Fick ny router, laggar i spel med bra ping?

Permalänk
Avstängd

Fick ny router, laggar i spel med bra ping?

Hej, jag skaffade precis 100/100 hos bredbandsbolaget, hade en gammal Telia router jag körde medans dom skickade den andra, då hade jag bra ping och inge lagg med wifi och nu fick jag min nya router som e en uppgraderad version som telia routern en : Technicolor TG799vacXTREAM

Någon som har någon aning varför jag laggar trots jag har 15ms i cs?

Permalänk
Medlem

startat om allt hemma så du inte har en ip konflikt?

Permalänk

Varför låter du dem skicka ut grattis routrar som är skit dåliga? Köp en riktig router istället.

Visa signatur

Gaming:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 7950X3D]-[G.Skill TridentZ 6000Mhz 32GB]-[MSI Suprimx RTX 4090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Lian Li O11]:.
Server:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[40TB WD Re + 500GB Curcial MX100]:.

Permalänk

kolla ifall du kan aktivera game mode i ditt konto hos bredbandsbolaget. Kolla även alla brandväggar så rätt portar är öppna. Har haft liknande problem med 250/250 fiber typ 5-15 ping

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thebelfry:

kolla ifall du kan aktivera game mode i ditt konto hos bredbandsbolaget. Kolla även alla brandväggar så rätt portar är öppna. Har haft liknande problem med 250/250 fiber typ 5-15 ping

På routern eller ringa till BBB?

Permalänk
Skrivet av baxee:

På routern eller ringa till BBB?

Som jag skrev: På ditt konto hos BBB.

Permalänk
Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Avstängd

Antar de är bara att ringa, mitt ADSL på Telia 24/1 fungerade bättre än bredbandbolagets 100/100

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Samma här, hade dock Comhem och inte Telia