Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Konsolgrävare

Efter ca 7495363954 timmar så har man äntligen slutat! Dags att dra in till stan och hämta upp allt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenerezza:

Tja testade bara min elgato väldigt snabbt mot konsollen och den använder sig inte av någon form av HDCP så glad nyhet för alla som vill spela in utan krångel

http://www.mugimugi.org/Zelda30MbitEncode.mp4 för er som vill ha några sekunder footage med så lite komprimering som möjligt för att se hur det faktist ser ut.

Det var en bra inspelning, men anses man vara ett monster om man tycker att spelet i sig, ser gräsligt ut?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Det viktiga är att TV och Källa är ställd på samma (limited / full) annars blir det väldigt dassig bild.

Nice, men behöver jag på Switchen ändra till "full" då? Eller är den med auto per automatik?

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akerhage:

Nice, men behöver jag på Switchen ändra till "full" då? Eller är den med auto per automatik?

Automatic är standard, men det är inte alltid 'Automatic' funkar som för min del.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Jag tror BOTW faktisk kan stå sig rätt bra i framtiden tack vare cel-shadingen. Som att Wind Waker fortfarande ser bra ut.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Har alla fått sitt exemplar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenerezza:

Automatic är standard, men det är inte alltid 'Automatic' funkar som för min del.

http://www.mugimugi.org/srgbsettings.png

Ok, så lika bra ställa den på full/full kanske då.
Tack för tipset gamle kollega

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av ponzi:

PS4 är fortfarande en bättre konsoll till ett betydligt lägre pris.

Vad jag kan se så kostar PS4 och Nintendo Switch exakt lika mycket i Japan. Eller har jag missat något?

Går även att spela två personer på Nintendo Switch med varsin Joy-con out of the box. Till PS4:an får jag öppna plånboken igen och slänga ut ca 500:- mer. Enligt mig får jag helt enkelt mer för pengarna om jag väljer Nintendo Switch. Har redan PS3 och Xbox 360 hemma så PS4:an tillför inte något.

Att priset är högt för Switch i Sverige beror nog delvis på Bergsala. Utanför Norden ser prisbilden annorlunda ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Har alla fått sitt exemplar?

Jag väntar fortfarande på mitt exemplar till Wii U som skickades från Spelbutiken i onsdags.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K @ 4.4ghz | Asus Z97-A | Corsair Vengeance Low Profile 16GB 1600Mhz | EVGA GeForce GTX TITAN 6GB SC | Samsung SSD 850 Pro 256GB - Samsung SSD 840 Evo 500GB | Corsair HX 750W | X-STAR DP2710 Matte | Dell U2311H | Cavalli Audio Liquid Gold | Audiolab M-DAC | HiFiMAN HE-500 | Asus Xonar Essence STX | SAA, Mapleshade, Red Dawn LS och Nornekablar | PlayStation 5 | Panasonic UB820 | Sony XR83A90JAEP

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av walkir:

Att priset är högt för Switch i Sverige beror nog delvis på Bergsala. Utanför Norden ser prisbilden annorlunda ut.

Nej.
Den är löjligt dyr över hela världen.
Men visst köper vi iaf? Varför ska den inte vara så dyr då?
Med tanke på prestanda och hårdvara är det SJUKT högt pris.
Dom kunde ha kastat in 4G och dual boot Android så har man en riktigt tung tjock tablet också för nästan 4000:-

Switch är riktigt DYR. Kommer gå ner i pris drastiskt till sommaren om den inte säljer som smör.

3700 + 600 för ett spel + 800 pro gamepad . 5100:- (!!!!) HELT JÄVLA CRAZY.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Jag tror BOTW faktisk kan stå sig rätt bra i framtiden tack vare cel-shadingen. Som att Wind Waker fortfarande ser bra ut.

/hulle.

Spelar igen Wind Waker HD på Wii U och det håller väldigt bra kan jag säga! Skulle absolut vara redo att betala för ett nytt spel med liknande grafik även 2017!

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Hur ser tillgången ut egentligen? Finns det någon större risk om man siktar på att köpa i butik men vill vänta par dagar? De e väl inte som med Nintendo Classics? Där har jag nu väntat över 2 månader på ett ex.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Alla andra leveranser när jag köper Online kommer fram dagen efter men denna gång verkar mitt paket fastnat någonstans för jag har inte fått någon sms avi ännu att hämta ut mitt paket Spårar jag paketet var det på en central i närheten 0600 imorse och det brukar vara standard, sen körs det ut till den lokala butiken där man hämtar paket och de skickar ett sms.

Vanligen brukar jag få sådana sms mellan kl 12-13 tiden så det känns som att det inte blir någon Switch förrens på måndag när postgången kommer igång igen.

Har ett annat paket att hämta så ska kolla om inte min Switch råkar ligga där trots allt o de bara inte hunnit få ut sms.

Permalänk
Medlem

Har fått avisering att postombudet tagit emot paketet (Switchen) samt fått en bekant hemma att kolla brevlådan att brevet (Zelda) låg där. Lycka! Helgen är räddad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lind78:

Alla andra leveranser när jag köper Online kommer fram dagen efter men denna gång verkar mitt paket fastnat någonstans för jag har inte fått någon sms avi ännu att hämta ut mitt paket Spårar jag paketet var det på en central i närheten 0600 imorse och det brukar vara standard, sen körs det ut till den lokala butiken där man hämtar paket och de skickar ett sms.

Vanligen brukar jag få sådana sms mellan kl 12-13 tiden så det känns som att det inte blir någon Switch förrens på måndag när postgången kommer igång igen.

Har ett annat paket att hämta så ska kolla om inte min Switch råkar ligga där trots allt o de bara inte hunnit få ut sms.

Jag får SMS-aviseringar ända fram till femtiden på dagen så det är nog inte kört. Mitt SMS för min Switch dök upp 15.06 idag. Har tyvärr annat att göra idag och imorgon så det blir hämtning på söndag.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Måste alla verkligen berätta om sin individuella problem med leveranser hit och dit? Blir väldigt lite som faktiskt är Switch relaterat. Finns ändå inte mycket vi kan hjälpa till med, bättre ni vänder er till de som postar era produkter.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsychedelicZ:

Switch är riktigt DYR. Kommer gå ner i pris drastiskt till sommaren om den inte säljer som smör.

3700 + 600 för ett spel + 800 pro gamepad . 5100:- (!!!!) HELT JÄVLA CRAZY.

Hmm... Min kostade 2500 SEK i Japan (inkl. 5% tax). Spel går att köpa via eShop för under hundralappen! Däremot håller jag med om att Zelda är dyrt, då det även ligger på runt 550 SEK i Japan.

Tror att Nintendo Switch kommer sälja betydligt bättre än vad Nintendo 3DS gjorde i början. Framför allt så har många väntat på en ersättare till Nintendo Wii, då Wii U floppade.

Återstår bara att se vad som händer med Nintendo 3DS på sikt. Föredrar fortfarande 3DS:en framför att spela på mobilen trots att prestandan inte är speciellt imponerande på pappret.

Med rätt typ av spel, så kan även Nintendo Switch bli en vinnare. Precis som Super Mario Galaxy var helt perfekt på Wii, så hoppas jag att spelen optimeras på liknande sätt till Switch. Att släppa gamla spel ifrån PS Vita och Playstation 3 är fel väg att gå enligt mig.

Permalänk
Skrivet av PsychedelicZ:

Nej.
Den är löjligt dyr över hela världen.
Men visst köper vi iaf? Varför ska den inte vara så dyr då?
Med tanke på prestanda och hårdvara är det SJUKT högt pris.
Dom kunde ha kastat in 4G och dual boot Android så har man en riktigt tung tjock tablet också för nästan 4000:-

Switch är riktigt DYR. Kommer gå ner i pris drastiskt till sommaren om den inte säljer som smör.

3700 + 600 för ett spel + 800 pro gamepad . 5100:- (!!!!) HELT JÄVLA CRAZY.

Jag håller med dig. Det har redan uppmärksammats internationellt på olika spelsajter att den är oförklarligt dyr inom EU. Den har ett riktpris på ca 280$ i USA och något mindre i Asien...bedrövligt.
Jag har en bokad jag inte hämtat ut (inte behövt betala förrän uthämtning), men jag kommer garanterat vänta, det är för mycket rykten om tekniska problem nu.

Jag kände på den på Media Markt idag och 2 saker gjorde mig besviken: att handkontrollen var så sjukt liten och att skärmen kändes betydligt mindre än jag föreställt mig efter att ha sett alla tester/videos. Den känns typ som en tjock Samsung Galaxy S7 Note (fast där har man så många fler möjligheter..)

Att pröjsa 600 kr för ett spel (jämfört med ständiga Steam-reor på PC-spel), få kass internminne (FFS, jag köpte en WD Passport HD på 1 TB för 500 spänn nyss!) där du snabbt behöver investera i SD-kort, laddare, en större handkontroll för runt 800kr plus det magra spelutbudet under 2017, plus att det inte finns något stöd för VR som alla konkurrerande plattformar har, kan jag bara säga en sak:
Nintendo bränner sina broar genom att spöa oss lojala fans...
Nintendo Mini Classic blev nog min sista av det fabrikatet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 5820K, Ballistix Sport 16GB DDR4 2400mhz, ASUS STRIX GTX 980ti Gaming CUIII, ASUS X99, Samsung Evo 512GB SSD, Seagate 3TB HD, Antec Kühler 950 (vätskekyld CPU), beQuiet Straight Power 10 800w Gold Modular, Chassi:Fractal Design R5,
Q-Pad MK-80 tangentbord, Q-Pad QH-90 headset, Q-Pad MK8 Lasermus, Razer Orbweaver Chroma, Zowie Camade sladdbungie.
Konsoler & annat: Nintendo NES Mini Classic, PS 1,2 & 3, Xbox, Xbox 360, SEGA Dreamcast, Nintendo 64, Gamecube, PSP + en mängd Game & Watch och obskyra 80-talsderivat av dessa, Samt en Amiga 500 och en Colour Genie hemdator fr 1982.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EquinoXXX:

Jag håller med dig. Det har redan uppmärksammats internationellt på olika spelsajter att den är oförklarligt dyr inom EU. Den har ett riktpris på ca 280$ i USA och något mindre i Asien...bedrövligt.
Jag har en bokad jag inte hämtat ut (inte behövt betala förrän uthämtning), men jag kommer garanterat vänta, det är för mycket rykten om tekniska problem nu.

Jag kände på den på Media Markt idag och 2 saker gjorde mig besviken: att handkontrollen var så sjukt liten och att skärmen kändes betydligt mindre än jag föreställt mig efter att ha sett alla tester/videos. Den känns typ som en tjock Samsung Galaxy S7 Note (fast där har man så många fler möjligheter..)

Att pröjsa 600 kr för ett spel (jämfört med ständiga Steam-reor på PC-spel), få kass internminne (FFS, jag köpte en WD Passport HD på 1 TB för 500 spänn nyss!) där du snabbt behöver investera i SD-kort, laddare, en större handkontroll för runt 800kr plus det magra spelutbudet under 2017, plus att det inte finns något stöd för VR som alla konkurrerande plattformar har, kan jag bara säga en sak:
Nintendo bränner sina broar genom att spöa oss lojala fans...
Nintendo Mini Classic blev nog min sista av det fabrikatet.

Skickades från m.sweclockers.com

Man köper Nintendo för deras spel, kan man klara sig utan dem så är det bättre att välja annan spelenhet. Så länge som Nintendo inte släpper sin spel till någon annan enhet så är det så valen ser ut.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Konsolgrävare

3 butiker senare så har man äntligen fått ihop allt! Trevlig helg på er!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Spelar mest zelda i portabelt läge och då har jag inga problem, men på tven så är det ordentligt lagg ibland. Testade springa runt och elda lite gräs och det var MAX 18-20 fps då. Kanske ska ställa ner till 720p på tven också.

Min vänstra kontroll verkar fungerar bättre nu efter 3st omstarter till så det är ju nice.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Nu är väntan äntligen över! Nu har jag hämtat ut konsolen och spelen hade kommit i brevlådan. Och som bonus så är man ledig hela nästa vecka

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akerhage:

Vad är detta? Och har ex en ny Samsung KS8005 detta?

Den har stöd för det.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Elgiganten ser ut att ha spelet i lokal butik, gillar dock inte den butiken. Får se hur sugen jag är i eftermiddag.

Jag har 30% rabatt i eShop då jag fyllde år i helgen som var så hoppas detta gäller för Switch spel med. Switch + Zelda var för övrigt sen födelsedagspresent från mig själv.

Hoppas du får kul med Switch och Zelda i eftermiddag!:D

Skickades från m.sweclockers.com

Min switch har kommit fram men inte Zelda haha, så jag sitter i samma sits som dig. Kanske att posten fick fnatt och lämnar in spelet hos mitt ombud men det vore märkligt med tanke på att alla andra spel från webhallen hamnar i lådan. Vill ha spelet fysiskt så kommer att leta upp det i butik om det behövs.

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av tyvar1:

3 butiker senare så har man äntligen fått ihop allt! Trevlig helg på er!
http://i.imgur.com/Gm3t1nB.jpg

Detsamma ha en trevlig spelhelg har hämtat allt nu med.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Detsamma ha en trevlig spelhelg har hämtat allt nu med.

Grymt och tackar!

Älskar hur bra detta passade:

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pinkified:

Min switch har kommit fram men inte Zelda haha, så jag sitter i samma sits som dig. Kanske att posten fick fnatt och lämnar in spelet hos mitt ombud men det vore märkligt med tanke på att alla andra spel från webhallen hamnar i lådan. Vill ha spelet fysiskt så kommer att leta upp det i butik om det behövs.

Otur även för dig. :/
För mig får det bli digital utgåva nu och en Limited Edition senare. Vill ha fysisk utgåva med. Precis uppdaterat min Switch (gick sjukt fort) och ska logga in med mitt konto och sedan köpa och ladda ner spelet. Så skönt att snart, äntligen, få vara igång.

Hoppas det ordnar sig med ditt spel också.

Skrivet av tyvar1:

Grymt och tackar!

Älskar hur bra detta passade:
http://i.imgur.com/3llY3K2.jpg

Din PS4 Pro är ganska dammig...

Skämt åsido, visst köpte du också Horizon? Lite of-topic här men har spelet i suspend-läge på min PS4. Inte för att det lär spelas så mycket framöver dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pinkified:

Min switch har kommit fram men inte Zelda haha, så jag sitter i samma sits som dig. Kanske att posten fick fnatt och lämnar in spelet hos mitt ombud men det vore märkligt med tanke på att alla andra spel från webhallen hamnar i lådan. Vill ha spelet fysiskt så kommer att leta upp det i butik om det behövs.

Sitter i precis samma sits. Enligt tracking sidan kom paketet till en terminal klockan 02:00 i natt som ligger ca 5km bort. Ändå har det inte lyckats komma men det är väl PostNord i ett nötskal antar jag

Permalänk

Tänkte bara säga att Toys"R"Us i Uppsala har några Switch så är man i området skynda dit om ni inte köpt eran redan, finns även Limited Edition Zelda paketet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det en ny grej nintendo håller på med att man måste sitta en meter från sin konsol för att kunna använda kontrollen först nes minin och nu switchen.

Hoppas de släpper en uppdatering som funkar min kontroller tappar kontakten hela tiden med minsta hinder i vägen är ju värre än en dålig ir fjärr .

Har updaterat konsollen och startat om med kontrollerna i enheten.