Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mathrohas:

Varje gång jag ser en katt i kartong tänker jag på denna video
https://www.youtube.com/watch?v=J11uu8L8FTY

Har inte sett den videon förut, helt lysande. Börjar fundera på om vi som mänskligt släkte missat någon betydelse av kartonger som högre väsen

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Hedersmedlem

@Bascule666: Jag har alltid varit djupt imponerad av wellpapp, ända sedan barnsben, och om jag växt upp i annan miljö så hade jag antagligen jobbat med kraftpapper istället för datorer. Wellpapp, dess konstruktion och vad man kan göra av det går in på min topp 10 lista över mänskliga bedrifter. Utan wellpapp stannar samhället... för både katter och människor.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

@Bascule666:
Jag tycker den där videon är helt klockren.

Men någonting som kan påverka dock är att dessa kattdjur är instängda och vana vid människor.

Jag kulle vilja veta hur vilda stora kattdjur reagerar på kartonger.
Är det materialet i kartongen? Lukten?
Är det formen?
Eller en kombination av dessa som gör att de flesta katter är tokiga i kartong.

Mina två katter är även de helt tokiga i kartonger, även plastpåsar men det är en annan historia.

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem

Trötta kissar idag, mycket brottning och spring i natt....

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mathrohas:

@Bascule666:
Jag tycker den där videon är helt klockren.

Men någonting som kan påverka dock är att dessa kattdjur är instängda och vana vid människor.

Jag kulle vilja veta hur vilda stora kattdjur reagerar på kartonger.
Är det materialet i kartongen? Lukten?
Är det formen?
Eller en kombination av dessa som gör att de flesta katter är tokiga i kartong.

Mina två katter är även de helt tokiga i kartonger, även plastpåsar men det är en annan historia.

Min katt gillar att tugga på gummiband. Jag brukar ta bort dessa om jag ser henne äta på sånt skit

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Min katt gillar att tugga på gummiband. Jag brukar ta bort dessa om jag ser henne äta på sånt skit

Min katt Zelda älskar den lite prassliga plasten som ofta är runt isbergssallad. När jag lagar mat är hon direkt framme och slickar och tuggar på plasten. En annan favorit är sugrör som har blivit viktigt inslag bland kattleksakerna. Även Kara älskar sugrör.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Min katt

Här är en liten video på en av mina katter som är helt besatt av att slicka på luft intaget(suger inått) på sidan av min sambons chassi.

Någon som har en teori varför ?

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spatten:

Min katt

Här är en liten video på en av mina katter som är helt besatt av att slicka på luft intaget(suger inått) på sidan av min sambons chassi.

Någon som har en teori varför ?

Tror han/hon är ute efter kylan som blir av luftdraget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Tror han/hon är ute efter kylan som blir av luftdraget.

ofan, hon kan sitta gör länge om man inte säger till henne. Btw kan det vara skadligt för komponenterna i datorn ? katter har ju inte så mycket saliv, eller dreglar direkt...

är det inte skadligt för katten eller datorn kan ju hon få sitta där, eftersom det är roligare en alla leksaker och klätter träd

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Spatten:

ofan, hon kan sitta gör länge om man inte säger till henne. Btw kan det vara skadligt för komponenterna i datorn ? katter har ju inte så mycket saliv, eller dreglar direkt...

är det inte skadligt för katten eller datorn kan ju hon få sitta där, eftersom det är roligare en alla leksaker och klätter träd

Det är svårt att smitta datorn med kattvirus men man vet ju aldrig vad de slickat på före datorn

Hade det varit en hund så hade ju datorn fått fuktskador.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spatten:

ofan, hon kan sitta gör länge om man inte säger till henne. Btw kan det vara skadligt för komponenterna i datorn ? katter har ju inte så mycket saliv, eller dreglar direkt...

är det inte skadligt för katten eller datorn kan ju hon få sitta där, eftersom det är roligare en alla leksaker och klätter träd

Kan inte se att det skulle vara farligt för någon part, såvida inte katten fäller något enormt

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är svårt att smitta datorn med kattvirus men man vet ju aldrig vad de slickat på före datorn
http://peopleoflancaster.com/wp-content/uploads/2015/06/cats-licking.jpg
Hade det varit en hund så hade ju datorn fått fuktskador.

haha

Skrivet av MacAllan:

Kan inte se att det skulle vara farligt för någon part, såvida inte katten fäller något enormt

Göttans, ne hon fäller inte alls

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Inaktiv

Min katt Svea.

Permalänk
Medlem

Två bilder på våra Cornish, Traxxas och Summit.
Vi har haft en Mainecoon också, men hon har flyttat till en bekant.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Livet suger när man har en förbannad tratt på skallen...

Kara åkte på skalpellen igår och blev av med två kulor, nu väntar en vecka av tratt-tortyr, inte kul alls. Han är redan efter ett dygn smutsig och eländig då han inte kan komma åt att tvätta sig (syns väldigt väl på en kritvit katt). Får nog bli en dusch nästa torsdag. Dessutom enorma mängder av kattsand i hela lägenheten då tratten är en väldigt effektiv skopa för sand.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av ¤Reason¤:

Två bilder på våra Cornish, Traxxas och Summit.
Vi har haft en Mainecoon också, men hon har flyttat till en bekant.

http://i.imgur.com/oruGCcd.jpg

http://i.imgur.com/yZnQSjI.jpg

Väldigt fina katter! Ser ut som egyptiska kattgudar. Hade jag inte redan haft två katter så hade jag nog varit sugen på en Cornish Rex.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Livet suger när man har en förbannad tratt på skallen...

Kara åkte på skalpellen igår och blev av med två kulor, nu väntar en vecka av tratt-tortyr, inte kul alls. Han är redan efter ett dygn smutsig och eländig då han inte kan komma åt att tvätta sig (syns väldigt väl på en kritvit katt). Får nog bli en dusch nästa torsdag. Dessutom enorma mängder av kattsand i hela lägenheten då tratten är en väldigt effektiv skopa för sand.

http://i.imgur.com/kvtX6UA.jpg

Min första katt som va helvit. När jag katten kastrerades så blir dom ju lite vingliga efteråt pga nedsövningen. När katten kom hem så var han fortfarande på "fyllan", men matlusten fanns fortfarande kvar. Han vinglade fram till skålen innan han somnade igen med huvudet i matskålen

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Min första katt som va helvit. När jag katten kastrerades så blir dom ju lite vingliga efteråt pga nedsövningen. När katten kom hem så var han fortfarande på "fyllan", men matlusten fanns fortfarande kvar. Han vinglade fram till skålen innan han somnade igen med huvudet i matskålen

He, he, Kara var inte direkt vinglig när jag hämtade hem honom han var mer salongsberusad och väldigt aktiv, ungefär som folk man träffar på krogen som just fått "lagom". Han for omkring som ett yrväder och lyckades på några minuter sprida kattsand precis överallt, bra jobbat.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Jobbat kväll denna veckan och inte riktigt haft den tid med Kapten som han nog skulle vilja. Då får man krama sig själv, tydligen.

Notera också de HEMSKA fläckarna på fönstret, det är 100 procent kattnos. Det och all päls/sand på alla möjliga ställen är i princip de enda "nackdelarna" med att ha en katt. Men trots att jag får dammsuga en gång om dagen och dammtorka ALLT JÄMT är det 100 procent värt det varje gång man kommer hem från jobbet och han möter en i hallen för att han vill bli lyft och buren runt i hela lägenheten, hela tiden med spinnandes så att det låter som en V8.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krabbtumme:

http://i.imgur.com/7PoNuQ8.jpg

Jobbat kväll denna veckan och inte riktigt haft den tid med Kapten som han nog skulle vilja. Då får man krama sig själv, tydligen.

Notera också de HEMSKA fläckarna på fönstret, det är 100 procent kattnos. Det och all päls/sand på alla möjliga ställen är i princip de enda "nackdelarna" med att ha en katt. Men trots att jag får dammsuga en gång om dagen och dammtorka ALLT JÄMT är det 100 procent värt det varje gång man kommer hem från jobbet och han möter en i hallen för att han vill bli lyft och buren runt i hela lägenheten, hela tiden med spinnandes så att det låter som en V8.

Mina köksfönster är också väldigt kladdiga när min katt sitter och tittar från utsikten (bor på tredje våningen)

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Mina köksfönster är också väldigt kladdiga när min katt sitter och tittar från utsikten (bor på tredje våningen)

Haha, ja, det finns inte ett fönster i denna lägenheten som inte är helt nersölat med kattsaliv.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Har inte sett den videon förut, helt lysande. Börjar fundera på om vi som mänskligt släkte missat någon betydelse av kartonger som högre väsen

På tal om lådor och kattdjur, så antar jag ni sett sköna youtubekatten Maru och hans lådäventyr förut?

Tex "boxdiving":
https://www.youtube.com/watch?v=hPzNl6NKAG0

Eller denna med för små lådor:
https://www.youtube.com/watch?v=2XID_W4neJo

(mina ursäkter för om det var nånstans via den här tråden jag sprang på dem från början ...)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

På tal om lådor och kattdjur, så antar jag ni sett sköna youtubekatten Maru och hans lådäventyr förut?

Tex "boxdiving":
https://www.youtube.com/watch?v=hPzNl6NKAG0

Eller denna med för små lådor:
https://www.youtube.com/watch?v=2XID_W4neJo

(mina ursäkter för om det var nånstans via den här tråden jag sprang på dem från början ...)

Kul videos! Personligen har jag dock lite svårt för katter med "intryckt" ansikte. Ingen offence åt kattägare som gillar den looken, det är bara min personliga åsikt, tycker att det ser helt eländigt ut.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krabbtumme:

Haha, ja, det finns inte ett fönster i denna lägenheten som inte är helt nersölat med kattsaliv.

Jag är generellt duktig på att städa men hatar att putsa fönster. Dammsuger varje dag (har en batteridammsugare som är jäkligt bra) och torkar katthår och kattsand. Mina fönster ser dock ut som kriget. Kattavtryck på insidan och havets påverkan på utsidan gör att jag snart inte kan se ut, måste skärpa mig.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Personligen har jag dock lite svårt för katter med "intryckt" ansikte.

Mjo, det är inte min favvo heller, även om det funkar på just den här köttbullen
Men tex Perser generellt har jag lite svårt för av den anledningen dock.
Fast jag har svårt för när nosarna blir för långa (eller öronen för stora) som på tex cornish rex också...
Alla tycker vi olika, och alla raser har sin charm

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Jag är generellt duktig på att städa men hatar att putsa fönster. Dammsuger varje dag (har en batteridammsugare som är jäkligt bra) och torkar katthår och kattsand. Mina fönster ser dock ut som kriget. Kattavtryck på insidan och havets påverkan på utsidan gör att jag snart inte kan se ut, måste skärpa mig.

Mhm, mina fönster är ALLTID lortiga. Hjälper kanske inte att mamma bara kommer och tvättar dem en gång om året, haha, men ändå. Tur man inte bor på bottenvåningen så det bara är jag som märker det iallafall.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Mjo, det är inte min favvo heller, även om det funkar på just den här köttbullen
Mex tex Perser generellt har jag lite svårt för av den anledningen dock.m
Fast jag har svårt för när nosarna blir för långa (eller öronen för stora) som på tex cornish rex också...
Alla tycker vi olika, och alla raser har sin charm

Du har helt rätt i att alla raser har sin charm. Personligen har jag problem med intryckta nosar men inte med extra stora öron. Tycker ex. att Cornish Rex är fina men att Brittisk korthår är så vansinnigt fula, ser ut som små grisar. Igen, ingen skuld på de som gillar Brittisk korthår, bara min personliga åsikt.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Vore väldigt trevligt med lite bilder där man ser hela katten, är lite nyfiken på rasen!

Norsk skogsskatt och bondkatt är han en produkt av! Fyller fem år nu i mars, har haft honom i snart tre år i samband med att sambon flyttade in, som haft honom till och från sedan kattungedagar. Han besitter en helt fantastisk personlighet faktiskt, är nog svårt att få någon så rolig, balanserad och lättskött katt. Verkligen en unik filur, och tjejen som var ett totalt katt-freak i yngre dagar intygar. Vi har även skapat ett otroligt band jag och han, vi passar med varandra som handen i handsken och vi tänker liksom likadant. Kunde inte önska mig att ha någon bättre som första husdjur!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Bascule666:

Livet suger när man har en förbannad tratt på skallen...

Kara åkte på skalpellen igår och blev av med två kulor, nu väntar en vecka av tratt-tortyr, inte kul alls. Han är redan efter ett dygn smutsig och eländig då han inte kan komma åt att tvätta sig (syns väldigt väl på en kritvit katt). Får nog bli en dusch nästa torsdag. Dessutom enorma mängder av kattsand i hela lägenheten då tratten är en väldigt effektiv skopa för sand.

http://i.imgur.com/kvtX6UA.jpg

Åhh. katter älskar tratten
Den är perfekt att sprätta mat, sand och vatten med och så kan man leka med den tex gå baklänges för att kolla om den ska ramla av, det går även att slå den i allt man hittar och når så sakerna välter, med eller utan avsikt...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeeq:

Norsk skogsskatt och bondkatt är han en produkt av! Fyller fem år nu i mars, har haft honom i snart tre år i samband med att sambon flyttade in, som haft honom till och från sedan kattungedagar. Han besitter en helt fantastisk personlighet faktiskt, är nog svårt att få någon så rolig, balanserad och lättskött katt. Verkligen en unik filur, och tjejen som var ett totalt katt-freak i yngre dagar intygar. Vi har även skapat ett otroligt band jag och han, vi passar med varandra som handen i handsken och vi tänker liksom likadant. Kunde inte önska mig att ha någon bättre som första husdjur!

http://i.imgur.com/7kC3Y7i.jpg

http://i.imgur.com/sAApszm.png

http://i.imgur.com/4hS3rrk.png

http://i.imgur.com/JVe4KJW.jpg

Helt klart en riktigt mysig kisse!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO