Efter att jag bytt till en usb-n66 så kommer jag inte åt webbsidan på min rt-n66u

Permalänk
Medlem

Efter att jag bytt till en usb-n66 så kommer jag inte åt webbsidan på min rt-n66u

Har nyss installerat min nyinköpta usb-adapter Asus usb-n66 på min dator. Kör en Asus rt-n66u så dessa två enheter ska ju passa ihop. Kommer åt nätet osv men så fort jag ska logga in på min router så blir det stopp. Får upp ett meddelande som säger så här:

Inställningar har uppdaterats. Webbsida kommer nu att uppdateras.
Ändringar har gjorts på IP-adress eller portnummer. Du kommer nu att kopplas ifrån från RT-N66U.
För åtkomst till inställningar för RT-N66U, återanslut det trådlösa nätverket och använd den uppdaterade IP-adressen och portnumret.
Hur ska jag göra för att komma åt routerns webbsida? Har startat om datorn och återanslutit till nätverket men kommer inte in!

Visa signatur

helgonet

"All around the watchtower"

Permalänk

Kolla denna länk
http://forums.smallnetbuilder.com/showthread.php?t=13346
Där står det precis vad det handlar om!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idleworks:

Kolla denna länk
http://forums.smallnetbuilder.com/showthread.php?t=13346
Där står det precis vad det handlar om!

Det hjälpte inte mig. Visserligen samma problem men mitt uppstod då jag bytte ut min D-link usb-adapter till en Asus usb-n66 adapter sen dess kommer jag inte åt min routers webbsida. Försökte ändå att applicera deras lösning och då försvann meddelandet men då kommer ett annat meddelande som lyder så här:

Anslutningen avbröts
Anslutningen till servern bröts under hämtningen av sidan.

Platsen kan tillfälligt vara nere eller upptagen. Försök igen om en stund.
Om du inte kan öppna någon sida alls, kontrollera datorns nätverksanslutning.
Om datorn eller nätverket skyddas av en brandvägg eller proxy, kontrollera att Firefox har tillstånd att ansluta till webben.

Så jag vet inte hur jag ska lösa detta. Tänkte slippa att återställa routern till fabriksinställningarna, är ju ett enormt jobb att ställa allt igen. Om det nu hjälper, för vissa har det gjort det tydligen. Nånting har hänt frågan är bara vad?

Update: Gjorde en fabriksåterställning och nu fungerar det igen!

Visa signatur

helgonet

"All around the watchtower"

Permalänk
Medlem

Gammal tråd, men altid bra med extra info om problemet och vad som kan orsaka det

För mig var det Authentication Type under System som strulade till det. Valde jag HTTPS och försökte komma åt sidan via Firefox så gick det inte. Jag fick bara upp sidan med det där meddelandet som nämns i tråden. I IE fungerar det dock utan problem. Så det får väl bli att köra utan HTTPS...

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Och nu är tråden ännu äldre.
Får tacka för tipset att byta webläsare! Det ledde mig in på rätt spår.

För mig kom samma fel efter att jag uppdaterat till senaste firmware 3.04 på en RT-AC68U.
Jag brukade använda mig av Firefox, och vid anslutning med HTTPS, valt att spara certifikatet eftersom det var betrodd källa.
Att använda HTTP istället för HTTPS var inget alternativ då vi behöver åtkomst till den externt.

Plockade bort certifikatet och läste upp det igen, sedan fungerade det.

Ta bort i (firefox)
---------------------------
Inställningar -> Avancerat -> Certifikat -> Visa Certifikat -> Servrar -> Markera "IP-nr till din router" -> Ta bort.

Lägg till (firefox)
---------------------------
Inställningar -> Avancerat -> Certifikat -> Visa Certifikat -> Servrar -> Lägg till undantag -> Adress: "IP:port" -> Hämta certifikat -> Bekräfta säkerhetsundantag.