätt. alla farkoster i spelet har styrkor och en akilleshäl, det bör vara lagets strategi att utnyttja dessa på bästa sätt.

Så summa summarum, jag ser spelet som schack, drottningen är kraftfull men har svagheter, alla pjäser behövs, vissa är vid första anblick helt värdelösa jämfört med damen men rätt spelat oerhört kraftfulla.

Skrivet av DaydreamerVlad:

Tror shima också fick 2 sec bättre turret rotation från 25.7 till 23.6 vilket också kommer göra mycket!

Tyvärr verkar dom boosta den italienska kryssare alldeles för mycket.

Märklig buff, de borde fixa torpederna istället, japanarna ska vara bästa torpedbåtarna men ändå så är gearings torpeder bättre..

Permalänk
Medlem

@Norrbotten:

Förlåt för wall of text du kan läsa enbart sista meningen.
Det jag försöker säga är att spelet har blivit mer passivt, kryssarens roll som du säger att jaga DD fungerar inte då dom så fort öppnar eld så blir dom main target för bbs. DDs kan spotta dig för andra så du behöver inte ens skjuta.
Jag vet att du spelar kryssare, du grindade Des Moines och nu Minitaur och skrev spelar allt utom CV....
Jag har aldrig klagat på hur du spelar(tvärtom tycker jag du spelar bra)... dock på BB spelare som går efter varandra , campar(skjuter på 20km+) och gömmer sig bakom berg hela matchen.

Om du inte har rök nu eller gömmer dig bakom öar så är det svårt att spela kryssare visst man kan undvika att spela dom helt o hållet som du själv säger. Jag använder själv Minitaur och tycker man känner sig OP(dock blir den lätt raderad när den blir synlig av radar,dvs har nackdelar) blir den nerfad = inga problem men det skall inte vara p g a BBs som klagar då den är lika farlig mot kryssare och DDs.
DDs har också fått det svårare då dom blir upptäckta i alltför många sek efter dom har duellerat med varandra.

Jag håller med ditt resonemang en BB skall kunna krossa en kryssare lätt, en kryssare skall kunna döda en DD lätt men där tar det stop.. nästa steg = en DD skall kunna krossa en BB lätt. Spelet är inte realistiskt utan det skall vara ett spel dvs balanserad annars kan du ta 4-6st CV i spelet också för det var inget konstigt. BBs slogs ut av CVs då dom var alltför stora och dyra(både bygga och drift) och "enkla" mål åt CV, kan med säkerhet säga att det byggdes fler DDs än BBs.

Vad bra att du håller med då och använder dig utav schack då det är enligt dig lagspel som för tillfället är obefintligt i WoWs, vi kan använda samma princip.
BB= drottning, CA = häst och DD= löpare med ditt resonemang är det helt ok att det finns 6 st BBs(drottningar) , 2 hästar samt 4 löpare.
Då undrar jag hur många som väljer drottningar framför häst eller löpare.

Min lösning = Ta bort exp/credits earn och max 2 BB per lag, men detta kommer aldrig hända då dom allra flesta betalande spelarna på högre tier spelar BBs som main.
Jag förstår inte hellre varför en shima som är ett litet skepp skall vara dyrare att köra en grosse kurfurst.

Varför spelar dom flesta BBs= inte lika svårt(kan göra misstag) och gör mycket skada(exp/credits), du har bland det bästa AA/torpedbälte och når längst, kan ha stealth som är jämförbart med CA.

Jag vill inte nerfa BBs utan boosta kryssare/DDs tills dom blir balanserade det kan räcka med t ex lite snabbare tornrotation på Mogami 45 till 31 hjälpte mycket, lite bättre stealth(200m) på Shimas torpeder, 5k mer HP på ZAO,lite bättre båge på Des moines, Gearing syns enbart 16s efter dom avfyrat skott osv.

Om du verkligen tycker spelet är balanserat = fine du får tycka det jag behöver inte hålla med dig.

Permalänk
Medlem

Orkar inte skriva massa då jag skriver som skit.
Men jag håller med @DaydreamerVlad i vad han säger på alla punkter så kan bara instämma där.