Permalänk

SmokePing levererar

Såhär beter sig uppkopplingen under natten.

Permalänk
Medlem

Om Bredband2 inte vill vara behjälpliga att får ordning på bredbandet så är det anledning att häva avtalet. Men försök att få hjälp via telekomradgivarna.se , ingår dom där så kan de trycka på en del. Men har svårt att förstå att du överhuvud taget ska behöva betala för en anslutning som bara går några sekunder i timmen. Om inte telekområdgivarna kan trycka på så gå via konsumentverket eller ARN.se, de tar inte upp alla fall men en del. Funderar själv på att avsluta mitt abonnemang hos bredband2, de är ju rena musslor och bedragare. Deras villkor kan man undra över, de verkar mer intresserad av att ta in pengar än att leverera bra tjänster.
Sen finns kommunens konsumentvägledare som kan ge en del råd om hur man kan göra.

Permalänk
Medlem

@roosterx: samma här, bara smutskastning av IP-only från Telia försäljaren vid dörren.

Betalar 15.6k efter rot till IP only

Permalänk
Medlem

Få skriver som inte har några problem, men efter läst denna tråd kan man få uppfattningen att IP-only inte gör ett bra jobb. Vill därför skriva om mina erfarenheter.
Fick IP-only september 2015, 16k efter rot, detta i Osby, norra Skåne. De gjorde allt grävjobb, och installerade allt i källaren där jag ville ha det. Valde sedan Bahnhof, som jag skrivit om i en annan tråd om Bahnhof, men leverade inte ett bra nät IMHO, sa därför upp det efter några månader, kunde göra det iom att jag inte bundit mig, ville verkligen prova först. Valde därför efter detta Ownit, som jag också fick problem med efter några månader. Felanmälde en fredag, på lördagmorgon ringer de tillbaka och ber mig verifiera att IP-only löst problemet i stadsnätet, vilket de hade. Med andra ord snabb respons, och snabb service, och bra kommunikation. Nätet har vid ett fåtal tillfällen gått ner ett par minuter, men inget jag kan klaga på. Supernöjd, har dessutom fått behålla mina IPn, fem stycken, under snart 1.5år, vilket jag är tacksam för.

Bjornhallberg, det är inte helt otroligt att felet beror på Bredband2. Min bror i Halmstad, med hitnet som stadsnät, kan skriva under på alla de fel du upplever, inklusive värdelös support. Hade jag varit som dig hade jag provat en annan leverantör..

Permalänk
Medlem

IPOnly är berättigad mycket kritik men inte på installation i vårat fall.
I våran bostadsrätt på ~20 villor har själva jobbet gått otroligt smidigt med bra support från entreprenörer och IPOnly.

IPOnly levererar svartfiber vilket betyder att det initiala ansvaret för innehållet i fibern ligger på din leverantör.
I mitt fall Bahnhof, och jag är mer än nöjd med den support vi haft från dom. Andra i föreningen har varierande upplevelser från "lågpris" alternativ.

Det sker just nu en massiv utrullning av fiber och Telia har bettet sig klumpigt och oprofessionellt i avvecklingen av fullt fungerande ADSL och medföljande "erbjudanden" om fiber till enbart tätorter. IPOnly har nu snart levererat fiber till varenda kojja i skogen som blev utan internet efter att Telia klippte kopparen hos oss.

Jag rekommenderar IPOnly för fiber på landsbyggden

Permalänk

Fick idag ett brev från IP only, och det var så himla märkligt utformat att jag trodde det var en scam Till att börja med skriver de "Inom kort installerar vi flera bostadsrättsföreningar i ert kvarter med ett öppet fibernät." Vilket får det att låta som att de installerar bostadsrättsföreningar och inte fibernät, och läser man det som fibernät är det fortfarande konstigt, för hela området jag bor i är i princip en enda stor förening, finns inte "flera" här, speciellt inte i vårat kvarter.

Våran förening har dessutom haft fiber indraget till alla lägenheter sen många år tillbaka, och gjorde för bara några månader sen ett nytt 5 års avtal med Ownit, vilket det känns som ett seriöst företag hade kollat upp innan, och priset de erbjuder är dessutom högre än vad vi nu får för samma hastighet inkluderat i hyran.

Och längst ner på brevet har de valt att printa upp loggorna till de flesta, om inte alla, Sveriges bredbandsoperatörer av någon anledning, däribland Ownit, vår nuvarande leverantör. Kändes verkligen som ett scam-företag som bara printar upp loggorna av etablerade företag i hopp om att någon ska tänka "Är alla de här med så kan det ju inte vara något konstigt".

Blev kort sagt väldigt förvånad när jag insåg att IP only var ett någorlunda seriöst företag, och inte bara färdiga mallar för scambrev där de bara ändrar namn och adress.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Och längst ner på brevet har de valt att printa upp loggorna till de flesta, om inte alla, Sveriges bredbandsoperatörer av någon anledning, däribland Ownit, vår nuvarande leverantör.

IP-Only har nästan alla Sveriges tjänsteleverantörer av bredband i sitt nät. Alla loggorna på leverantörer som finns i brevet går att välja som kund...

Är väl egentligen bara Telia som är den största aktören som fortfarande saknas.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Afrasbaba:

IP-Only har nästan alla Sveriges tjänsteleverantörer av bredband i sitt nät. Alla loggorna på leverantörer som finns i brevet går att välja som kund...

Är väl egentligen bara Telia som är den största aktören som fortfarande saknas.

Men uttrycket "Inom kort installerar vi flera bostadsrättsföreningar i ert kvarter med ett öppet fibernät." gör ju att man undrar om den som skrev det ens har genomgått grundskolan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Afrasbaba:

IP-Only har nästan alla Sveriges tjänsteleverantörer av bredband i sitt nät. Alla loggorna på leverantörer som finns i brevet går att välja som kund...

Är väl egentligen bara Telia som är den största aktören som fortfarande saknas.

Jo, antog det, men med så kass kvalité på utskriften, konstiga meningar som dessutom är lögner, ingen koll på att våran förening inte alls är ute efter nytt fiber gjorde som en helhet att det verkligen bara kändes som en scam. Att printa upp välkända företags loggor utan att ens omnämna vad loggorna gör där är ju ett klassiskt sätt för scammers att försöka inge en känsla av trygghet.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |