Vilken beg i7 CPU ger mest krut för pengarna?

Permalänk
Medlem

Vilken beg i7 CPU ger mest krut för pengarna?

Hej
Funderar på att köpa ett beg set med moderkort, CPU och ev minne.
Den kommer användas lite som arbetsstation men kör med med laptop i soffan idag men tanken är att köra lite teamviewer till den för saker som kräver mera kraft tex till komprimering med handbrake, och uppackning av filer mm. Ev kanske kan bli server med riktig raid om jag behöver mera fart än med unraid.
Vet inte hur mkt jag kommer använda den så lågt pris är bra.
Gärna strömsnål vid idle.
Vilken gen och modell tycker ni? Vad kan vara rimliga priser?
Gärna en eller helst 2 slots för m.2 med NVMe stöd för raid 0 på moderkortet (med daglig backup så klart)
Tar även emot tips på billigt grafikkort med många utgångar då jag köpt 3 beg 23" skärmar som bla har displayport och dvi.
Fantiserar om att kanske köra 4 skärmar bara för att =D Bara att köpa det billigaste (fläktfria?) med dessa utgångar då jag inte spelar alls?
Nu är rasten på jobbet slut men hoppas ni hängde med på vad jag är ute efter
/Magnus

Permalänk
Medlem

i7 3930k och i7 4930k

6 cores till billig peng beggat.

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korgan:

i7 3930k och i7 4930k

6 cores till billig peng beggat.

Hittar inte så många till salu. Bara dessa. Dock kunde han tänka sig att skicka men då det är kompletta burkar blir nog frakten hög.
I7 3930k 64Gb http://www.blocket.se/vi/71212272.htm

Men får hålla utkik nu när folk kanske byter till ryzen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@PiZZaMaN:

vet att jag är sent på det men jag har en x79 setup med 3930k och 16 gb corsair dominator ram. Vet ej vad värdet är dock?

Visa signatur

Lian Li PC-011 | Corsair HX1000i | Asus Strix X99 Gaming Rog | Intel Core i7 6850K | Corsair 32GB DDR4 Vengeance | Samsung 960 EVO 500GB | ASUS GeForce GTX 1080 Ti STRIX GAMING | Custom Vattenloop