BF4 - starta från Origin och ha minimap på andraskärm

Permalänk
Medlem

BF4 - starta från Origin och ha minimap på andraskärm

Fram till idag har jag startat BF4 från en genväg på skrivbordet som drar igång ett webläsarfönster där jag väljer server. Från idag verkar det som om jag behöver starta från en serverbrowser i originklienten. Tidigare har jag haft webläsarfönstret öppet på min andraskärm och där visat battlescreen - dvs minimap. Men hur gör jag nu för att ha minimappen öppen på andraskärmen?

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem

Du har missat den nya uppdateringen där detta är standard. Jag väntar spänt på att dom ska lösa det problemet du beskriver.

//edit det har stått med stora bokstäver ovanför battlescreen att dom håller på att rulla ut det här

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Du har missat den nya uppdateringen där detta är standard. Jag väntar spänt på att dom ska lösa det problemet du beskriver.

//edit det har stått med stora bokstäver ovanför battlescreen att dom håller på att rulla ut det här

Jo, jag har sett det. Men har ingen lösning på problemet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

Jo, jag har sett det. Men har ingen lösning på problemet.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, det kommer... (eller?) just nu sitter jag och laddar om allt för första gången sedan beta. J***vla skituppdatering som tvingade (iaf mig) till en ominstallation. Jag har ett extra öga på precis det här så om jag hittar något ska du få reda på hur man gör!

//naval strike snart klart! bara 4.19gb!!!

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Jag har inte hittat ett sätt att få upp Battle screen efter uppdateringen. Man kan fortfarande klicka på Battle screen om man spelar och går in på Battlelog men för mig står den bara och laddar för att sedan visa ett felmeddelande.

Permalänk
Medlem

Jag testade nu på en random rush-server och fick inte upp det automatiskt, däremot gjorde jag som @milo_ skriver och då fick iaf inte jag felmeddelande utan fick upp en battlescreen "som vanligt". Återkommer om jag stöter på något annat.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Nej, det kommer... (eller?) just nu sitter jag och laddar om allt för första gången sedan beta. J***vla skituppdatering som tvingade (iaf mig) till en ominstallation. Jag har ett extra öga på precis det här så om jag hittar något ska du få reda på hur man gör!

//naval strike snart klart! bara 4.19gb!!!

Jag slapp ladda ner allt igen genom att sätta installationsplatsen till samma som tidigare.

Edit: har längtat något otroligt till denna uppdateringen, har knappt gått att spela BF4 då spelet inte startar ordentligt från battlelog. Misstänker att det är originwebhelper som krånglat.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10